Gå til innhold

Formula 1 2010!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Button klarte 40 runder i løpet, pluss en del på kval med myke dekk. Etterhvert som løpet gikk, blir banen mer og mer "rubbet inn", og det ble kaldere, dekkene ville altså da holde litt lenger. Det er klart, at blir spennende om man tenker på alt som kan skje, men i realiteten så var det avgjort når ikke Alonso eller Webber klarte å tråkle seg forbi den store køen.

 

BBC!! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes år denne sesongen var svært interresant.. Når Alonso vant første løp, tenkte jeg at dette blir hans tredje. Men så dalte resultatene og mistet troen litt etter litt. Men så tidelig i sesongen så alt kunne jo skje :p

 

Veldig tett i slutten, men Vettel er en veldig god sjåfør!

 

 

- Chris

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

World Motor Sport Council (WMSC) har annonsert at fra og med 2013 vil det bli en betydelig endring i Formula 1.

 

- Dagens V8-ere på 2.8 liter vil bli erstattet med firesylindrede motorer på usle 1,6 liter.

- Samt en ytterligere struping av turtall fra 18,000rpm til 12,000rpm.

 

I løpet av 2020 så er altså F1 borte.. GP2 har (etter det jeg lester på Wikipedia) V8-ere på hele 4.0 liter og 580bhp som snurrer på 10,000rpm.

 

Skal vi prøve å få basket til bruke en mindre ball? Det er jo billigere å produsere en mindre ball, så til slutt vil det bli håndball.

Lenke til kommentar

Erhm, BMW sin 1.5l V4 Turbo fra 80-tallet, som omtrent alle F1-fans forguder, hadde maksimalt 11500RPM, men de klarte altså, på en halv runde å ta ut 1300HK før motoren gikk i fillebiter. Kval-settings på den motoren bikket 1000HK, og ingen klaget på lyden. I all den tid turbo har vært lov i F1 har de aldri bikket 1.6 liter, men det var ikke noen hindring for lyd eller fart.

 

Det som derimot kan bli kjedelig, er at turbotrykket ikke blir så veldig høyt, og at ryktene sier at de blir hindret fra å gi mer enn 600HK,- 750 med KERS aktivert.

Lenke til kommentar

Har vært på to løp (Barcelona og Monaco). Morsomt det, selv om jeg fortrekker å se F1 på tv. Liker å ha fullstendig oversikt.

 

Synes det er fornuftig å gå over til turbomotorer igjen. Bensinforbruket går for eksempel ned med rundt 35 %. Effekten blir den samme som i dag.

 

Fra BMW Museum i München:

52374229.jpg

Endret av cmptrwlt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Effekten fra motor skal vel bli lavere enn i dag? Så blir det en kraftigere KERS-enhet i tillegg. Er igrunn ganske nysjerrig på hvordan bilene kommer til å se ut i 2013 med mindre vinger og et gulv som i større grad genererer df.

Endret av Sink
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet den beste og billigste måten å se årets F1 sesong på Internett?

 

Bor på offentlig studenthybel og eneste TV pakken jeg kan få med F1(+WRC+IRC) koster 450,- mnd. å det blir for drøyt for noen få timer i måneden.

 

Noen engelske sider hvor det direktesendes over nett med grei kvalitet?

Lenke til kommentar

Noen som vet den beste og billigste måten å se årets F1 sesong på Internett?

 

Bor på offentlig studenthybel og eneste TV pakken jeg kan få med F1(+WRC+IRC) koster 450,- mnd. å det blir for drøyt for noen få timer i måneden.

 

Noen engelske sider hvor det direktesendes over nett med grei kvalitet?

 

Nok en gang, kjøp deg en VPN fra UKVPN.info, koster 50kr per måned ca, så kan du se BBCs fantastiske F1-dekning når du vil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...