Yawa Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg har en medlemsside med diverse info om medlemmene. Det som er, er at jeg ønsker at de skal kunne oppdatere infoen sin selv. Jeg har brukt denne koden til å oppdatere ett felt: if ($_POST) require ('/path/to/db_access_info.php'); if(!$connection) { die('Vi beklager, men en feil har oppstått i forbindelse med oppkobling til databasen - Prøv igjen senere: ' . mysql_error()); } mysql_query("UPDATE member_table SET member_pw = '$_POST[member_pw]' WHERE member_id = '$data[member_id]'"); mysql_close($eke_connection); ?> Det som er, er at denne koden er på en egen side hvor brukeren får bekreftelse på at nytt passord er registrert. Samme gjelder når de endrer andre felter... Det jeg trenger er en redirect fra bekreftelses-siden De får en bekreftelse, og etter 5 sekunder blir de sendt tilbake til siden de var på, altså deres personlige profilside hvor de kan forstette å gjøre nye endringer... Gjerne en slik "hvis ikke så klikk her"-knapp... på forhånd - takk Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Dette skal gjøres i HTML/med javascript. <meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="5; url=http://www.domain.tld/medlemsprofil.php?medlemsid=1"> ps: sleng "fnutter" rundt nøklene i arrayene dine: $_POST["member_pw"] f.eks Endret 8. mars 2010 av clvñ Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 kjempe, skal se nærmere på det i morgen, men har igrunnen ett større problem... Hvis feltet er åpent/tomt og det klikkes ok, så slettes infoen fra databasen. Hvordan forhindrer jeg dette? har prøvd litt if(empty($member_pw){header...} else require etc... men fikk det ikke til... Kjenner noen til dette og kan hjelpe meg litt der Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 if(isset($_POST['member_pw'])){ ... }else{ ... } Kanskje? enda en ps: Sleng alltid mysql_real_escape_string() rundt data som du kjører mot mysql, og du ikke er 100% sikker på. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Får denne feilmeldingen: Cannot modify header information - headers already sent Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 header() må brukes før noe som helst av data sendes til nettleseren. Logikk først, så presentasjon. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Så jeg plasserte den over <head>, rett under session-valideringen. Men da kom jeg ingen steder uansett om jeg skrev noe eller ikke i feltet. Men når jeg endret det til empty, så funket det da. Stemmer vel det? Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 forresten - jeg har ikke domain.no/medlemsprofil.php?medlemsid=1" eller slik de har her på diskusjon. Jeg har domene.no/ekemember/din-profil/index.php Jeg har satt det hele opp på denne måten: validerings.php henter data fra form og sammenligner med mysql. Finnes en bruker så videresendes bruker til domene.no/ekemember/index.php Er det feil av meg å gjøre det på denne måten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå