TheMaister Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Blir forvirret av Java sin måte å håndtere streams på. Har tenkt å gjøre noe som er veldig enkelt i C, men har lyst til å se hvordan det funker i Java. Har tenkt på kode som er noe som dette, men får det ikke til å kompilere i det hele tatt. Skal lese et visst antall bytes fra stdin og sende dette som rå data over en tcp-socket. Måten jeg tenker på er sikkert veldig C, men det er ikke så farlig EDIT: Virker som at det gikk til slutt :X Merkelig nok. import java.io.*; import java.net.*; public class streamTest { public static void main(String[] args) throws IOException { Socket s = new Socket(args[0], 12345); Socket ctl = new Socket(args[0], 12345); DataInputStream input = new DataInputStream(s.getInputStream()); DataInputStream input_ctl = new DataInputStream(ctl.getInputStream()); DataOutputStream output = new DataOutputStream(s.getOutputStream()); DataOutputStream output_ctl = new DataOutputStream(ctl.getOutputStream()); byte[] buffer = new byte[64]; int rc; while ( true ) { rc = System.in.read(buffer, 0, 64); if ( rc == 0 ) break; output.write(buffer); } input.close(); input_ctl.close(); output.close(); output_ctl.close(); } } Endret 8. mars 2010 av TheMaister Lenke til kommentar
miXer Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Kan være greit at du skriver hva du gjorde feil slik at andre i senere tid også kan lære Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Kan være greit at du skriver hva du gjorde feil slik at andre i senere tid også kan lære Blir litt vanskelig når jeg ikke vet hva jeg gjorde feil egentlig :\ Plutselig bare kompilerte det fikk jeg en følelse av. Vel, jeg tror jeg måtte bytte til DataOutputStream, siden den tydeligvis hadde write(byte[], int, int) metoden. Noen som vet om denne type kode vil kunne kjøre på Android? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå