Synt4xx Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Hei, Skal kjøpe ny harddisk og lurer litt på hva jeg skal kjøpe. Vil helst ha en veldig rask en, trenger heller ikke ha mye plass, men nok til at jeg kan ha operativ system og et par spill på den. Prisen vil jeg ikke ha høyere en 2000. Har sett på disse: VelociRaptor Corair SSD Er det noen som har noen formeninger om disse her? Liten forskjell på de to, men som sagt vil jeg bare ha noe veldig raskt som kan ha OS og et par spill på seg. Takk på forhånd Endret 8. mars 2010 av Synt4xx Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Angående WD Raptor, sjekk denne videoen hvor den får prøve seg mot Intel X25-M80 . http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt487 Jeg ville helt klart ha valgt Intel X-25M80 fremfor Corsair. Endret 8. mars 2010 av johome Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Linken virker ikke Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt4 Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Hehe, takk Da vet jeg at Intel sin er bedre da, men så har jo raptor disken mye mer plass. Men som sagt vil jeg jo bare ha operativ system og et par spill på, så denne holder. Vet du om denne er den beste SSD'en i sin prisklasse? Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Det er nok den beste i sin klasse ja Hvis 80GB er for lite , kjøp den på 160 GB . Den yter også litt bedre. Eller hvis du har tenkt å ta skikkelig av, kjøp Crucial C300 på 256 GB. Den er nok den råeste SSD'en på markedet idag , og den yter klart bedre enn Intel. For å dra nytte av ytelsen til den må du ha et HK med SATA 3, eller kjøpe et kontrollerkort med 6Gb/s. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 blir nok litt ut av min prisklasse det der Men da blir det nok Intel sin på 80 Gb Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Ja, det burde holde det Jeg har selv den på 80 GB, og er storfornøyd. For at SSD'en ikke skal fylles opp, har jeg valgt å slå av systemgjennoppretting. Har også slått av pagefila. Skulle det etterhvert bli for lite med 80GB, kjøp en til , og sett de opp i RAID 0. Da vil du få 160 GB, og enda bedre ytelse. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Skal huske på det. takk for hjelpen digger dette forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå