Gå til innhold

Ukefest II 2010 - wingis - Vårtegn i Frogneparken

Anbefalte innlegg

Bruker: wingis

Utfordring: Vårtegn i Frogneparken.

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Canon EOS 450-D, 50mm f/1.8 og kit-objektiv (18-55mm f/3.5-5.6)

Tilleggsutfordringer: Min første utfordring her på akam.no, så har ingen tilleggsutfordringer annet enn å fullføre:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8. mars

Som det står i utfordring min så skal jeg lete etter vårtegn i Frogneparken. Som nevnt er det min første utfordring, men håper jeg kan få litt tilbakemelding på bildene og forhåpentligvis lære masse.

Første bilde er et klassisk vårtegn, nemlig knopper:

post-190257-1268061095,3476_thumb.jpg

f/2.5

1/1250 sec.

ISO 100

50mm

Lenke til kommentar

Bra start det her, med fin og uklar bakgrunn! Hvis jeg skulle kommet med en liten kommentar, så virker knoppen litt ute av fokus, mens den ene brune greia er klokkeklar;) Omvendt hadde vært perfekt!

Bra fanget. Absolutt et vårtegn.

Jeg må si meg enig med Øyvind her da, liten fokusbom, ellers flott.

Takk for kommentarer begge to! Enig angående fokus. Litt irriterende, men sånn er det:)

Lenke til kommentar

[quote name='wingis' date=' 8. mars 2010 - 16:15' Som nevnt er det min første utfordring, men håper jeg kan få litt tilbakemelding på bildene og forhåpentligvis lære masse.

Ja, man kan lære mye av å være med i disse utfordringene. Det har jeg selv funnet ut.

Dagens bilde var pent, men jeg tror jeg hadde angrepet det litt annerledes. Du sier du vil ha noen tilbakemeldinger, så jeg skal gi det.

Monolitten ble litt for midtstilt for min smak, så hvis du hadde muligheten så hadde jeg flyttet den mer til venstre i bilde. På den måten kunne du kanskje fått sola mer i sentrum, mer med av treet på høyre side og kvittet deg med greine på venstre side som bare er forstyrrende.

Lenke til kommentar

Ja, man kan lære mye av å være med i disse utfordringene. Det har jeg selv funnet ut.

Dagens bilde var pent, men jeg tror jeg hadde angrepet det litt annerledes. Du sier du vil ha noen tilbakemeldinger, så jeg skal gi det.

Monolitten ble litt for midtstilt for min smak, så hvis du hadde muligheten så hadde jeg flyttet den mer til venstre i bilde. På den måten kunne du kanskje fått sola mer i sentrum, mer med av treet på høyre side og kvittet deg med greine på venstre side som bare er forstyrrende.

Takk for gode tips og tilbakemeldinger! Ser i ettertid at jeg kunne ha få sola mer i sentrum og at grenene til venstre hadde blitt mindre forstyrrende.

Lenke til kommentar

Det er slett ikke sikker at bildet av sola hadde blitt bedre da, kanskje det ville blitt litt tungt på den siden med treet. Som det er nå så er jo grenene med på å lage en slags ramme på bildet, kanskje de burde vært mere med i bildet, at du hadde gått litt mer til venstre og fått grenene med i øverkant. Det blir uansett bare en teori.

Endret av B@L2
Lenke til kommentar

Jeg prøver meg videre med flere bilder. Kanskje det snart er mulig å sitte på disse?

Det er bare å ta med spade. Fin bue med benker - rundt en sliten snømann ?

Det er slett ikke sikker at bildet av sola hadde blitt bedre da, kanskje det ville blitt litt tungt på den siden med treet. Som det er nå så er jo grenene med på å lage en slags ramme på bildet, kanskje de burde vært mere med i bildet, at du hadde gått litt mer til venstre og fått grenene med i øverkant. Det blir uansett bare en teori.

Ingen dum teori. Jeg for min del liker bildet slik det er.

Lenke til kommentar

Jo, jeg ser jeg glemte å skrive det. At jeg liker bildet jeg og. Teorien min fordrer dog at stammen på det treet de grenen hører til hadde gjort venstre kant av bildet. Men som jeg sa, dte blir bare en teori, sikkert har fotografen gjort det beste som var mulig, vi andre kan bare forestille oss hvordan omgivelsene var. Alle fotografer ser jo selv hva som gjør seg best.

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger! Morsomt med litt diskusjon rundt bildene mine:) Når jeg tok bildet prøvde jeg å bruke trærne som en ramme, men ser i ettertid at jeg burde fått frem dette bedre, evt. fjernet grenene på venstre side.

Vet ikke om jeg får tatt noe særlig bilder i dag, men lover å komme sterkere tilbake:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...