roy_nor Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ok så vi skal på en liten studietur til statene for å bli litt smartere, og for min del, kjøpe ny gamer-laptop til rundt 1000$. Nå er jeg ikke oppdatert i hva som er bra pr dags dato utenfor det norske markedet, men litt google'ing gav meg: Toshiba X505-Q865 (18.1 tommer, i5, 4GB DDR3, 500GB, 360M GTS 1GB) pris: 1100$ ASUS G51VX-RX05 (15,6 tommer, Core2Duo T7350, 4GB DDR2, 320GB, 260M GTX!!) pris: 790$ (billig, men gammelt chipset/lav oppløsning? ASUS G71GX-RX05 (17.1 tommer, Core2Duo P8700, 6GB ram!, 500GB, 260M GTX!! pris: 830$ (vurderer sterkt denne her..) Er i5 chipsettet verdt de 350 ekstra dollar eller burde jeg gå for Asus, hvordan er kvalitet Asus vs Toshiba? (Vil helst ha en laptop som holder 3-4 år denne gang..!) Lenke til kommentar
Snitchie Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hadde lagt i de ekstra pengene jeg da angrer du ikke. sjekk her på listen over CPUer. i5 er bedre enn begge dem uten tvil http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg ville ikke valgt noen av de to asusene. De har begge slitt med varmeproblemer. Må regne med å nå 100c ved spilling, og det er ikke bra! Skjermkortene er også klokket lavere enn normalt for å håndtere temperaturene. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Andre alternativer?? Hadde vært ufattelig digg å få 17,1" med 360GTS eller 260GTX for 1000$ akkurat.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Vanskelig å si, men den Toshiba Qosmio laptopen har jo 360GTS kort, pluss at den har Harman/Kardon høytalere. Bedre lyd på en laptop skal du lete lenge etter, det kan jeg love deg. Har selv hatt en Qosmio, og lyden på den er bare helt topp, om du spiller, hører på musikk eller film, det som kommer ut av de Harman/Kardon høytalerne slår deg flat. Og jeg har hatt en del laptoper opp gjennom årene. Endret 8. mars 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Vanskelig å si, men den Toshiba Qosmio laptopen har jo 360GTS kort, pluss at den har Harman/Kardon høytalere. Bedre lyd på en laptop skal du lete lenge etter, det kan jeg love deg. Har selv hatt en Qosmio, og lyden på den er bare helt topp, om du spiller, hører på musikk eller film, det som kommer ut av de Harman/Kardon høytalerne slår deg flat. Og jeg har hatt en del laptoper opp gjennom årene. For å være 100% ærlig så heller jeg også mot Toshiba'n, den ser godt gjennomført designmessig og jeg har lest mye positivt om kvaliteten på denne. Fant at Asus G72 også koster rundt det jeg hadde tenkt å bruke, men den feite ramma over og under skjermen var et skikkelig turn-off. Både G71 / G72 er valg jeg ikke kommer til å ta (Takk til EivindS_!). Så det siste spørsmålet mitt blir; Hvordan yter 260M GTX mot 360M GTS på mellomklasse oppløsninger i spill? Altså i området rundt 1400x900. Etter hva jeg har lest så er 360M GTS en overklokket 250M, men selv om den er overklokket så kjører den kjøligere enn 260M GTX..? Skjønner ikke helt forskjellen, så om noen kunne kommet med litt fakta om de to så hadde det gjort saken min mye enklere å løse. Takk igjen!! Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det viktigste du må finne ut med GTS 360M i Toshibaen er om det er GDDR5. Er det GDDR3 er dette en skikkelig bummer. Om det er GDDR3, vil GTX 260M være mye bedre. Er det GDDR5, vet jeg ikke hvilket som er best da jeg ikke har sett noen tester av GTS 360M. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) GTS 360M kortet i Toshiba Qosmio X505-Q865 har 1 GB GDDR5 minne, så den burde ikke være noen sinke. Og Toshiba lager jo laptoper med god kvalitet. Den Qosmioen som jeg hadde var veldig solid bygget, ikke noe som ga etter hverken her eller der. Bakdelen er jo at den er tung, over 4 kilo, men det gikk jo greitt å reise rundt med den au da. Endret 9. mars 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå