Melvin Snerken Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hei Blei onecallkunde i fjor haust. Har abb. "Folkepakka" som inkl. 400 sms og 400 ringeminutt for kr 199,- pr mnd. Men det som skjer er at eg aldri har fått denne månadsavgifta. Eg har bare betalt for datatrafikk og sms og ringeminutter som er gått over dei 400 sms/minutt. Eg veit ikkje om eg har fått eit år utan månadsavgift eller om dei bare har gløymd å føre det på. Men kan dei plutselig kreve desse 5-6 månadane med månadsavgift sånn utanvidare? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) De kan etterfakturere deg opptil tre år tilbake i tid, så ja. Ville gitt beskjed, om det blir oppdaget må du nok betale og det kan svi om det er gått to år og ikke bare noen måneder som nå. Endret 8. mars 2010 av Hedonism Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 De kan etterfakturere deg opptil tre år tilbake i tid, så ja. Ville gitt beskjed, om det blir oppdaget må du nok betale og det kan svi om det er gått to år og ikke bare noen måneder som nå. Fillen.. Ja, då bør eg kanskje melde meg.. kjekt så lenge det varte.. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Evt. setje dei på ein høgrentekonto, og håpe på at det ikkje vert oppdaga. Men det svarar seg vel å vere ærleg. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvis han porterer til et tilsvarende abonnement hos en annen operatør, hvor lang innkrevingsfrist har de da? (For hvis de må fakturere det umiddelbart, kan han jo lett slippe unna og evt portere seg tilbake igjen?) Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvis han porterer til et tilsvarende abonnement hos en annen operatør, hvor lang innkrevingsfrist har de da? (For hvis de må fakturere det umiddelbart, kan han jo lett slippe unna og evt portere seg tilbake igjen?) De har tre år uansett... Sett av tilsvarende det du skulle betalt på konto er mitt råd Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Selv om du så skulle si opp hos dem nå kan de etterfakturere deg senere, så lenge de holder seg innenfor de tre årene. Så det er ikke noen triks for å komme unna, utover at de kanskje aldri oppdager det. Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvis han porterer til et tilsvarende abonnement hos en annen operatør, hvor lang innkrevingsfrist har de da? (For hvis de må fakturere det umiddelbart, kan han jo lett slippe unna og evt portere seg tilbake igjen?) De har tre år uansett... Sett av tilsvarende det du skulle betalt på konto er mitt råd http://www.lovdata.no/all/hl-19790518-018.html#map0 "Den alminnelige foreldelsesfrist. § 2. (Fristens lengde.) Den alminnelige foreldelsesfrist er 3 år. " Det står også om unntak og spesielle tilfeller hvor fristen kan utvides med opptil 10 år, men 3 år virker som en grei ordning. Noe annet er vel at det kan få følger for kundeforholdet ditt om du fortsatt ønsker å ha et kundeforhold der om det oppdages etter foreldesesfristen har gått ut, og det først da oppdages at du skylder dem penger. Jeg spurte bl.a. en bank om jeg kunne kunne unngå å betale tilbake det jeg brukte på lotto/tipping (som banken vet kun blir brukt til spill fra denne betalingsterminalen) da de ikke har noen rett til å innkreve slik gjeld, men da sa de at det var imot kundeavtalen og om jeg bryter den ville de avslutte kundeforholdet med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå