FuzzFuet Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hallo Er i gang med å bygge ny PC men har ikke alle delene enda, ca halve Den skal ha vannkjøling på CPU og den skal klokkes. Men hvordan skal jeg ha på kjølepastaen best mulig? En dersj i midten eller smøre et tynt lag utover CPU-en? Er "Artic-Silver 5" pasta som jeg har hatt liggende i noen år. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg pleier å bruke enten en bit stiv pappbit eller et barberblad for å få så jevnt lag som mulig. Pass på at du ikke kliner pasta utover andre komponenter. Laget skal dekke chippen men være så tynt som mulig uten at det blir gjennomsiktig. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Ja, det jeg har gjort før hvertfall, men det var da single-core CPU (Athlon 64 ) Men ArcticSilver selv mener noe annet.. Applying Arctic Silver 5 (Quad Core) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Bruker selv AS5 metoden da, funker greit den. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Da ville nok jeg og gått for AS5 metoden. Min metode er for gamle cpu'er. Men det passer jo bra siden jeg er en gammel mann. :!: Endret 8. mars 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Da ville nok jeg og gått for AS5 metoden. Min metode er for gamle cpu'er. Men det passer jo bra siden jeg er en gammel mann. :!: Hehe, ble AS5 metoden ja Sa da er CPU å kjøleblokk montert, bare alt det andre igjen Endret 8. mars 2010 av RamboEinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå