Robåt Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg har ikke peiling på forsterkere og slikt så jeg trenger litt hjelp. Jeg har fått to 30 år gamle høytalere på 20 W og 4 Ohm fra mora mi, men ingen forsterker. Så fant jeg denne forsterkeren: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/denon_pma-510ae_integrert-forsterker_sort.htm (linkknappen funker ikke). Vil den fungere på høytalerene mine? Lenke til kommentar
jungli Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 altså, ja de vil nok fungere, men jeg anbefaler avlikevel ikke å kjøpe den.. det er ikke verdt å bruke over tusen kr på 20watt Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Noen ideer til hva jeg kan kjøpe da? Lenke til kommentar
jungli Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hva skal du bruke de til? Hvor skal du plasere disse? De høytalerene du har fått av moren din, har disse sentimental verdi? Nei fordi 20W er jo igrunn veldig lite.. veldig dårlig lyd, så jeg hadde nok anbefalt deg nye høytalere i tilegg.. og det trenger jo ikke å bli så dyrt.. si ifra hva du vil, så skal jeg se om jeg anbefale deg noe.. Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Skal bruke de til å høre på musikk og filmtitting, bor på en liten hybel så har ikke så høye krav. Har 2000-3000 kroner å bruke på lyd. Men høytalerne var bare noe jeg fant på loftet og fikk lov til å ta, så de er ikke viktige. Lenke til kommentar
jungli Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 hmm... du kan ta en titt på disse hvis du faktisk har 3000,- du kan bruke og du bor i en liten hybel, ville jeg ha gått for disse.. Sånn er oppsettet av høytalerene: 4 x satellitthøyttaler - 62 watt 1 x senterkanalhøyttaler - 69 watt 1 x basshøyttaler - 188 watt Totalt: 505 watt Jeg er faktisk klar over at man kan få litt mer watt for 3000,- men velger likevel å anbefale deg disse fordi de er små, og kan plasseres på en praktisk måte i en hybel. Skulle du ville hatt mer watt for disse pengene måtte du hatt større høytalere.. dette er ikke praktisk det følger med fjernkontroll for lyd justering, og input bytte osv.. Input: 1 x SPDIF-inngang ( RCA phono ) 1 x SPDIF-inngang ( TOSLINK ) 1 x 5,1-kanals lydinngang ( stereo minijack 3,5 mm x 3 ) 1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm ) Bare å si ifra hva du mener kan sikkert finne noen andre også hvis det er litt for med 3000,- men en ting jeg vil legge til, det er helt syk lyd på disse forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå