erlendo89 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg har litt problemer hjemme med at jeg har forferdelig dårlig signal på pc og xbox, siden de står ganske langt unna selve ruteren, og det er et par vegger i mellom. Derfor lurer jeg på om det er noen antenner som kan funke å bruke til dette så jeg kan få forsterket signalet, siden det er helt håpløst sånn som det er nå. Tenkte på noe sånt som dette http://www.dustinhome.no/pd_5010055539.aspx Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Kjøp heller 2stk av denne de er billigere enn 1stk av den du tenker på og de funker ganske greit, har selv 3stk for sikkerhetskyld kjøp 1x2 og ikke 2x1 så er du garantert å slippe moms og toll og de har gratis frakt ..... Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Funker sikkert bra den, men den var jo utrolig stor og stygg å ha inne da. Tenkte å ha noe som er litt diskre, siden jeg sikkert må ha den hengende på veggen på stua. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Så lenge du har plass kan du skjule den hvor du vil bare du peker den mot routeren, bak et skap, inni TV bordet osv..... Hvis du ser på siden dems har de også mange andre antenner der, både yagi og andre typer .... Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Ok. Har lite peiling på sånt jeg. Hvor kobler du den der da? Ser ut som det er koaks-kabel(eller?). Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Er en RP-SMA kontakt, det som er mest vanlig når det gjelder trådløse kort til PC (99%), hva som evnt. skal til på xbox'en din vet jeg ikke ... Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Okay. Det er egentlig Xboxen som er det største problemet her da. Forresten så har jeg kabel på den pc'n jeg bruker nå, men det er når jeg bruker bærbar at det blir dårlig signal, og den kan jeg ikke ha en sånn svær antenne hengende på Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Noen andre som vet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Den beste løsningen er enten å borre noen hull og flytte routeren. Alternativt kan du bruke Homeplug (nettverk over strømnettet) og sette opp routeren i rett rom. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Ruteren kan ikke flyttes. Den må stå der den står, så det er ikke et alternativ. Og Xboxen min funker av en eller annen grunn ikke med kabel, kun med trådløst nett. Men ellers et bra forslag Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Det går jo fint an å sette opp en ekstra router eller aksesspunkt. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Da må jeg sikkert legge en ekstra kabel fra den ruteren som står der nå sikkert? Noe sånt som dette? http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2753944;c:36180;gr:0 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Du tregner ikke noen kabel. Du kan bruke flere routere til å bridge signalet videre, blir som signal bål på toppen av fjell, den ene ser at det tennes og sender signalet videre, men routeren må støtte bridge'ing Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Ok. Fint at noen har mer peiling enn meg da. Det er en Zyxel 2602HWT ruter fra telenor. Vet ikke om den har muligheter for sånt jeg. Er en ganske billig type. Men fant noe om bridge da jeg logget meg inn på ruteren så stod det noe om bridge. Regner da med at den har slike muligheter Men kan jeg da bare bruke det aksesspuntet som jeg linket til over her da? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Det er en Zyxel 2602HWT ruter fra telenor. Vet ikke om den har muligheter for sånt jeg. Er en ganske billig type. Men fant noe om bridge da jeg logget meg inn på ruteren så stod det noe om bridge. Regner da med at den har slike muligheter Men kan jeg da bare bruke det aksesspuntet som jeg linket til over her da? Dette vet jeg ikke noe mer enn deg, er bare latskap å ikke gidde å prøve å finne det ut selv, ta et raskt google søk så finner du det nok ut ... Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Har prøvd allerede, men er litt usikker. Tror det skal funke. Men ellers takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå