Poks Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Heisann, Først, håper jeg valgte riktiv sted å poste, valgte her pga. fokus på aktive og stativhøytalere. Mine gamle råtne Soundworks-datahøytalere har tatt kvelden (har holdt i ti år da, ikke dårlig for høytalere til 250 spenn). Skal da kjøpe nye, men har ikke allverdens penger. Det jeg lurer litt på er om jeg skal gå for noen stativhøytalere eller aktive istedetfor. Tenker jeg får litt mer for pengene da, og litt finere toner ikke bare bass og de aller skarpeste lydene. Har en gammel akai am-a301 forsterker liggende. Den skal vist klare 2x80w. Som sagt er på budsjett her, vil gjerne holde det under 1000 kroner, jo lavere jo bedre. samtidig er jo den forsterkeren ganske så gammel, så kanskje jeg bare skal gå for noen aktive. Vil gjerne ha litt bass også. Merk litt, er ikke ute etter CW-lyd her, men er jo greit å høre bassen.. Så litt på disse her: http://www.billebro.se/myshop/myshop_start.php?APPID=2&PRID=2885. Er jo litt skeptisk, men tenker de kan funke? Noen som har handla fra billebro forresten? Er de greie å ha med å gjøre? Til sist vil jeg nevne at jeg har litt mer ok lyd til musikk etc i stua, dette blir et litt nedprioritert datalydanlegg. Håper dere kan hjelpe meg. Brukt funker fett, hvis dere har noen forslag til modeller jeg bør se etter blir jeg også glad. Halvor Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Logitech z-2300 finner du rundt 1000kr, det er nok det beste valget ditt om du skal ha mye bass... Jeg hadde ikke handlet fra Billebro, like lite som jeg handler fra nille. Lenke til kommentar
Poks Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Hm, ja ser jo ut som at disse mangler det jeg ser etter gjerne vil, tilstedeværende mellomtoner. Skjønner den fra Billebro, samtidig fører de f.eks. KRK studiomonitorer, kjent for å være ganske så fine, men over mitt budsjett. Andre forslag som da også har mellomtone? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Kan jo nevne at mellomtonen i de foreslåtte høytalerne ikke har mye mellomtone å skryte av heller, det er gjerne noe som koster penger, spesiellt om du skal ha mye bass i tillegg. Det beste alternativet jeg ser er å legge litt penger i noen ok stativhøytalere, og spare til en subwoofer. Lenke til kommentar
Poks Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 ja det jeg mistenkte om de der. Er egentlig ute etter så mye som mulig for under 1000. Helst nede i 600, men kan strekke meg litt hvis jeg må. Lavere også for den saks skyld. derfor blir z2300 litt høyt rett og slett. Og har ikke lyst til å bruke noe særlig mer, jeg vil heller legge det i stuelyden Men noen forslag til modeller jeg kan se etter brukt kanskje? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 I den prisklassen vil jeg anbefale stativere om du har noe interesse i lydkvalitet Har ikke hatt gleden av å høre på disse, men ryktene skal ha det til at de er bra for prisen http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20819747 Ellers er jamo kjent for å være gode på mellomtone om du holder deg til riktige modeller (fjortissmodellene fra 80-tallet er bare fæle), men etter hva jeg har hørt er disse ganske bra http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20717085 , men ikke perfekte i bassen (må nok skaffe en sub for å få det store trykket) Lenke til kommentar
Poks Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Tusen takk Blir nok stativ ja, plassering og alt det der. Fine forslag, takker og bukker. Halvor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå