Gå til innhold

Ser etter et videokamera som jeg kan ta opp rett fra skjermkortet med

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over at det finnes program som kan ta opp alt på skjermen og lagre det rett til disk, men når man spiller tar dette veldig mye resurser. Så mye at alle spill går vesentlig mye treigere.

Jeg tenkte at hvis jeg kjøpte en DVI splitter, kunne den ene enden gå til skjermen og den andre gå til et video kamera, desverre finner jeg ingen video kameraer med DVI input.

Noen ideer om hvordan jeg kan få til dette og med hvilket kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bruke en dvd opptaker? Husker jeg brukte vhs spiller til å ta opp spillsnutter med på den måten for maaange år siden :p

hehe nei, har helst lyst å gjøre opptaket på et slags hdd cam so det blir lett å overføre, antar det rett å slett ikke går ann uten et dyrt pro kamera da?

Lenke til kommentar

Fant svaret på dette et annet sted

Not surprisingly, the dearth of HDMI inputs on recording devices is by design. The HDMI specification includes a copy-protection scheme known as High-Definition Copy Protection. So to use HDMI (and get the snazzy HDMI certification logo on your device), manufacturers need to ensure that their products are HDCP-compliant. That pretty much means that HDMI inputs are limited to display devices (TVs) and repeaters (AV receivers and switchers). Those repeaters are so-called "passthrough" devices--they can do little more than pass the HD video signal onto the next device (invariably, the TV). But, by definition, that HDCP-encoded video signal is designed to be unrecordable. That's why there are no recorders with an HDMI input. (You won't find HDMI inputs on Slingbox products for the same reason.)

Sigh...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...