solvik Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg har windows 2000 advanced sever. Den bruker jeg til Router, web, og ftp server. Men hvilken firewall skal jeg velge? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Først må du finne ut om du skal ha en software eller en hardware firewall. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Om det blir software: Velg sygate pro. Zonealarm feks er en irriterende drittsak. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg bruker Norton internet security, og er meget forøyd.... Som sagt før, Zonealarm er MEGET irriterende... Du vil ikke angre om du velger NIS ihvertfall.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 jeg bruker norton firewall 2003 på min fildelingsserver. og jeg er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg slenger meg på denne tråden... Har selv opprettet ftp server, men må slå av Norton Firewall 2002 for at en skal kunne komme gjennom. Jeg har en Netopia ruter (NGT) som jeg har konfigurert. Jeg kan ikke se at Norton har noen alternativer for at bestemte porter ikke skal sikres av brannmuren og derfor kommer gjennom. Jeg lurer derfor også på hvilken brannmur som er best i forhold til ftp. Eller er det så enkelt at det er noe i Norton jeg har glemt... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg kjører norton 2003, og har ftp, men kan ikke tenke meg at det er så stor forskjell mellom 02 og 03... Det er vel bare å gå inn på program kontroll og gi ftp`n alle rettigheter... 8) Lenke til kommentar
solvik Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 NÅ har installert sygate pro v5 og ISS BlackICE Server Protection v3.6. Men nå kom et nytt problem, Når jeg stenger alle porter jeg ikke bruker stenger jeg også portene på lan korte mitt. Jeg vill bare stenge portene på det nettverkskortet jeg har adslen på. Noen idèer? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 NÅ har installert sygate pro v5 og ISS BlackICE Server Protection v3.6. Men nå kom et nytt problem, Når jeg stenger alle porter jeg ikke bruker stenger jeg også portene på lan korte mitt. Jeg vill bare stenge portene på det nettverkskortet jeg har adslen på. Noen idèer? Åpne for alle porter på LAN'et? (man kan skrive inn IP-ranger/port-ranger i BlackIce. f.eks. 192.168.0.0-192.168.0.255) Lenke til kommentar
solvik Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 aha, Glup duh!!! hehe Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 sygate her. har aldri hatt problemer med det... Lenke til kommentar
letmein Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Bruker Kerio Personal Firewall som er gratis.. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Norton FP 2002 nekter å la noen komme gjennom selv om jeg setter "permit all" i server-u.exe filen. Kankje 2003 er mer brukervennlig i forhold til porter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå