Gå til innhold

Treme - Sesong 1 (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Indeed.

 

Det jeg sa i serieprat-tråden:

Treme er fantastisk serie. En av favorittene mine som går, kanskje den favoritten bortsett fra The Killing og Game of Thrones. Har blitt veldig lite diskusjon om noe annet enn Game of Thrones på forumet, så jeg vil også dele mine tanker om Treme.

 

En ting jeg virkelig elsker med Treme er fokuseringen på en by som har så forskjellige problemer. Der folkene har både store og små problemer, de fleste prøver å få penger til å betale regninger og mat. Og samtidig prøver å få ting til slik det var før. Det er er spesielt her Clarke Peters(fra The Wire) gjør en bra rolle i hans karakter som er en gammel sliten Mardi Gras-"general". Samtidig gjør også Jon Seda(fra The Pacific) en god rolle i å spille en karakter som lever fett på å bygge opp New Orleans.

 

Du har i tillegg musikern Steve Earle som også er med på Treme, som også spilte i flere episoder av The Wire. Som lager gangske bra musikk til serien, som har både blitt Grammy og Emmy-nominert.

 

Karaktern Sonny er en favoritt blitt for min del, etter han i sesong 2 prøver å bli et bedre menneske, selv om miljøet han alltid er i gjør det vanskelig. Han er litt som Bubbles i The Wire, bare mindre junkie og boms såklart. Og det samtidig kommer det fram i Treme at han kanskje ble et dårligere menneske på grunn av stormen og alt dette.

 

Treme har virkelig en veldig personelig historiefortelling, og det er en av de grunnen til at jeg liker serien. Jeg har selv bodd i byen i 3 månder, så det er også en av grunnene til at jeg også liker serien stort.

 

Treme er ikke noe for alle(akkurat som The Wire), men det er en slags The Wire utgave der det kriminelle miljøet ikke er hovedfokuset, også litt fordi New Orleans er ingen Chicago eller Baltimore. Så det er veldig unøvendig å blusse opp New Orleans som en by fullt av kriminelle, noe den ikke er(seff, det finnes kriminelle, men ikke så åpenbart og mye som Baltimore f. eks). Så litt glad at Treme er en egen greie, men David Simon bruker mye av den samme fortellingsmåten fra The Wire i Treme. Da den også skifter litt fokus hver sesong, da stort sett sesong 1 handlet om oppbyggelsen av New Oreleans handler sesong 2 om en del annet enn bare å komme opp på beina. Kriminaliteten er i et mye større fokus i sesong 2, og samme med personer som prøver å tjene penger. Både folk som gjør det stort, og smått nok til å overleve.

 

Musikken er også i perfekt New Orleans-stil, med blant annet Earle som nevnt. Samtidig er også Mardi Gras-paradene gjort utrolig autentiske og bra. En serie jeg kommer til å kose meg med sansyneligvis i årene som kommer, da serien blir fornyet tidlig hver år nå på rad og det er HBO.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

"Treme" got a surprise from HBO executives on May 13 as the end of production neared on the second season of the post-Katrina drama series: Despite a declining audience and increasingly ambivalent critical reaction, the network renewed "Treme" for a third season.

 

Before the series launched, Simon said he envisioned a four- or five-season arc for the show's stories, which would deliver audiences to the delirious highs of the Saints' Super Bowl run and then on to the gut-punch of the BP oil disaster.

 

In a recent interview, though, Simon said that an off-season evaluation of the story told so far, as well as the story left to tell, may result in "Treme" not getting that far.

 

It's going to be a long wait for new episodes of "Treme," months spiced with intermittent reminders that the show is coming back.

 

HBO has said the production schedule and air pattern for season three will likely mirror the first two, so shooting will start again after hurricane season, aiming for a spring season premiere.

 

Though nothing's yet official, expect a season-two soundtrack CD and DVD box to slightly precede season three.

At the time of its May renewal, however, "Treme's" cumulative-views number was down year-to-year. The season concluded with an average audience of 2.2 million, thanks to a late lead-in bump from early-season episodes of "True Blood," but still down from season one's weekly total, 3.2 million.

..........

"If you want the show to survive, buy several copies of the DVD," he said then.

"Shoplift several more. Use them as doorstops. Use them to decorate your costumes for Mardi Gras."Before season two launched, Simon said DVD sales were his greatest renewal hope.

 

HBO doesn't discuss DVD sales figures, so it's impossible to assess how season-one box sales (or thefts, if viewers took Simon to heart) were weighted in the third-season renewal decision.

 

http://www.nola.com/...or_a_third.html

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

http://www.hitfix.com/blogs/whats-alan-watching/posts/treme-co-creator-david-simon-clarifies-shows-future

 

Begynner å lure på om sesong 3 blir siste, eller om det blir 4 totalt. Var jo ikke på grunn av at serien hadde gode seertall akkurat at serien ble fornyet, men på grunn av kreativiteten og hvor bra serien var critical aclaim-messig.

 

Er ikke akkurat seertallene som har holdt Bored To Death i live disse årene akkurat og.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
"It's getting more into dealing with the crime of the city. It's really showing that when no one cares, you have to step up and do it on your own. That's kind of its thematic thing, where you see all the characters end up having to really step up and make it happen on their own," Hemingway told. "The government, the city, everything turns its back on you and has no help for you. It's parallel with what's going on in the world today, with Occupy Wall Street and being in the 99 precent. It's along the lines of where we are right now actually."

 

Mer kriminalitet i fokus neste sesong. Mer David Morse er en god ting ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...