Proracer Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hei, har en audi 100 V6 2,8 quattro 1991 modell, og skiftet motor på den i vinter her, satt inn en 1992 modell, skulle starte opp men fikk ikke tenning og dysene ville ikke åpne seg. så nå et jeg helt blank hva som er galt. Alt det elektriske fra den andre motoren er bare flytett over. noen som har noen tips hva det kan være ? hjerneskade i verstefall? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hei, har en audi 100 V6 2,8 quattro 1991 modell, og skiftet motor på den i vinter her, satt inn en 1992 modell, skulle starte opp men fikk ikke tenning og dysene ville ikke åpne seg. så nå et jeg helt blank hva som er galt. Alt det elektriske fra den andre motoren er bare flytett over. noen som har noen tips hva det kan være ? hjerneskade i verstefall? tenningssensor/føler som ikke fungerer? du sier du byttet motor, byttet du bare motor eller mer? jeg fikk lignende problem når jeg byttet fra automat til manuell på en MB190E 90' mod, viste seg at hjernen på bilen krevde en sensor på svinghjulet og svinghjelet jeg hadde fått tak i hadde ikke det. Lenke til kommentar
Proracer Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Hei, har en audi 100 V6 2,8 quattro 1991 modell, og skiftet motor på den i vinter her, satt inn en 1992 modell, skulle starte opp men fikk ikke tenning og dysene ville ikke åpne seg. så nå et jeg helt blank hva som er galt. Alt det elektriske fra den andre motoren er bare flytett over. noen som har noen tips hva det kan være ? hjerneskade i verstefall? tenningssensor/føler som ikke fungerer? du sier du byttet motor, byttet du bare motor eller mer? jeg fikk lignende problem når jeg byttet fra automat til manuell på en MB190E 90' mod, viste seg at hjernen på bilen krevde en sensor på svinghjulet og svinghjelet jeg hadde fått tak i hadde ikke det. ja, jeg byttet motor, altså bare motor, og bilen starta jo før jeg begynte med dette, og bare flyttet over det elektriske til den jeg fikk i. har en liten misstanke på at d kansje kan være en føler som ikke fungerer helt, jeg har prøvd og feilsøke på de to følerene,(den på kammen og den på ved svinghjulet) og fann ut at hallgiveren på kammen fungrte. koblet også til pc, og fikk opp at det var tenningsmodulen som va defekt, men den styrer jo ikke dysene... Endret 8. mars 2010 av Proracer Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Er det startsperre på den? I så fall vil du vel ikke få startet den "nye" elektronikken med den gamle nøkkelen? Lenke til kommentar
Proracer Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Er det startsperre på den? I så fall vil du vel ikke få startet den "nye" elektronikken med den gamle nøkkelen? viss du leser hva jeg har skrevet står det at alt av det elektriske som sto på den gamle motoren er flyttet over bare, til den motoren som jeg fikk i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå