Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link problemer

Anbefalte innlegg

De to siste dagene har jeg hatt trøbbel med D-link kortet, Hver gang jeg starter opp maskina så finner ikke pcen D-link kortet. Når jeg reinnstallerer det for jeg en CODE 10 melding om at det ikke vil starte. Det fungerer hver gang jeg deattacher det fysisk og setter på plass igjen. Men da jeg restarter maskina da .......må jeg gjøre det på nytt....urrrrrgghhhh......kan noen noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avinnstallerer du driverne før du tar det ut, deretter tar det ut og Installerer driverne etter ny oppstart og slår av og setter inn kortet igjen?

Vet dette høres tungvint ut, men d-link kort ER vanskelige å ha med å gjøre (uff). Finnes kansje andre løsninger på problemet, men denne funket iallefall for meg (nøyaktig samme kort).

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen men det fungerer ikke.Fortsatt så har jeg trøbbel , har gjort det du sa 2-3 ganger og det hjelper ikke. Alt begynte da jeg satte inn det nye grafikk kortet og ram brikken(den er 512 333mhz)(de to andre er 256mb 266mhz)(kan det være problemet?)Grafikk kortet er ett asus TI4600 som jeg kjøpte fra komplett(demo vare).

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen men det fungerer ikke.Fortsatt så har jeg trøbbel , har gjort det du sa 2-3 ganger og det hjelper ikke. Alt begynte da jeg satte inn det nye grafikk kortet og ram brikken(den er 512 333mhz)(de to andre er 256mb 266mhz)(kan det være problemet?)Grafikk kortet er ett asus TI4600 som jeg kjøpte fra komplett(demo vare).

Lenke til kommentar

Det var synd det ikke hjalp, angående ram brikkene så kan det være en stor problemkilde... Jeg har hatt rambrikker av forskjellig størrelse og fabrikant som har vært vanskelige å ha med å gjøre. Test med en og en brikke. Eller feks. med bare 512 brikken og etterpå begge 256 brikkene.

Hvis du da møter problemer med feks. 512 mb brikken, kan det være den det er et problem med, hvis dette går smertefritt i begge tilfellene er det nok forskjellen mellom dem som gjør det vanskelig for dem å samarbeide med resten av systemet.

Foresten det kan jo være en liten skade på grafikkortet hvis det er demovare, har du sjekket det hos en venn eller noe?

Lenke til kommentar

prøvde det med ram brikkene, det var visst ikke noe som lå der, samme probelemet med alle løsninger. Skjermkortet har jeg ikke testet andre steder, men en ting som har plaget meg at jeg prøvde en driver fra asus som skulle funkgere med vga kortet, men da jeg prøvde å innstallere det, da fikk jeg feilmelding om at ""can`t find Asus vga card"", noe som er rart for meg iallefall.(det funker med den seneste nvidia detonator)

Lenke til kommentar

Jeg gjetter at det er en IRQ konflikt, du kan muligens har gått tom for ledige IRQer. Hvordan du fiksere dette er litt avhengig av settinger i din bios og ev. av operativsystemet. Jeg har ikke løsningen på det akkurat nå.

Lenke til kommentar
Det med IRQ vet jeg ingenting om....jeg reinnstallerte xp i dag og problemet er der enda.......men hvis du finner ut noe så er jeg glad til å prøve det ut

IRQ er et interrupt/avbruddhandling som er koblet opp mot diverse hardware, f.eks. har hvert sitt PCI spor sin IRQ. Utstyr som du plugger i enkelte andre kontakter bruker også IRQ. Bruk help i Windows for å finne ut eksakt hva det betyr.

IRQ problemer var mye større i tiden før og rundt Windows 95. USB har lettet litt på det problemet.

Du kan ta opp Device manageren (jeg sitter på en PC nå med Windows 2000 engelsk ver.). Hvis det er probelmer med et device, så vil de sysnes som et gult spørsmåltegn.

Du kan faktisk prøve å sette D-Link kortet i et annet PCI spor og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Det er ett device problem, det lyser gult på nettverkskortet( det feltet i manager) Står at device cannot start. Hjelper det å oppdatere drivere til hovedkoret?

Du bare går inn og velger Properties på denne device. Under der skal du finne en fane med Driver. "Update Driver..." kan du så prøve. Hvis nettverkskortet er integrert, så skal driver følge med hovedkortet.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er pc-en? Jeg forstod det slik at pc-en kjørte WinXP? Da bør jo denne pc-en være rimelig ny, og i så tilfelle pleier det ikke være noe IRQ-problemer, selv om det var det første som slo meg.

Er grafikkortet et AGP-kort? Eller PCI?

Jeg hater at alle og enhver ber om reinstallering av Windows, (format c:), så det skal ikke jeg gjøre, men er det likevel noen som gjør det, så kommer ikke jeg til å nekte deg. Om du skjønner...

Men gå inn på hjemmesiden til D-link og last ned de nyeste driverne, deretter går du inn i enhetsbehandling (Der du var i sted med det gule utropstegnet..) og tar update driver. Der velger du den filen du har lastet ned.

Lenke til kommentar
PCen er ca 6mnd gammel, skjermkortet er AGP.

Ja, da tviler jeg på at det er IRQ som er problemet. Høres ut som driver-problem for meg.

Har du fått med noen drivere til kortet da du kjøpte det? Evt lastet ned fra hjemmesiden deres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...