Muffin100 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Ser det er noen som har etterlyst bruk og erfaringer med Canon sitt nye, mvx150i. Hvis dere liker en sterk susende og høy motordur når dere spiller av på TV, så løp og kjøp!! :o Men jeg personlig har pakket det godt ned i esken og benytter meg av 14-dg-returretten. Ellers var filmen perfekt i farger etc. Jeg har jo lest litt om Sony sitt trv33. Men DinSide skriver også her at dette har en merkbar motordur. Jeg hadde tenkt å bytte Canonen med dette, men nå er jeg ikke sikker. Så er det noen her som har erfaring med trv33 og motorduren? Andre anbefalinger? Helst ikke over 10000,-. Det som er viktig for meg, er filmkvalitet, alle ut-/-innganger som behøves, null motordur (helst). Digitalbilde kvaliteten bryr jeg meg ikke om. Jeg har et Cannon S40 som jeg er sabla fornøyd med. Så har dere lyst til å bidra med erfaringer og gode råd, så er det veeeldig flott! Lenke til kommentar
Muffin100 Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Det skal være MVX150i!! Lenke til kommentar
BetaCam Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Canon ser ut til å være en versting på dette lydproblemet, for det gjelder ikke bare MV-serien. Helt nye kameraserier sliter med lyden. Flaut. Lenke til kommentar
Muffin100 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Dette gjelder vel de fleste kameraer med motorlyd i bakgrunnen: Kan man ikke kjøpe en ekstern mikrofon for å ta bort problemet? Eller vil motorlyden være der uansett? Lenke til kommentar
BetaCam Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Lyden er ikke så tydelig på f.eks Sony TRV 33. Den er helt borte på f.eks en Panasonic GS3 (som er et mye rimeligere kamera enn mange av Canons kamera). Canon har rett og slett gjort en elendig jobb med disse nye DV-kameraene. Synd. Lenke til kommentar
Muffin100 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Ja, det er veldig synd. For kameraet er veldig bra ellers. Men håper at lyden elimineres ved en ekstern mikrofon. Akk ja.....Kanskje jeg bytter det i et annet. Har jo 14 dager på meg. Lenke til kommentar
dragon Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 for noe tull jeg har kjøpt meg mvx150i og har brukt den en del. hører verken sus fra zoom eller noe annet sus enn den jeg skaper selv. jeg har også prøvd trv33, det er et godt kamera det også, men jeg synes videobildet var litt kornete enn det på canon. uansett sus eller ikke, så suser det i alt elektronikk og mekanikk. pc, tv, stereo, bil, mobil, whatsoever suser....sus i øret og suss på kinn Lenke til kommentar
CJS Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hei Jeg kan bare slutte meg til det Muffin og mange flere sierr Canon har gjort en elendig jobb her Det mest kritikkkvrdige er at TV2 sammen med Lyd og Bilde går ut og anbefaler dette kameraet ! Jeg kjøpte mitt via WEB og returnerer det imorgen ! Apropo på Panasonic sitt NV DA-1 er det null motorlyd og der sitter mikrofonen på toppen av kameraet, jeg kjører nok med dette en stund til ! mvh CJS Lenke til kommentar
dubroen Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Ante ikke at "Lyd & Bilde" også har gitt dette kameraet best i test. Kjøpte bladet, og oppdaget at under lyd-delen har de gitt kameraet samme karakter som samtlige andre; tre av seks mulige poeng. Én ting er at en kameraprodusent prøver seg å selge folk katta i sekken. Noe helt annet er det at (tilsynelatende) uavhengige testorgan ikke får med seg noe så elementært som elendig lyd. Merkelige greier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå