Rambol Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hei Jeg har ovennevnte tv og kjøpte nå en ekstra ps3 til stua. Da jeg koblet opp ps3 til tv'n så alt ut til å fungere helt fint....i noen sekunder før skjermen ble svart. Dersom jeg slår av ps3 og starter den igjen så fungerer det litt igjen før det plutselig blir svart, og det varierer noe hvor lenge jeg har bilde maks er vel ca 5 min før alt blir svart. Koblet så ps3 opp til sony tv'n i kjelleren og der fungerte den fint. Testet deretter å koble ps3 på tv'n oppe igjen men forsøkte da den andre hdmi kontakten i fall det skulle være noe problem med den første, men fikk dessverre samme resultat som første gangen. Nå er jeg litt lei av å ta ned skjermen fra veggen hele tiden for å komme til ledningene, er det noen som har tips til hva dette kan være? Kan det være problemer med at ps3 oppskalerer til 1080 mens tv'n kun er hd ready? Jeg har koblet til en dvd spiller med hdmi på den gamle tv'n så det skulle ikke være problemer med hdmi kontaktene heller (tror jeg) Takker for alle tips! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hei Jeg har ovennevnte tv og kjøpte nå en ekstra ps3 til stua. Da jeg koblet opp ps3 til tv'n så alt ut til å fungere helt fint....i noen sekunder før skjermen ble svart. Dersom jeg slår av ps3 og starter den igjen så fungerer det litt igjen før det plutselig blir svart, og det varierer noe hvor lenge jeg har bilde maks er vel ca 5 min før alt blir svart. Koblet så ps3 opp til sony tv'n i kjelleren og der fungerte den fint. Testet deretter å koble ps3 på tv'n oppe igjen men forsøkte da den andre hdmi kontakten i fall det skulle være noe problem med den første, men fikk dessverre samme resultat som første gangen. Nå er jeg litt lei av å ta ned skjermen fra veggen hele tiden for å komme til ledningene, er det noen som har tips til hva dette kan være? Kan det være problemer med at ps3 oppskalerer til 1080 mens tv'n kun er hd ready? Jeg har koblet til en dvd spiller med hdmi på den gamle tv'n så det skulle ikke være problemer med hdmi kontaktene heller (tror jeg) Takker for alle tips! hva med å resete så du kan kjøre bilde til standard scart kabel og se om det fungerer? hvis det så kan du jo eventuelt låse oppskaleringen på hdmi til 1080I eller 720P. men høres litt ut som du har varmeproblemer egentlig. Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Ok, så det kan være et varmeproblem også ja. Lurte litt på det også men slo det fra meg ettesom det skjedde såpass raskt etter oppstart. PS3 står i en nokså tett benk så det kan jo være greit å teste dette litt før jeg gjør noe annet. MEN, hvordan reseter jeg oppskaleringen på ps3 forresten, er det å holde powerknappen inne i 3 sek? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Ok, så det kan være et varmeproblem også ja. Lurte litt på det også men slo det fra meg ettesom det skjedde såpass raskt etter oppstart. PS3 står i en nokså tett benk så det kan jo være greit å teste dette litt før jeg gjør noe annet. MEN, hvordan reseter jeg oppskaleringen på ps3 forresten, er det å holde powerknappen inne i 3 sek? tror det, aldri gjort det selv Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Viste seg at det er hdmi kontakten på tv'n som er problemet. Ledningen virker noe "vinglete" i kontakten så når jeg da dytter ltt på ledningen så kommer bildet opp igjen, utrolig irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå