Daniboy89 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hei! Jeg skal skrive en hypotese i ennorsk lekse. Vi skal skrive om Leonardo da Vinci! Noen gode forslag på en hypotse? takker for alle svar Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Be den som har gitt oppgåva om å slå opp 'hypotese' i ei ordbok. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 eh... hvorfor det. Tror læreren min er mer kompetent til å svare på det spørsmålet enn du noen gang kommer til å bli! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hypotese: Leonardo da Vinci var født på en annen planet og ble sendt hit for å styre utviklingen i en bestemt retning ... Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 lol.. en hypotese må jo ha noe med samtiden å gjøre. han var et menneske, ikke et romvesen! Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg synes også det var en litt rar oppgaveformulering. Spesielt i et norsk-fag når emnet er Da Vinci. Har dere hatt om hypoteser? Skal du legge frem en hypotese for å så begrunne denne med kilder og studier som omhandler dette? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 lol.. en hypotese må jo ha noe med samtiden å gjøre. han var et menneske, ikke et romvesen! Vår samtid eller Leo's samtid? Og hvorfor må en hypotese nødvendigvis ha noe med samtiden å gjøre? Er det læreren din som hevder dette? Høres ut som om han/hun har sin egen definisjon av "hypotese" ... "Alle" tror at Leo var et genialt menneske, men hva om han i virkeligheten var et ganske ordinært individ fra en annen planet? Diskutér! Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 "Leonardo lå flere hundre år før sin tid" er hypotesen min, som vil si at man skriver en påstand. derreter skal man begrunne argumenter for og mot hypotesen din. Det er jo bevist at det er han som står for de skissene han tegnet, som flyvemaskinen. Han er jo selvølgelig et menneske, man har ikke funnet liv på en annen planet så da må man jo tro at han var et menneske, noe annet ville bare vært rart! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 For meg ser det ut som læraren din av ein eller annan grunn har valgt å bruke 'hypotese' i staden for 'problemstilling', sjølv om 'problemstilling' utvilsomt er meir passande i samanhengen. Hypoteser høyrer heime i vitskapen, ikkje i historie. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hypoteser høyrer heime i vitskapen, ikkje i historie. Historie er også vitenskap. Ellers er jeg enig med deg. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 dette er jo vitenskap i historiefaget da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå