Gå til innhold

BackTrack 4, Startx kommando ender med feil.. + hvordan lagre endringer?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lagt inn BackTrack 4 final på en minnepinne her..

Denne starter fint på min Acer Aspire One, men når jeg tester den på min Fujitsu Siemens Amilo PA3553 så ender det bare opp med en error.. Akkurat som om skjermkortet ikke blir gjenkjent eller noe sånt..

Noen løsning på dette? (husker ikke feilen i hue, men kan finne frem laptopen og få oppat feilen om det skulle trengs)

Og hvordan kan jeg få den til å lagre endringer på minnepennen? (fått det til en gang før, men husker ikke hva jeg gjorde..)

Har lagt inn programmet via Tazusb på en minnepenn, for så å kopierer over innholdet på en annen minnepenn.

Minnepennen bootes via Grub4Dos som ligger på minnepenn.

Kommandoen som grub kjører er som her:

title BackTrack 4 Final

kernel /bootbt4/vmlinuz BOOT=casper boot=casper persistent rw quiet

initrd /bootbt4/initrd.gz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må nok ha en feilmelding før man kan uttale seg om feilen ja...

videre skjønner jeg fint lite av hva du har gjort for å for å få den på usb-penn. var litt finuerlig den forklaringa di. eventuelt er jeg litt treg, hehe.

det jeg ville gjort er å mounte BT4 iso-en, så kopiere /boot og /BT til USB-enheten, og så kjøre bootinst.sh, kopiere inn på USB-enheten osv. skal være skript tilgjengelig som gjør dette óg. (den greia på plata virker dog ikke grunnet en feil på BT4 final - desverre.)

men du kan jo bruke mount for å se på mount options, og så poste dem her...

Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg starte opp laptopen og skrive ned feil meldinga jeg får.

Det jeg gjorde var å laste ned BackTrack 4 final, kjørte et program kalt tazusb, som klargjør usb penn, pakker ut og kopierer over filene fra bt4 image fila.

Når dette var gjort så kopierte jeg filene tilbake på skrivebordet, for så å kopiere dem over på en annen minnepenn hvor jeg har tenkt til å kjøre flere programmer og os fra.

Måtte endre navn på boot foldern, pga flere programmer som bruker samme navn..

Så jeg har bootbt4 som boot folder for bt4.

Men et problem for meg er at jeg ikke har noe spess peiling på linux generelt.. er en windows slave ;) hehe..

Men BT4 er noe som virka veldig greit å ha lett tilgjenglig :)

Har også OphCrack på samma penn, som funker helt fint.. på denne så måtte jeg også kjøre både xp og vista imagene igjennom tazusb for at tables filene skulle funke.

Har også acronis, ubcd og et par andre image filer på pennen (disse kjøres rett fra image filene via grub) som funker helt fint =)

Men tilbake til X feilen..

Ser ut som om det starter ca her ut fra teksten jeg får opp..

Primary device is not PCI.

(EE) No devices detected.

Fatal server error:

no screens found

giving up.

xinit: Connection refused (errno 111): unable to connect to X server

xinit: No souch process (errno 3): Server error.

Men som sagt.. om jeg setter samma minnepenn i en acer aspire one, som jeg også har her, booter backtrack og prøver å starte x der, så går den rett inn.

Så det virker jo som om bt4 ikke kjenner skjermkortet eller skjermen?

Det som er i laptopen er noe crossfire opplegg.. så det er et ATI Mobility Radeon HD 3400 og et ATI Radeon HD 3200 kort.

Er det evt noe kommando jeg kan kjøre for å tvinge x server til å kjøre 1280x800? (kanskje det løser problemet, med tanke på at det er skjermoppløsninga som skjermen skal ha)

Lenke til kommentar

tror ikke du gjør veldig lurt i å endre på såpass viktige mappenavn uten at du egentlig har peiling på hva du driver med.

når det gjelder ditt X-problem - har du på noe vis installert BT, eller har du bare kopiert filene? dersom sistnevnte så kan det jo bare være et uheldig problem med skjerm/kortet i laptopen. vil anbefale å prøve å laste ned og brenne ut BT4 på en CD og så prøve den i laptopen for å se om den virker.

du kan jo også prøve noen X-konfigurasjonsprogrammer. aner ikke hvilke som følger med BT4, men sikkert xorgcfg eller Xorg -configure eller lignende. den sistnevnte skal være med alle standardtjenere.

beklager at jeg ikke er til noen stor hjelp, men frykter at oppsettet ditt er litt for esoterisk til at jeg kan hjelpe deg. er ikke noen ihugga BT-bruker akkurat. har knapt rørt det. du kan jo forsøke spørre på remote exploit/BT4 foruma eller lignende.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Litt hjelp er bedre enn ikke noe noe hjelp :)

Er ikke noe problem å endre på boot mappa, så lenge menu.lst fila peker til riktig mappe =)

Søk på multipass usb eller noe sånt, da får du opp mye tekst ang dette jeg prøver på (altså en multi boot minnepenn :)).

Ender opp med samma feilen ved boot fra dvd på den pc'en.

Fikk ikke opp noe ved å skrive xorgcfg.. men ved Xorg -configure så fikk jeg svart/blå stripete skjerm.. så noe skjedde.. men det som skulle kommet opp var umulig å lese.

prøvde å taste reboot, og da jobba den litt, så trykka jeg enter igjen, og da reboota den.. så den godtok kommandoer der ihvertfall, men var umulig å lese hva jeg skrev.

Prøvde også et annet alternativ fra plata (live cd)..

Da fikk jeg svart skjerm når jeg tasta inn Xorg -configure.. så kom det litt tekst etter det, om at X hadde funnet ut at jeg hadde flere monitorer eller noe, + en kommando jeg kunne taste inn for å teste den nye config fila..

Skrev inn den og fikk opp den grå/svarte rutete bakgrunnen man får opp før man kommer inn til skrivebordet, og da skjedde det ikke mer.

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å kjøre X så kommer det jo litt info..

X.ORG X Server 1.5.2

Release Date: 10 October 2008

X Protocol Version 11, Revision 0

Build Operating System: Linux 2.6.24-19-server i686 Ubuntu

Current Operating System: Linux bt 2-6-30.9 #1 SMP Tue Dec 1 21:51:08 EST 2009 i686

Build Date: 09 March 2009 10:48:54AM

xorg-server 2:1.5.2-2ubuntu3.1

Vet ikke om dette gir deg noe mer info ang hvilken X versjon dem bruker..

Men er det mulig å bytte ut X versjonen selv??

Lenke til kommentar

1.5.2 er smertefullt gammelt, men BT4 satser jo på "stabil" programvare. vet ikke om du kan bytte den ut uten at det bryter med annen programvare i oset. du kan og bør spørre på bt4-foruma.

jeg kan ingenting om ATI-kort. med nVidia går ting veldig automatisk. vil tro det gjør det med ATI óg, dersom man vet hva man holder på med, hehe.

Lenke til kommentar

Ok, får se om jeg får surra meg til å spørre :p hehe..

Kan jo alltids bare kjøre det på en anna pc da, men hadde jo vært kjekt om det funka på alle.

har vel testa på 3-4 maskiner, og den er kun den det ikke har klart å starte x på.

Men ophcrack.. kjører vel noe x server det også? for detta starter jo helt uten problemer :) og jeg har gjort akkurat det samme der. (lagt inn på en penn via tazusb, endra navn på boot mappa, ordna opp i menu fila og kopiert det over på riktig penn, og starta det på første forsøk :)

Endte opp med errors der også, men ikke noe rart når jeg ikke hadde noen passord beskytta kontoer på den maskina, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...