Gå til innhold

dumt å kjøpe skjermkort nå? og et annet spørsmål....

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe et skjermkort som er egnet til å se på film på tven med. spilling kommer jeg ikke til å drive noe med. jeg har hørt med noen venner som har peil på data som sier at jeg burde kjøpe et sapphire kort. på komplett så jeg sapphire radeon 9100 og 9000 med 64 mb ddr. de kosta omtrent det samme.

er det noen forskjell på de bortsett fra navnet?

jeg så at det ene kortet hadde dvi-i og det andre hadde dvi-d, men hva i all verden er det?

og så er det en ting til. jeg skal i militæret til høsten, så jeg kommer ikke til å få mye bruk for kortet dette året. er det bedre å vente da eller bør jeg kjøpe det nå? for de slutter vel å produsere kortene etter en stund og da blir det vel helt umulig å få tak i et etterpå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kommer ut av militæret finnes det at annet skjermkort som koster så lite som du kan bruke. Du får bestemme deg på grunnlegg av hvor mye du kommer til å få bruk for den før militæret. Koster jo ingenting da...

Og skal du bare bruke det til TV-Ut spiller det ikke stor rolle hvilket av de to kortene du velger.

Lenke til kommentar

Det er op ptil deg.....alt går jo ned i pris etter hvert....utviklingen går sin gang, men kjøp heller et nå og nyt det :wink:

Og DVI = Digital Video Interface og brukes kun i enkelte LCD skjermer.....DVI gir visst skarpere bilde osv, men bruker du en vanlig CRT skjerm er det VGA det går i, men de fleste kort kommer med begge deler så du har ikke mye å si på det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...