trondbue Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hei Kjøpte et brukt hovedkort og fikk det i dag. Alt fungerer bortsett fra at jeg ikke får noen disketstasjoner til å fungere på det. Uansett hvordan jeg kobler så blir den enten helt død. Lampen på diskettstasjonen lyser ikke eller så lyser den hel tiden og disketten sviver da hele tiden, men det går ikke ann og bruke disketten. Noen som kan hjelpe? Hpvedkortet er et Aopen AP5T Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Vet desverre ikke hva som er feil.. men var jeg deg så ville jeg kastet den homofloppyn langt på hav. Hva i H.E.L.V.E.T.E SKAL DU MED FLOPPY I ÅR 2003!?!?!?!?! :o Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Vet desverre ikke hva som er feil.. men var jeg deg så ville jeg kastet den homofloppyn langt på hav. Hva i H.E.L.V.E.T.E SKAL DU MED FLOPPY I ÅR 2003!?!?!?!?! :o Tja.. kan jo nevne ting som RAID kontrollere.. SCSI kontrollere.. Kjekt å starte opp i DOS hvis du skal fjerne filer som ikke lar seg fjerne i Windows.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Vanlig feil. Lyser floppy-leden hele tiden så er kabelen kopla feil vei på selveste floppy'en. OBS: På noen floppyer, (Bl.a. min), så er det Kun mulig å kople kabelen feil vei på floppyen. Da må man knekke vekk en liten bit på kretskortet til floppyen. (En liten bit som man lett ser er laga for å knekkes vekk.) Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Har prøvd med to forskjelige disketstasoner begge av gammel dato. Tror jeg har snudd å vendt på den kabelen så mye som mulig men skal prøve mer. Og hva jeg skal med floppyen. Jeg skal oppdatere biosen og formatere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Dette er kanskje til hjelp: Den helt ytterste pluggen (den hvor noen av lederne på kablen er vridd) skal inn i floppyen. Pluggen i den andre enden skal på HK. (Har du kabel med 3 plugger så er den i midten til en sekundær floppy. Den skal du ikke bruke.) På kabelen så er det ofte at lederen på den ene siden av kabelen er rød, eller merket med en rød strek e.l. Denne indikerer pinne 1. På HK'et rundt pluggen står det ofte ett 1-tall i en av sidene. Den røde lederen skal mot dette. På printkortet til floppyen er det også ofte et 1-tall der hvor den røde lederen skal mot. (Etter jeg brant Windows Emergency Boot-disk på CD så har jeg aldri brukt floppyen til annet enn RAID-drivere. BIOS flasher jeg fra Windows.) Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Nå funker den av en eller anne utrolig grunn. Men når jeg putter i oppstartsdisketen kommer det bare opp: DISK I/0 error Replace the disk, and then press any key. Hav er problemet nå? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Ødelagt/dårlig diskett? Prøvd med flere disketter? Evt. prøvd disketten i en annen maskin? Riktig innstilt i BIOS? (1.44M) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Gå til BIOS og søk/aktiver A: Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Problemet var at alle disketene som jeg hadde inni når den ikke virket ble ødelagt. Ser ut til at alt virker nå. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå