SVD Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Førstnevnte, i alle fall det jeg tyder fra artikkelen. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Tolker utsagnet som at uten kortet kjører x16-sporene på x8, med kortet kjører det blå sporet på x16. Endret 9. mars 2010 av KjellV Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Jeg savner stabilitetstester med f.eks. litt ymse konfigurasjoner... a'la flere typer ram-kits med memtest-runde for å luke ut om kortet er nauver på minne osv. Tviler sterkt på at jeg kjøper asus igjen etter flere 775-kort og et 771-kort på jobben har begynt å oppføre seg rart, og 2 av 3 pc'er jeg har bygd med Rampage Formula har vist seg å være ubrukelige da de ikke kjører stabilt med 4 minnebrikker whatsoever minnekit/bios/settings jeg har brukt. Fikk et Gigabyte GA-EP45-UD3LR som en fort-og-gæli erstattningskort til mitt nok en gang minnedøde Rampage formula, og håper Gigabyte viser seg å være mer stabil enn det Asus har vært Endret 9. mars 2010 av JKJK Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Tolker utsagnet som at uten kortet kjører x16-sporene på x8, med kortet kjører det blå sporet på x16. Stemmer forsåvidt Lastet ned manualen, og fremgår at PCIe x16_1 (grå slot) ikke kan kjøre x16 uansett 1 eller 2 grafikkort tilstede, men max x8 Så det det handler om da er vel at man har "flyttet" x16 speed egenskapen fra PCIe x16_1 (der den normalt alltid har vært), ved hjelp av dette VGA-Switch kortet, til PCIe x16_2 (blå slot) kun for å ikke skape plassproblemer for evt. lydkort,etc. som man bruker i x1/x4 slotene. Har vært endel som har klaget på utilgjenglige x1/x4 slots på diverse hovedkort. Er i allefall eneste fornuftige forklaringen jeg kan tenke meg. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Opplåsing av kjerner er gjerne en enten/eller ting. Da i forhold til at funksjonen må støttes av brikkesettet. Med SB710 or SB750 sørbro og BIOS-support for Advanced Clock Calibration (ACC) er muligheten stor om man har en nyere PhenomII. Les mer i tråden som omhandler opplåsing av kjerner. I en tilsvarende test fra Anandtech blir enkelte uregelmessigheter påpekt, tror gjerne at det kan være tilfellet for testkortet til HW.no også. Man betaler gjerne en pris for "bleeding edge" komponenter og helt nye implementeringer Vanligvis går dette seg til med BIOS-oppdateringer og bedre utviklede drivere. edit:leif Endret 10. mars 2010 av torfinns Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Skjønner ikke helt oppstyret rundt 890GX og 890FX. Med unntak av denne kjerneopplåsningen (alle 890xX kort?) har ikke dette kortet noe annet enn mitt Gigabyte kort som er basert på 790X. Det har også SATAII 6Gb/s og akkurat samme NEC USB3.0 kontrolleren og har vært på markedet en stund allerede. Men ja, flott og i det minste se at det kommer noe nytt. Lenke til kommentar
dr.dude Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 kan dere ikke også prøve å teste stabiliteten i suspend/resume (f.eks. et visst antall sykler) eller sk. hvilemodus på norsk. dette er jo et typisk htpc kort, og denne funksjonen er noe av det viktigte, og mest plagsomme når det ikke virker, på et hovedkort til stue pc. --- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå