Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oppvaskmaskin lyser rødt

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å google dette, men finner ikke svar.

To lys lyser rødt på oppvaskmaskinen (se bilde). Og etter vaskemaskinen har endt sitt program pleier det å ligge sorte og hvite prikker inne i glassene (ikke på tallerkner og bestikk).

Jeg føler at dette henger sammen. Vet noen hva som er galt? Hva må jeg gjøre for å få de lysene til å slutte å lyse? Eller skal det være slik? Nå må jeg vaske opp for hånd, som er en hel ny verden for meg :p

ri7kb8.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke lett og se hvilken av de 3 lysene som er røde men :whistle:

De 2 nederste? :)

hehe, litt OT..

Men tror du bør undersøke om du er fargeblind Kjetil ;)

Det å være fargeblind gjør det vanskelig å skille mellom grønt og rødt

Endret av Footy
Lenke til kommentar

Det øverste lyset (ser ut som en sol) indikerer at det er tomt for skyllemiddel. Den nederste indikerer at det er tomt for salt i avkalkingsanlegget. Hvis du bruker slike "all-in-one"-tabletter så trenger du ikke å tenke på disse indikeringene. På min oppvaskmaskin så kan jeg slå av begge disse funksjonene med tilhørende feilindikeringer (røde lys).

Håper du vasker på ett annet program enn skylleprogrammet som bildet viser. ;)

Edit:

Lysene vises nå som ganske så hvite og ikke røde for meg, det øverste skinner litt mot grønt og dette er på en fargekalibrert skjerm. Dessuten er bildet speilvendt hos meg.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å google dette, men finner ikke svar.

To lys lyser rødt på oppvaskmaskinen (se bilde). Og etter vaskemaskinen har endt sitt program pleier det å ligge sorte og hvite prikker inne i glassene (ikke på tallerkner og bestikk).

Jeg føler at dette henger sammen. Vet noen hva som er galt? Hva må jeg gjøre for å få de lysene til å slutte å lyse? Eller skal det være slik? Nå må jeg vaske opp for hånd, som er en hel ny verden for meg :p

Du behøver ikke google dette. Det holder vel å lese bruksanvisningen... Som Pigla var inne på: Hvilket program bruker du? Sitter det igjen sorte og hvite prikker når du vasker på 65 grader også?

PS Hvordan har du fått tak i en speilvendt Whirlpool-maskin...??

Lenke til kommentar

ikke lett og se hvilken av de 3 lysene som er røde men :whistle:

De 2 nederste? :)

hehe, litt OT..

Men tror du bør undersøke om du er fargeblind Kjetil ;)

Det å være fargeblind gjør det vanskelig å skille mellom grønt og rødt

Hoho. Tok en sånn test på når jeg var på sesjon for et år siden. Hadde ikke sjangs til og se tallene på noen av de testene der. Så det er mulig jeg sliter litt med og skille mellom rødt og grønt. Men, har aldri hatt problemer eller merket noe i dagliglivet, eneste gangen var på den testen. Og på det bildet over her :p

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...