Gå til innhold

BK: Praktfull blomst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann og velkommen til bildekritikken :thumbup:

Hvilket kamera (og gjerne innstillinger på dette)?

Om bildet;

+

Fin blomst

Grei skarphet

-

Her mangler noe på det tekniske.

Bl.a bør du nok ikke bruke blitz direkte mot motivet ditt, dette gir uheldige skygger og et flatt lys.

Du er ikke nær nok til at det åpner seg et vell av detaljer, det blir bare nesten.

Tenk bakgrunn når du tar denne typen bilder (også). Her blir noe av din bakgrunn ganske så forstyrrende, pga blitzen er det nesten helt mørkt , men ikke sort bakgrunn. Bare ganske forstyrrende vegg e.l.

Utsnittet er noe sært. Kuttet litt rart nede på blomsten under knoppen. Kan enten gå nærmere om ditt objektiv eller kamera tillater det, evt forandre brennvidden..

Skal ikke være så veldig hard i kritikken, men prøv å rigge deg til med f.eks et bord e.l om du ikke har stativ og sett en lampe til å opplyse området om det er såpass mørkt at dine bilder blir "sorte"(undereksponert).

Men ikke direkte på blomsten.

Utforsk lukkkertider med f.eks forskjellige blendertall og lav ISO og du vil se at det åpner seg et nydelig lys

Mine tips er tips, ikke fasit (så langt derifra), husk at det er dine bilder og ikke bli fornærmet om du kun vil få sure oppstøtstilbakemeldinger som denne ;)

Lykke til videre, gleder meg til å se progressen :w00t:

Lenke til kommentar

Heihei, takk for svar. :w00t:

Er ikke helt sikker på hva du vil ha men. Det er ett Nikon D3000 med en 18-55mm objektiv. Iso:100... Mer du vil ha?

Fornærmet nei, tvært imot, tar dette som konstruktivt så jeg vet hva jeg må passe på neste gang^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...