Digeridoo12 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Etter hvert som min gamle pc har begynt å dra på årene, har jeg bestemt meg for å bygge en stasjonær PC. Jeg vil helst ha noe som varer lenge, og som kjører Bad Company 2 og World In Conflict på høy setting. BC 2 klarer jeg meg egentlig med medium, hvis en av dere hjelpsomme sjeler kan foreslå en passe billig modifikasjon. Jeg har snakket med en kompis om dette, og sett gjennom noen anmeldelser før jeg valgte delene. Jeg lurer også på om jeg burde vent på FERMI, om det i det hele tatt blir mulig for min prisklasse. Jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe PC-en om cirka 3-4 måneder, så tid er ikke noe stort problem. Hvis dere har noen kommentarer angående hvordan delene vil fungere sammen ville det vært flott, eller hvis dere kan gi et bedre alternativ. Rop ut hvis jeg mangler noe. I tillegg til dette skal jeg kjøpe meg tilbehør for rundt 3 300, så en PC ned mot 10 000 ville vært helt ideelt. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Du burde kanskje velge en annen type ram. Hovedkortet/CPU støtter trippel channel, så se etter pakker med tre ddr3 brikker. Skjermkortet du har valgt støtter ikke dx11, noe som feks ati raedon 5850 og 5870. 5870 er det raskeste singel gpu skjermkortet fram til 26 mars når nvidia kommer med sitt dx11 kort GTX 480. Som selvfølgelig også blir noe dyrere Lenke til kommentar
Digeridoo12 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Greit, da erstatter jeg RAM med en trippel channel. Skjermkort er også erstattet nå, burde jeg ikke velge en annen prosessor da? Har hørt noe om at intel og nvidia funket best sammen på samme måte som AMD og radeon gjør. Eller er det bare tull? Jeg tror jeg klarer meg uten GTX 480 foreløpig, jeg får bare oppgradere når den tid kommer. Kan noen dessuten anbefale et lydkort? Er det noe jeg mangler her (bortsett fra lydkortet)? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Det har ikke stort å si. Skjermkort har har mest å si, kombinasjon kan gjøre at noen spill liker amd best, andre intel. Intel plattformen gir jo best all over performance, når vi snakker om generell ytelse osv. Men amd er jo noe rimeligere og kan på noen punkt være like bra. Endret 8. mars 2010 av anordne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå