GeForCeFx? Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hei ! Jeg skal bygge 3 høytalere. Koster maks 4000kr me alt. Store front høytalere og stor center. Kan noen komme med forslag? såg på noen høytaler element og slikt frå ljudia. mvh Svein Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Fronter og Center Hvis du har penger..kommer på 4600... Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 vil helst ha noen me 2stk 12 tommer i kvar. menn vil ha mellomtoner og. Spille sinnsykt høyt me feeeeeeeeet bass Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 vil helst ha noen me 2stk 12 tommer i kvar. menn vil ha mellomtoner og. Spille sinnsykt høyt me feeeeeeeeet bass Seriøst, det er umulig for 4000 kr. Har ikke du nok bass nå?? Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 joooooo har myye bass... men jeg vil ha noen store front høytalere i tilegg til ein center som står i stil. Trenger dei når eg vil spille høyt. Bruker ikke subbene når eg spiller sinnsykt høyt får då er det for mye bass nesten men heller skriv forslag. Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 hmm er det ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 HÆ? Du synes du har for mye bass, men vil ha fronthøytalere med 2x12" i tillegg til subbene dine? Hørtes litt dumt ut spør du meg. Du har jo volumkontroll på subbene?? Hvis du mener at de fronthøyttalerne du har nå ikke spiller høyt nok ovenfor bassområdet, så er det jo ikke vits i å kjøpe noe med 12" bass. Da er det jo mellomtone og diskant du skal satse på. Eller hva? Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 etter som jeg forstår på meg sjølv så spurte eg etter forslag og ikkje spørsmål. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 etter som jeg forstår på meg sjølv så spurte eg etter forslag og ikkje spørsmål. Du vil ha fronthøytaler med 2x12" fordi du synes du har for mye bass med subbene. Dette hørtes ikke særlig smart ut, så derfor spurte jeg noen spørsmål fordi jeg ikke skjønte hva du mente. Men bare drit i det du. Du gadd ikke følge mitt forslag forrige gang, men fant på noe du trodde var bedre. Denne gangen kan du gjøre det samme. Så kan jeg heller bruke tiden min til å hjelpe noen som vil ha hjelp. Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 jeg kjøpte ikke noe jeg trodde var bedre men noe som VAR bedre Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Hmm. Min mening me å bygge to store høytalere er at eg skal bruke dem til å spille høyere enn det eg gjer nå med mye bass uten å bruke subbene. For eg vil ha noen store høytalere me 2 x 12 i kver som eg kan bruke ute osv untatt å tenke på å bære subbene osv. Noen høytalere som kicker skikkelig. Har du noe å anbefale? Skal eg ha piezohorn elle vanlig diskant? Såg litt på ljudia. Kan du skrive kor eg kan laste ner høytaler program som rekne ut maks desibel og sont. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Bare kjøp et par slike. Og ikke plag folk her på forumet mer, du hører ikke på hva folk har å si uansett. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 jeg kjøpte ikke noe jeg trodde var bedre men noe som VAR bedre Ja, så du kjøpte begge og sammenlignet? I følge produsentens egne spesifikasjoner var elementene du kjøpte klart dårligere enn de jeg anbefalte. Ikke så rart siden du kjøpte BILLIG BILBASS. Bilbass skulle liksom være bedre enn en kvalitetskonstruksjon fra High Fidelity!! Nå har jeg skjønt hva det er du spør om, men jeg gidder ikke ofre mer tid på deg, siden det bare er bortkastet. Du har fått to forslag, fra C0bra og EnD.R.E. Ble du fornøyd med subbene dine, kommer du til å bli fornøyd med disse også. Men du kommer sikkert til å finne på noe helt annet... Og ikke plag folk her på forumet mer, du hører ikke på hva folk har å si uansett. Helt enig!! Lenke til kommentar
GeForCeFx? Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Ja greit Men det er glimrende. Då seie me det. Fint Fint. Spør bare noen som har peiling heller dere finner bare på noe uansett som ikke er bra Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ja greit Men det er glimrende. Då seie me det. Fint Fint. Spør bare noen som har peiling heller dere finner bare på noe uansett som ikke er bra Så jeg har funnet opp et blad som heter High Fidelity og laget et dårlig subprosjekt?? Virkelig en oppsiktsvekkende påstand. Forslaget jeg ga deg er ikke noe jeg fant på. Det var et byggeprosjekt lansert på midten av 90 tallet i bladet High Fidelity. Det er antagelig bygget flere hundre slike subber rundt omkring. Dette syntes du ikke var bra nok, men valgte heller å bygge noe selv med en billigere bilbass. Da er det vel du som ikke har peiling tror jeg. Jeg har dessuten lest godt over 10.000 sider om høyttalerbygging og bygget selv en god stund. Jeg har også hjulpet mange til å få resultater som de er strålende fornøyd med. Men du virker tydeligvis ikke fornøyd. Kan det være fordi du fant på noe selv, uten å ha peiling mon tro? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Spør noen som har peiling du, gutten min... så skal du se at du må spa ut mer en 4000,- du har spart opp av lommepengene dine for å få "feeeet" bass... Vil du har et bra tips? Dropp hele byggingen og kjøp deg noe.... Kan du ikke bygge, kommer du IKKE til å spare penger på det prosjektet. Og det finnes flere høytalere med en 10 eller 12" som spiller fletta av billig-høytalere med 2 stk 12". Kvalitet fremfor kvantitet. Husk du skal ha forsterker til dette også. Hva med noen brukte Cerwin Vega m/12" og en matchende senter. Du får ikke noe som spiller "pent" men som spiller høyt og med artig bass som kommer innenfor din prisklasse. Relativt lettdrevne også, som gjør at du får mer ut av forsterkeren din... Lykke til..... Lenke til kommentar
Espenwangj Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 2x GenEXXA GX-1000 - 3000 i butikken & 2000på nettet 1x GenEXXA eller Proson Center - 1000 i butikken å GenEXXA GX-1000 har en sinnsyk bass til den prisen... 2x10" 1x5 1/2 Mellomtone og 1" Horn -350W -95DB 1w/1m -30-20000hz De ville jeg annbefalt hvis du ikke har så mye penger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå