MB2 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det er mange som sier at vi har oppnådd likestilling i Norge. Jeg er ikke enig, det er mye igjen, men det er ikke det jeg skal fram til her. Kvinnedagen er internasjonal og det er mange kvinner rundt om i verden som ikke har de samme mulighetene og rettighetene som oss. Vi vet fortsatt om kvinner som må sitte bakerst i bussen, kvinner som ikke får lov til å stemme, kvinner som ikke får lov til å gå på skole, kvinner som blir solgt til høysbydende, kvinner som ikke får lov til å gå utenfor døra uten at mannen er til stede og masse mer. Kvinnedagen er ikke kun for oss her i Norge, men for alle disse kvinnene som blir sett ned på kun fordi de er kvinner. Håper alle tar seg tid til en liten tanke i løpet av dagen, og ser litt lenger enn vår egen landegrense. Gratulerer med dagen!!! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Gratulerer med første kvinnelige Oscar for beste regi! Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Det er i grunn idiotisk at denne dagen fortsatt anses som viktig i Norge. Likelønn er det eneste som gjenstår i mine øyne. Internasjonalt er problemene klart mye større. For all del, gratulerer! Endret 8. mars 2010 av Ezoo Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Det er i grunn idiotisk at denne dagen fortsatt anses som viktig i Norge. Likelønn er det eneste som gjenstår i mine øyne. Internasjonalt er problemene klart mye større. For all del, gratulerer! Denne dagen er viktig i Norge fordi den er viktig i mange andre deler av verden. Vi er med å markerer 8. mars i solidaritet samtidig som vi også har litt igjen å kjempe for i vårt eget land. Og ikke bare likelønn. (Mener nå jeg da.) Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 I bunn og grunn feires kvinnedagen i Norge med kanskje en gratulasjon. Hadde ikke avisen lagd et så styr med dette så hadde jeg bare levd livet videre... Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 I bunn og grunn feires kvinnedagen i Norge med kanskje en gratulasjon. Hadde ikke avisen lagd et så styr med dette så hadde jeg bare levd livet videre... Overalt i Norge er det satt opp forskjellige opplegg på denne dagen. Det kan være 8. mars konserter, 8. mars middag, 8. mars foredrag, 8. mars debatt osv. Så vi feirer det ikke bare med en liten gratulasjon. Heldigvis!! Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 - Kvinner bør ikke få barn Mener morsrollen gjør kvinner mindre lykkelige enn menn - http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=598303 Kvinner er kvinner, og menn er menn. Jeg for likestilling, men kvinner og menn kommer uansett til å være forskjellige. Kvinner blir gravide, og det blir ikke menn. Det er folk i Norge, som tror virkelig at vi en dag ikke kommer til se eller snakke om noe forskjell mellom menn og kvinner. Akkurat som hu idioten her. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvis kvinner ikke får barn, så dør menneskeheten ut. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 - Kvinner bør ikke få barn Mener morsrollen gjør kvinner mindre lykkelige enn menn - http://www.vg.no/nyh...hp?artid=598303 Kvinner er kvinner, og menn er menn. Jeg for likestilling, men kvinner og menn kommer uansett til å være forskjellige. Kvinner blir gravide, og det blir ikke menn. Det er folk i Norge, som tror virkelig at vi en dag ikke kommer til se eller snakke om noe forskjell mellom menn og kvinner. Akkurat som hu idioten her. Dette er vel et godt eksempel på "kvinner som hater kvinner" ? Eller evt. kvinner som hater at de er kvinner. Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Poenget er ikke om/at vi er forskjellige, men at mulighetene og rettighetene skal være like. For det er det ingen grunn til at det ikke skal være... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Betyr dette at vi får se bannere som støtter ISAF i togene i dag? Lenke til kommentar
Beges Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg er fortsatt furten fordi mannsdagen ikke fikk noe oppmerksomhet i media. Derfor skal jeg ødelegge kvinnedagen ved å gå rundt og surmule for meg selv. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Kvinner har vell på de meste områdene fler fordeler enn menn her i Norge mener nå jeg. Kvinne slår mann = ikke noe big deal. Mann slår kvinne = kjempe oppstyr. Kvinne blir gravid = mann har ikke noe og si (+ at han må betale barnebidrag i 18år fremover). Mann betaler 90% av hus og bil = kvinne får 50% ved skillsmisse (dårlig eksempel, men det skjer). Kvinner har kvinnedagen, menn har ikke mannsdag. Listen er lang, men gidder ikke skrive mer atm Greit nok at kvinner blir undertrykket i mange land, men det skal mer til enn en kvinnedag her i lille Norge, det hjelper lite tror da jeg. 8 mars er med på og undertrykke menn enda mer i et allerede kvinnedomminert sammfun. Endret 8. mars 2010 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Kvinner har vell på de meste områdene fler fordeler enn menn her i Norge mener nå jeg. Kvinne slår mann = ikke noe big deal. Mann slår kvinne = kjempe oppstyr. Kvinne blir gravid = mann har ikke noe og si (+ at han må betale barnebidrag i 18år fremover). Mann betaler 90% av hus og bil = kvinne får 50% ved skillsmisse (dårlig eksempel, men det skjer). Kvinner har kvinnedagen, menn har ikke mannsdag. Listen er lang, men gidder ikke skrive mer atm Greit nok at kvinner blir undertrykket i mange land, men det skal mer til enn en kvinnedag her i lille Norge, det hjelper lite tror da jeg. 8 mars er med på og undertrykke menn enda mer i et allerede kvinnedomminert sammfun. vinne slår mann = ikke noe big deal. Joda, bare å anmelde det! Mann slår kvinne = kjempe oppstyr. Så klart - like mye som omvendt, så lenge man gjør noe med det. Kvinne blir gravid = mann har ikke noe og si (+ at han må betale barnebidrag i 18år fremover). Det er kvinnens kropp, og hun må ut med like mye (om ikke mer) penger enn mannen de nærmeste 18 åra. Mann betaler 90% av hus og bil = kvinne får 50% ved skillsmisse (dårlig eksempel, men det skjer). At kvinnen får 50% ved skilsmisse er bare tull. Kvinner har kvinnedagen, menn har ikke mannsdag. Jo, det har dere. 19 november. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Kvinner har vell på de meste områdene fler fordeler enn menn her i Norge mener nå jeg. Kvinne slår mann = ikke noe big deal. Mann slår kvinne = kjempe oppstyr. Kvinne blir gravid = mann har ikke noe og si (+ at han må betale barnebidrag i 18år fremover). Mann betaler 90% av hus og bil = kvinne får 50% ved skillsmisse (dårlig eksempel, men det skjer). Kvinner har kvinnedagen, menn har ikke mannsdag. Listen er lang, men gidder ikke skrive mer atm Greit nok at kvinner blir undertrykket i mange land, men det skal mer til enn en kvinnedag her i lille Norge, det hjelper lite tror da jeg. 8 mars er med på og undertrykke menn enda mer i et allerede kvinnedomminert sammfun. vinne slår mann = ikke noe big deal. Joda, bare å anmelde det! Mann slår kvinne = kjempe oppstyr. Så klart - like mye som omvendt, så lenge man gjør noe med det. Kvinne blir gravid = mann har ikke noe og si (+ at han må betale barnebidrag i 18år fremover). Det er kvinnens kropp, og hun må ut med like mye (om ikke mer) penger enn mannen de nærmeste 18 åra. Mann betaler 90% av hus og bil = kvinne får 50% ved skillsmisse (dårlig eksempel, men det skjer). At kvinnen får 50% ved skilsmisse er bare tull. Kvinner har kvinnedagen, menn har ikke mannsdag. Jo, det har dere. 19 november. Kvinne slår mann = ikke noe big deal. Joda, bare å anmelde det! FEIL! Dommeren tar mer hensyn til motivet for slaget Kvinne blir gravid = mann har ikke noe og si (+ at han må betale barnebidrag i 18år fremover). Det er kvinnens kropp, og hun må ut med like mye (om ikke mer) penger enn mannen de nærmeste 18 åra.Barnet er like mye mannens som kvinnens, det er naturen som har ordnet det slik at kvinnen føder. Tror også han tenker på at kvinnen bare kan stikke av med barna og nekte far kontakt med dem, vet selv om en som sliter med dette. Myndighetene gjør ingenting... Mann betaler 90% av hus og bil = kvinne får 50% ved skillsmisse (dårlig eksempel, men det skjer). At kvinnen får 50% ved skilsmisse er bare tull.FEIL igjen. Kvinner får igjennomsnitt 50% av formuen som er tjent i ekteskapet, hadde mannen 2 mill før de ble gift, reknes ikke dette Kan også legge til at kvinner har valgfri millitærtjeneste og lettere fysiske krav i gym på vanlig skole og ved politiopptak. For å si det rett ut, og med all respekt: "Hva f*** klager dere over?" Endret 8. mars 2010 av Ezoo Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Joda, dere skal få unne dere én dag i året erm... Grattis Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Vi "klager" over at manns-yrker har høyere lønn en typiske kvinne-yrker. Vi "klager" over at mange menn fortsatt sitter med meningene om at kvinner er det svake kjønn. Vi "klager" over at menn ikke har de samme rettighetene som kvinner når det gjelder permisjon når han har blitt pappa. (Ja, vi tenker likestilling andre veien også!) Vi "klager" over at kvinner ofte blir forbigått innen manns-yrker selv om kvinnen sitter med mer kompetanse. Vi "klager" over at kvinner fortsatt blir sett på som de svake og trengende kjønnet. Og dette er bare i Norge. Jeg tror ikke jeg skal begynne å snakke om hvordan det er på verdensbasis... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Mann betaler 90% av hus og bil = kvinne får 50% ved skillsmisse (dårlig eksempel, men det skjer). At kvinnen får 50% ved skilsmisse er bare tull. FEIL igjen. Kvinner får igjennomsnitt 50% av formuen som er tjent i ekteskapet, hadde mannen 2 mill før de ble gift, reknes ikke dette Hvis en mann velger å gifte seg med en dame, og de sammen finner ut at hun skal være hjemmeværende, hvofor er det galt at hun får halparten av det de har opparbeidet seg i ekteskapet? Han beholder jo alt han tok med seg inn. Synes man det er en dårlig deal så få man finne seg en kone som har lyst til å gjøre sin egen karriere. Det er mer enn nok av dem der ute. Geir Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Kvinner har vell på de meste områdene fler fordeler enn menn her i Norge mener nå jeg. Kvinne slår mann = ikke noe big deal. Mann slår kvinne = kjempe oppstyr. Kvinne blir gravid = mann har ikke noe og si (+ at han må betale barnebidrag i 18år fremover). Mann betaler 90% av hus og bil = kvinne får 50% ved skillsmisse (dårlig eksempel, men det skjer). Kvinner har kvinnedagen, menn har ikke mannsdag. Listen er lang, men gidder ikke skrive mer atm Greit nok at kvinner blir undertrykket i mange land, men det skal mer til enn en kvinnedag her i lille Norge, det hjelper lite tror da jeg. 8 mars er med på og undertrykke menn enda mer i et allerede kvinnedomminert sammfun. vinne slår mann = ikke noe big deal. Joda, bare å anmelde det! Mann slår kvinne = kjempe oppstyr. Så klart - like mye som omvendt, så lenge man gjør noe med det. Kvinne blir gravid = mann har ikke noe og si (+ at han må betale barnebidrag i 18år fremover). Det er kvinnens kropp, og hun må ut med like mye (om ikke mer) penger enn mannen de nærmeste 18 åra. Mann betaler 90% av hus og bil = kvinne får 50% ved skillsmisse (dårlig eksempel, men det skjer). At kvinnen får 50% ved skilsmisse er bare tull. Kvinner har kvinnedagen, menn har ikke mannsdag. Jo, det har dere. 19 november. Kvinne slår mann = ikke noe big deal. Joda, bare å anmelde det! FEIL! Dommeren tar mer hensyn til motivet for slagetDette gjelder vel begge veier vel?? Hadde jeg banket typen min og han hadde gått til sak, hadde det ikke hatt noe å si hvilket kjønn jeg er. Kvinne blir gravid = mann har ikke noe og si (+ at han må betale barnebidrag i 18år fremover). Det er kvinnens kropp, og hun må ut med like mye (om ikke mer) penger enn mannen de nærmeste 18 åra.Barnet er like mye mannens som kvinnens, det er naturen som har ordnet det slik at kvinnen føder. Tror også han tenker på at kvinnen bare kan stikke av med barna og nekte far kontakt med dem, vet selv om en som sliter med dette. Myndighetene gjør ingenting... Der har vi nok to forskjellige erfaringer... Mann betaler 90% av hus og bil = kvinne får 50% ved skillsmisse (dårlig eksempel, men det skjer). At kvinnen får 50% ved skilsmisse er bare tull.FEIL igjen. Kvinner får igjennomsnitt 50% av formuen som er tjent i ekteskapet, hadde mannen 2 mill før de ble gift, reknes ikke detteJeg missforsto utsagnet. Jeg har ikke nok kunnskap til å uttale meg om dette. Kan alltids sjekke det opp og komme med litt fakta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå