Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke XP etter instalasjon av ekstra HD

Anbefalte innlegg

Holder på å bygge pc. Opprinnelig HW var ASUS m4n78-vm, athlon x2 245 og samsung spinpoint 750 gb SATA. Installerte XP og la inn alt som jeg ville ha det, men fant ut at jeg ville ha mer lagringsplass, samt nu PSU. Fikk delene, og installerte psu først. Dette gikk greit, ingen feil i oppstart eller bruk, og skulle så sette inn harddisken. Den nye HD'en er nesten identisk med den gamle. Koblet til kabler og startet opp. Bios ble lastet inn, og fikk så en feilmelding om at Windows ikke ble avsluttet på riktig måte. Valgte å starte på vanlig måte, men skjermen mista signalet umiddelbart etter dette. Har prøvd å koble fra ny HD, starte i safe-mode, resette bios, koble om kabler osv. ingenting hjelper. Bios finner begge HD'ene. Noen som har noen tips? Kan installere XP på nytt, men har ikke lyst til det, da jeg nettopp har brukt mye tid på å sette opp alt som jeg ville ha det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hva fantes på HD'en du satte inn ?

Det virker som det var et OS på den og at maskinen starter opp fra den... (dvs endre hvilken disk det startes fr i bios)

Lenke til kommentar

"Windows ble ikke avsluttet på riktig måte" og "Valgte og boote normalt" er jo ikke lovende. Kommer den seg ikke til boot menyen?

Hvis den kommer til boot meny så kan du jo prøve Siste fungerende versjon.

Hvis ikke så innstaller xp på nytt, det kan da ikke være enden på verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...