Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prosjektuke, trenger IDEER

Gjest Lisa

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Denne uken har vi prosjektuke på den videregående skolen jeg går på, og gruppa mi står skikkelig fast. Vi skal lage en problemstillingen innenfor temaet: "Hvordan kan sosiale medier øke tilnærmingen mellom kulturer?"

Noen tenker kanskje noe med en gang at det er utrolig lett å finne en problemstilling her, men det er ikke snakk om at vi bare kan stå og prate om for eksempel hvordan facebook kan øke tilnærmingen mellom kulturer. Det legges utrolig stor vekt på nytenking, noe som vil si at lærerne helst ser at vi finner på noe helt nytt, altså at vi lager et produkt og selvfølgelig en idé til produktet. Det skal være gjennomførbart, og vi skal kunne mene noe om hvor mye det vil koste oss. Det er utrolig vanskelig å "lage" noe helt nytt. Vi fant egentlig en idé om videreføring/utvikling av et sosial medium, men jeg tror vi har bomma fullstendig i forhold til at veldig mange andre har laget noe nytt. Et vurderingskriterie er også at det skal være et BEHOV for produktet/idéen vi kommer opp med.

Jeg lurer på om dere har noen forslag til hvordan vi kan starte? Dere trenger ikke nødvendigvis gi meg et svar på oppgaven om dere ikke vil det, men vi vet ikke hvordan vi skal få laget noe som ikke blir "herming" av noe som allerede finnes.

Alt dette skal forresten munne ut i en presentasjon på rundt 5-6 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...