SebastianS Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hei! La oss si at jeg hadde fest i helga, så klarte en person å knuse en rute inne i gangen. Vil da en forsikring dekke dette? Innboforsikring ? På Forhånd takk! Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 bump bump buuump Lenke til kommentar
Palme Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Tja, du kan jo kanskje høre med forsikringsselskapet? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Her må du nesten lese forsikringsbetingelsane dine. Er godt mulig at innboforsikringa di også dekker slike uhell, men det må du nesten sjekke opp i sjølv. Eventuellt fortelle oss kva slags forsikring du har og i kva slags selskap om du treng hjelp til å finne det ut. Det kan også være at du får dekkt ruta på boligforsikringa di sidan eit vindu ofte kan reknast som ein del av boligen i staden for lausøre. Lenke til kommentar
UngeHrOla Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Du vil sannsynligvis kunne få dekket dette på innboforsikringen, gitt at du har en klausul som dekker uhell. De fleste selskapene har denne klausulen i sine "topp"- eller "ekstra"-forsikringer. Eller er LO-medlem med kollektiv hjem, som omtrent hver hver tredje nordmann er dekket under. So far so good. Det mindre heldige er at du høyst sannsynlig måtte betale egenandel. Egenandeler pleier å ligge mellom 2000 og 6000 kroner; de fleste på 4000. Avhengig av selskap, selvsagt. Jeg mistenker at det å sette inn en ny rute vil koste omtrent like mye som egenandelen vil koste. Personlig ville jeg bedt den klumsete personen om å dekke skaden - folk bør jo gjøre opp for økonomiske utlegg de påfører andre. Selv i fylla . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå