kris999 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 hei ! jeg trenger hjelp til og overklokke cpu, datan er en acer aspire 7730g.. og jeg vet ikke åssen jeg skal gjøre det, fordi på bios så har acer skjult sine advanced options .. så jeg kommer ikke til der, noen som har råd? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hvis du har original Acer bios er instillingene ikke bare skult, de er fjernet. Skal du overklokke maskinen må du nok finne en modifisert bios (hvis noen har laget det). Evnt. må du finne ut hvilken PLL (clock generator) det sitter i maskinen og klokke med feks. ClockGen eller SetFSB. Lenke til kommentar
kris999 Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) har clockgen, men skjønner ikke dritten hva jeg skal gjøre hjelp? når jeg har dei tinga som er vist på bilde her , kva skal ej gjera med det? Endret 7. mars 2010 av kris999 Lenke til kommentar
kris999 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 for det første,jeg har ikke dem sliderne, der du kan stille på clockgen, og jeg finner ikke ut av hva PLL på datan er noen som kan hjepe? Lenke til kommentar
kris999 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Nå har jeg funnet ut av PLL min den er ; ICS9LPRS365BGLF men har også funnet ut at clockgen ikke støtter de Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 SetFSB støtter den generatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå