Gå til innhold

Erstatter for SE K810

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å erstatte den med en pent brukt K810? Jeg selger tilfeldigvis en sånn en ;)

Har du sett på C901? Kan kanskje være en erstatter.

Tviler på at brukt er særlig aktuelt, skal sjekke ut C901. Finnes ikke C700-serien lengre?

Lenke til kommentar

W995 har ikke klassisk utforming, det er en slide-telefon. Og så er det en walkman-telefon. Vet ikke om det har noe å si for programvaren eller funksjonaliteten ellers men jeg unngår ihvertfall w-telefonene :)

Jeg er jo ikke dum. Jeg vet fint at den er en skyvetelefon, og en walkman. Jeg er mye mer glad i walkman enn i blandt annet C-telefonene. De funker dårlig

Lenke til kommentar

Jeg er jo ikke dum. Jeg vet fint at den er en skyvetelefon, og en walkman. Jeg er mye mer glad i walkman enn i blandt annet C-telefonene. De funker dårlig

Trådstarter sier jo at utformingen skal være klassisk. Tenkte bare du ikke hadde lagt merke til det siden du foreslår en slide-telefon likevel. Jeg har bare prøvd c905 av c-telefonene, men den fungerer da helt som den skal.

Lenke til kommentar

W995 er da klassisk nok til at de fleste av oss kan overleve. Jeg vurderer selv om W995 skal bli erstatteren for den gamle sliteren, K800i. Det ser iallefall ut til at W995 er et av de beste SE-alternativene der ute akkurat nå.

Ang. forskjellen mellom W-serien og C-serien, så er det ikke bestandig så mye forskjell på telefonene som en skulle tro. Mesteparten av programvaren er den samme, mens hovedfokusen til hver av seriene gir visse forskjeller, hovedsaklig da i hardwaren. W995 har f.eks et svært bra kamera, men pga. at det er en Walkman-telefon har det ikke noe deksel over "linsa" og heller ikke skikkelig blitz. Det klarer allikevel å gi rimelig gode bilder, men en får kanskje litt for lett fingermerker på linsa. C901 på sin side, klarer å spille musikk nesten like lett som som W995 og selve softwaren er også relativt lik den du finner i W995. Skal en gå for lydkvalitet er valget selvsagt lett, men det er en annen historie. Poenget er at en ikke skal legge for mye i hvilken serie en telefon er i, men heller se seg ut noen gode kandidater og sammenligne testresultatene mellom dem. Dette fungerer svært bra, og er takket være amobil en rimelig enkel affære. Det hjelper også mye å vite hva en spesifikt ønsker seg av funksjonalitet osv. Selv savner jeg veldig joysticken fra K800i, og det er definitivt en annen opplevelse å bruke old-school navigeringstaster igjen.

Endret av Corleone
Lenke til kommentar

:!:

Du skal se at slikt blir mindre morsomt når du kommer ut av puberteten.

Mer seriøst, så er den eneste forskjellen på slide-telefoner og klassiske telefoner, såpass liten at den nesten ikke er verdt å bemerke. Ta med kona på en telebutikk, og se om hun klarer å leve med denne lille forskjellen. Hvis ikke, så er det mange andre alternative å velge mellom :)

Lenke til kommentar

Det er da stor forskjell mellom en slide-telefon og en klassisk telefon. Slide telefoner er generelt mye tykkere og muligens tyngre, de fremstår som klumpete og stygge for meg.

For å bygge litt videre på det Starfox skriver, så er W995 også tynnere enn K810i. Den eneste veien den faktisk er større, er bredden, hvor det bare er snakk om 1mm i forskjell. Hvis en sammenligner disse to nærmere, så er ikke forskjellene store bortsett fra sliden.

Endret av Corleone
Lenke til kommentar

Det er da stor forskjell mellom en slide-telefon og en klassisk telefon. Slide telefoner er generelt mye tykkere og muligens tyngre, de fremstår som klumpete og stygge for meg.

For å bygge litt videre på det Starfox skriver, så er W995 også tynnere enn K810i. Den eneste veien den faktisk er større, er bredden, hvor det bare er snakk om 1mm i forskjell. Hvis en sammenligner disse to nærmere, så er ikke forskjellene store bortsett fra sliden.

Hva med å sammenligne epler med epler for en gangs skyld?

Du kan ikke sammenligne en ny mot en gammel når poenget er tykkelsen på ny tlf. F.eks W890 er mye tynnere en W995 igjen.

Visst fruen ønsker en klassisk utformet tlf så ville jeg sett på C901, men aller helst hatt henne med i butikken for å kjenne selv.

Lenke til kommentar

Hva med å sammenligne epler med epler for en gangs skyld?

Du kan ikke sammenligne en ny mot en gammel når poenget er tykkelsen på ny tlf. F.eks W890 er mye tynnere en W995 igjen.

Visst fruen ønsker en klassisk utformet tlf så ville jeg sett på C901, men aller helst hatt henne med i butikken for å kjenne selv.

Du har selvsagt helt rett. Tanken min, var enkelt og greit at kravene kanskje ikke ville være så grusomt høye til en ny mobil. Derfor sammenligningen med den gamle. Jeg må si meg rimelig overrasket over at folk legger så mye i forskjellen på en SE slide, og en en SE klassisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...