Gå til innhold

Betaler ikkje månadsavgifta, kan dei kreve deT?

Anbefalte innlegg

Hei

Blei onecallkunde i fjor haust. Har abb. "Folkepakka" som inkl. 400 sms og 400 ringeminutt for kr 199,- pr mnd. Men det som skjer er at eg aldri har fått denne månadsavgifta. Eg har bare betalt for datatrafikk og sms og ringeminutter som er gått over dei 400 sms/minutt.

Eg veit ikkje om eg har fått eit år utan månadsavgift eller om dei bare har gløymd å føre det på. Men kan dei plutselig kreve desse 5-6 månadane med månadsavgift sånn utanvidare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han porterer til et tilsvarende abonnement hos en annen operatør, hvor lang innkrevingsfrist har de da? (For hvis de må fakturere det umiddelbart, kan han jo lett slippe unna og evt portere seg tilbake igjen?)

De har tre år uansett...

Sett av tilsvarende det du skulle betalt på konto er mitt råd :)

Lenke til kommentar

Hvis han porterer til et tilsvarende abonnement hos en annen operatør, hvor lang innkrevingsfrist har de da? (For hvis de må fakturere det umiddelbart, kan han jo lett slippe unna og evt portere seg tilbake igjen?)

De har tre år uansett...

Sett av tilsvarende det du skulle betalt på konto er mitt råd :)

http://www.lovdata.no/all/hl-19790518-018.html#map0

"Den alminnelige foreldelsesfrist.

§ 2. (Fristens lengde.)

Den alminnelige foreldelsesfrist er 3 år. "

Det står også om unntak og spesielle tilfeller hvor fristen kan utvides med opptil 10 år, men 3 år virker som en grei ordning. Noe annet er vel at det kan få følger for kundeforholdet ditt om du fortsatt ønsker å ha et kundeforhold der om det oppdages etter foreldesesfristen har gått ut, og det først da oppdages at du skylder dem penger.

Jeg spurte bl.a. en bank om jeg kunne kunne unngå å betale tilbake det jeg brukte på lotto/tipping (som banken vet kun blir brukt til spill fra denne betalingsterminalen) da de ikke har noen rett til å innkreve slik gjeld, men da sa de at det var imot kundeavtalen og om jeg bryter den ville de avslutte kundeforholdet med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...