Joachim Vadseth Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Da er det ikke mange dagene igjen til 2010 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX folkens! Kalender (+1): Runde 1: 14.mars 13:00: Gulf Air Bahrain Grand Prix Runde 2: 28.mars 07:00: Qantas Australian Grand Prix Runde 3: 4.april 09:00: Petronas Malaysian Grand Prix Runde 4: 18.april 08:00: Chinese Grand Prix Runde 5: 9.mai 13:00: Gran Premio de Espana Telefonica Runde 6: 18.mai 13:00: Grand Prix de Monaco Runde 7: 30.mai 13:00: Turkish Grand Prix Runde 8: 13.juni 17:00: Grand Prix du Canada Runde 9: 27.juni 13:00: Telefonica Grand Prix of Europe Runde 10: 11.juli 13:00: Santander British Grand Prix Runde 11: 25.juli 13:00: Grober Preis Santander von Deutshland Runde 12: 1.august 13:00: Magyar Nagydij Runde 13: 29.august: 13:00: Belgian Grand Prix Runde 14: 12.september: 13:00: Gran Premio Santander d'Italia Runde 15: 26.september: 13:00: SingTel Singapore Grand Prix Runde 16: 10.oktober: 07:00: Japanese Grand Prix Runde 17: 24.oktober: 07:00: Korean Grand Prix Runde 18: 7.november: 17:00: Grande Premio Petrobras do Brasil Runde 19: 14.november: 14:00: Eithad Airways Bu Dhabi Grand Prix Informasjon fra Formula1.com - Race calendar. Største endringene i FIAs reglemang i 2010-sesongen: - Ingen fylling av bensin under løpet - Bilenes tørrvekt økt fra 605kg til 620kg - Antall biler på banen økt fra 24 til 26 - 8 biler ut i Q1, 8 nye biler ut i Q2 og 10 konkurrerer i Q1 om pole - Biler i Q3 må starte på samme dekk de kvalifiserte med - Felg-deksler er ikke lenger tillatt - Fremdekkene blir tynnere; fra 270mm til 245mm for å balansere grepet fremme kontra bak - Kun et bestemt antall aero-oppgraderinger under sesongen - Nytt 25-poengssystem (1. 25, 2. 18, 3. 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 for 10.plass - Kun elleve sett med dekk i løpet av en race weekend Informasjon fra Formula1.com - Rules and regulations. Team som deltar i 2010 (team, konstruktør, bil, motor. 1. og 2. fører): Vodafone McLaren Mercedes (McLaren) MP4-25 med Mercedes FO 108X -motor Jenson Button Lewis Hamilton Mercedes GP Petronas F1 Team (Mercedes) MGP W01 med Mercedes FO 108X -motor Michael Schumacher Nico Rosberg Red Bull Racing (Red Bull)RB6 med Renault FS27-2010 -motor Brendon Hartley Daniel Ricciardo Scuderia Ferrari Marlboro (Ferrari) F10 med Ferrari 056 -motor Felipe Massa Fernando Alonso AT&T Williams (Williams) FW32 med Cosworth CA2010 -motor Rubens Barrichello Nico Hulkenberg Renault F1 Team (Renault) R30 med Renault RS27-2010 -motor Robert Kubica Vitaly Petrov Force India F1 Team (Force India) VJM03 med Mercedes FO 108X -motor Adrian Sutil Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso (Toro Rosso) STR5 med Ferrari 056 -motor Sebastien Buemi Jaime Alguersuari Lotus Racing (Lotus) T127 med Cosworth CA2010 -motor Jarno Trulli Heikki Kovalinen Hispania Racing F1 Team (HRT) HRT med Cosworth CA2010 -motor Karun Chandhok Bruno Senna BMW Sauber F1 Team (BMW Sauber) C29 med Ferrari 056 -motor Pedro de la Rosa Kamui Kobayashi Virgin Racing (Virgin) VR-01 med Cosworth CA2010 -motor Timo Glock Lucas di Grassi Informasjon fra Wikipedia. Så da gleder vi oss! Endret 10. mars 2010 av joachimvadseth Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Han heter Michael Schumacher, ikke Michael Schomacker... Don't misspell my idols name! Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Sorry sorry gikk litt fort i svingene. Vet hvordan det skrives Selv henger jeg med Massa Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Også er det Heikki og ikke Hekki kovalainen Også tror jeg robert kubica liker siste t'en sin, bare for å pirke litt Nå henger jeg med schumi.. Litt vanskelig, for gikk i schumi og ferrari, nå er det håpe på vm til schumi og constructors til ferrari Massa er nr 2 i favorittlista mi ^^ BTW- Ingen rylling av bensin? =Fylling? OMG ekke det lov i pitstops? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Nok en gang, beklager fransken Ikke lov med fylling av bensin under løpet nå lenger nei. Husker ikke hvem det var, men noen dro med seg bensinslangen nedover pitten, samtidig som Kimmi og Kimmis bil ble full i bensin og ble anntent da han kjørte etter bilen som hadde bensinslangen fremdeles i seg. Tror det var i Valencia eller noe. Endret 9. mars 2010 av joachimvadseth Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Sorry. Var i pirkehumør xD Massa har jo yanka med seg slangen et par ganger Tåpelig å ikke la de fylle bensin... Da blir vel løpene kortere da... De skivene på hjulene er vel alonso sin feil Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Jepp Renault sin feil det med skivene på hjulene, så er det Ferraris og McLaren(?) sin feil det med bensinfylling De har dog fått større bensintanker. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Må inrømme jeg ble litt overrasket når jeg så at de ikke har lov å fylle bensin under løpet. Dette vil jo utvilsomt gjøre løpene kjedeligere, da det tidligere har vært mye taktikk i mengden bensin bilene starter med. Eller roter jeg nå? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Du roter ikke... Sporten blir jo snart ødelagt =/ Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Etter det jeg kan forstå utifra Formula1.com så er det lov å fylle bensin, dog kun 0.8 liter i sekundet og motoren må være av. Det er vertfall det som står. Bensintanken øker fra ca 80 til ca 250 liter (!), så det tar jo mye mer utover bremser og dekk enn hva det har gjort tidligere, så kan hende det skiller de beste fra de dårligere førerene. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Latterlig at du ikke kan fylle bensin.. Samme idioti som vi så når du plutselig ikke kunne bytte dekk heller under løpet. Dekkskifte og bensinfylling er jo en del av løpsstrategien! Uten dette blir det jo kjedeligere og mer forutsigbart. Forresten, noen som har et godt web alternativ å se F1 på? Hater Viasat, gidder ikke betale i dyre dommer for å få Viasat Motor. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 hva er det renault har gjort mtp. felg-dekslene? har jeg ikke fått med meg.. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Alonso mistet et hjul og pga det... http://www.youtube.com/watch?v=lI9LQTtr6s0 Endret 10. mars 2010 av TMK9C Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Synes det er kult med litt endringer! Men er litt skeptisk med dette at man ikke kan fylle bensin under løpet. De vil jo ikke kunne kjøre like fort lenger, da de må spare på bensinen så de klarer å få bilen i mål. Håper ikke dette ødelegger spenningen veldig. (Men nå har da tanken blitt mye større da) Er blitt helt forelska i McLarens sine F1 biler i år. De er helt rååe! Selvom jeg da er Ferrari fanboy Endret 10. mars 2010 av Vertical^ Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) 2010 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX! Bane: Sakhir Antall runder: 49 Lengde på bane: 6,299 meter Lengde på løp: 308,405 kilometer Første free practice i GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX starter i morgen 12.mars (08:00 norsk tid)og kan sees på blant annet ViasatOnDemand fra og med kl 07:55. Timeplan for GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (norsk tid): Fredag 12.mars: Free practice 1: 08:00-09.30 Free practice 2: 12:00-13:30 Lørdag 13.mars: Free practice 3: 09:00-10:00 Kvalifisering: 12:00 Søndag 14.mars: Løp: 13:00 Så vidt jeg vet skal også Viasat Motor sende alt live, for de som har den kanalen. Endret 11. mars 2010 av joachimvadseth Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Dumt at de ikke kan fylle bensin, for schumi var jo kongen på pitstrategier.. Ross lot han bestemme pitstrategien, noe som har hjulpet han godt på vei med vm titlene.. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Vel, frem til 1993 var det heller ikke lov med bensinfylling. Det var enkelte som hadde bensinfylling, men den ideen gikk vekk i 1957, og det gikk helt til 1982 før Brabham introduserte bensinfylling og dekkskift på nytt. Men bensinfylling ble forbudt i 1984, før det ble tilatt igjen i 94. Så det er ikke noe nytt med forbud, og jeg har ingen tro på at det kommer til å ødelegge sporten. Det gjorde så avgjort ikke det på 80-tallet, ei heller starten av 90-tallet! Også tror jeg ikke Ross Brawn lot Schumacher styre strategien, det kan fort bli litt mye å tenke på for en fører. Dette gjør det vel slik at man må satse litt mer på å kjøre forbi PÅ banen, og ikke i pit. Ser ikke helt hvordan dette kan ødelegge! Frode: det finnes mange web-muligheter, men hvis du noengang vil ha F1 på mer "vanlige" kanaler, så må Viasatan få vite at det er populært, og det vet de ikke ved å bruke mindre lovlige metoder! : Første trening er ferdig: Pos Driver Team Time Laps1. Sutil Force India-Mercedes 1:56.583 18 2. Alonso Ferrari 1:56.766 + 0.183 18 3. Kubica Renault 1:57.041 + 0.458 19 4. Massa Ferrari 1:57.055 + 0.472 19 5. Button McLaren-Mercedes 1:57.068 + 0.485 19 6. Hamilton McLaren-Mercedes 1:57.163 + 0.580 19 7. Liuzzi Force India-Mercedes 1:57.194 + 0.611 19 8. Rosberg Mercedes GP 1:57.199 + 0.616 15 9. Webber Red Bull Racing 1:57.255 + 0.672 17 10. Schumacher Mercedes GP 1:57.662 + 1.079 16 11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:57.722 + 1.139 18 12. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:57.894 + 1.311 20 13. Vettel Red Bull Racing 1:57.943 + 1.360 17 14. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:58.399 + 1.816 13 15. Barrichello Williams-Cosworth 1:58.782 + 2.199 11 16. Petrov Renault 1:58.880 + 2.297 13 17. de la Rosa Sauber-Ferrari 2:00.250 + 3.667 18 18. Kobayashi Sauber-Ferrari 2:01.388 + 4.805 11 19. Glock Virgin-Cosworth 2:03.680 + 7.097 8 20. Kovalainen Lotus-Cosworth 2:03.848 + 7.265 21 21. Trulli Lotus-Cosworth 2:03.970 + 7.387 15 22. di Grassi Virgin-Cosworth 2 23. Senna HRT-Cosworth 3 24. Chandhok HRT-Cosworth All Timing Unofficial Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Overraskende for Force India For øvrig gikk siste runde i Sakhir i fjord på 1:31:48.182 sek. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Men husk at banen har blitt 900meter lenger, og at den nye delen av banen er kronglete. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Også tror jeg ikke Ross Brawn lot Schumacher styre strategien, det kan fort bli litt mye å tenke på for en fører. Dette gjør det vel slik at man må satse litt mer på å kjøre forbi PÅ banen, og ikke i pit. Ser ikke helt hvordan dette kan ødelegge! Før løpet var schumacher med å bestemme strategien, jo. Han kom med innspill fra bilen når han var på banen også hvis det var noe han ville ha endret.. Jeg syns pitstop var spennende å følge med på, for der skilte man fort ut noen sekunder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå