Gå til innhold

Hånd våpen uten godkjent bevis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du virkelig du får lov til det?

Våpen generelt, og SPESIELT!!!! håndvåpen krever godkjennelse. Du må være over 18 og skriftelig beskjed og bevis fra en skytterklubb.

Ellers så må du ha godkjent jegerkurs.

Lenke til kommentar

Ingen av delene vil skje.

Våpenforhandlere krever å se kjøpetillatelse før de i det hele tatt begynner prossessen med å selge våpenet til deg.

For øvrig så er det ekstra strenge regler for kjøpe av håndvåpen, du må kunne dokumentere at du er en aktiv pistol(evt. revolver)skytter, og har vært et aktivt medlem i en skytterklubb de siste 6 månedene. Jegerprøve holder heller ikke til dette, du må også være over 21 år.

Lenke til kommentar

Våpenforhandlere krever å se kjøpetillatelse før de i det hele tatt begynner prossessen med å selge våpenet til deg.

For øvrig så er det ekstra strenge regler for kjøpe av håndvåpen, du må kunne dokumentere at du er en aktiv pistol(evt. revolver)skytter, og har vært et aktivt medlem i en skytterklubb de siste 6 månedene. Jegerprøve holder heller ikke til dette, du må også være over 21 år.

Men hva vist jeg får en kompis til og bestille det for meg? en som har bevis og hele pakken. Kan han bli straffet for og ha kjøpt våpnet for meg?

Lenke til kommentar

Men hva vist jeg får en kompis til og bestille det for meg? en som har bevis og hele pakken. Kan han bli straffet for og ha kjøpt våpnet for meg?

Hvor gammel er du? 11?

Ikke bare vil han men du vil få bøter på mange tusen og ikke minst vil dere begge bli straffet med opp til 2 års fengsel.

Jeg kan virklig ikke tro på at en eneste aktiv skytter med tilatelse vile gitt/kjøpt for deg.

Vil du virklig ha et våpen gjør som alle andre kriminelle og kjøp på svartebørsen.(dette er ironi)

Lenke til kommentar

Det er skremmende hvor lite enkelte har i hodet.

1. Du må søke spesifikt hos politiet, på ønsket våpen

2. Han som søker, må dokumentere behovet

3. Han som søker, ligger tynt ann hvis du blir tatt med hans våpen på åpen gate.

Lenke til kommentar

Det er skremmende hvor lite enkelte har i hodet.

# du må vere fylt 21år ( Kan få disp. ved veldig gode resultater i konkuranse)

1. Du må søke spesifikt hos politiet, på ønsket våpen

# Du være aktivt medlem i 6mnd

2. Han som søker, må dokumentere behovet

3. Han som søker, ligger tynt ann hvis du blir tatt med hans våpen på åpen gate.Mest sannsynlig mister han alle våpena han har

Sorry at jeg skrev i innlegget ditt..

Halvor

Lenke til kommentar

Dette er skremende. Hvorfor i allverden vil du ha eit våpen du ikke har låv eller bruk for?. er det enn planlagt skolemasaker som du har i tankene?. vist du er så jævligt gira på å skaffe deg eit våpen gjer det lovligt, ta jegerprøve/meld deg inn i skytte klubb, "men for all del skyt på blinker og jaktbare arter ikke han som har mobba deg". og vist du mot formodning har ein kompis som er villig til å kjøpe eit våpen til deg og han vet at du overhodet ikke er kyndig til å være i besettelse av det, så kontakt policen, eller skytter klubben hans, for sånne folk burde så absolutt ikke fått låv til å ha noe kraftigere enn softgunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...