Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken firewall skal jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på denne tråden...

Har selv opprettet ftp server, men må slå av Norton Firewall 2002 for at en skal kunne komme gjennom.

Jeg har en Netopia ruter (NGT) som jeg har konfigurert. Jeg kan ikke se at Norton har noen alternativer for at bestemte porter ikke skal sikres av brannmuren og derfor kommer gjennom. Jeg lurer derfor også på hvilken brannmur som er best i forhold til ftp.

Eller er det så enkelt at det er noe i Norton jeg har glemt...

Lenke til kommentar

NÅ har installert sygate pro v5 og ISS BlackICE Server Protection v3.6. Men nå kom et nytt problem, Når jeg stenger alle porter jeg ikke bruker stenger jeg også portene på lan korte mitt. Jeg vill bare stenge portene på det nettverkskortet jeg har adslen på. Noen idèer?

Lenke til kommentar
NÅ har installert sygate pro v5 og ISS BlackICE Server Protection v3.6. Men nå kom et nytt problem, Når jeg stenger alle porter jeg ikke bruker stenger jeg også portene på lan korte mitt. Jeg vill bare stenge portene på det nettverkskortet jeg har adslen på. Noen idèer?

Åpne for alle porter på LAN'et? (man kan skrive inn IP-ranger/port-ranger i BlackIce. f.eks. 192.168.0.0-192.168.0.255)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...