Gå til innhold

Marin teknikk NTNU - jobbmuligheter?

conolo

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert marin teknikk på NTNU til høsten, noen som vet noe om jobbmulighetene etter en master i dette studiet? Er det relativt god lønn?

Har også vurdert undervannsteknologi ved HIB, hvilket studie tror dere det er lurest å ta med tanke på jobbmuligheter og lønn?

Noen som går på et av studiene som vil anbefale eller fortelle noe om erfaringer?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert marin teknikk på NTNU til høsten, noen som vet noe om jobbmulighetene etter en master i dette studiet? Er det relativt god lønn?

Har også vurdert undervannsteknologi ved HIB, hvilket studie tror dere det er lurest å ta med tanke på jobbmuligheter og lønn?

Noen som går på et av studiene som vil anbefale eller fortelle noe om erfaringer?

På forhånd takk :)

Jeg har ikke studert på noen av studiene, men har gått siv.ing studiet på NTNU, så jeg vet iallefall litt om marin tek.

Jobbmulighetene etter marin tek. er normalt sett meget gode. Tradisjonelt er det oljeforsyningsindustri, verftsindustri og havbruk som rekrutterer flest fra denne retningen.

Med finanskrise og redusert aktivitet på nye prosjekter innen oljeindustrien har det vært en nedtur det siste året, men det bør man ikke legge for stor vekt på. Studiet er i mine øyne meget fremtidsrettet.

Vanlige jobbmuligheter er hos konsulenter og industri innen marimtime næringer. DNV (Veritas) rekruttere svært mange fra dette studuet. Maritime Trainee er en glimrende mulighet. Ellers er som sagt bedrifter innen oljesektoren svært vanlige arbeidsgivere; Aker, Aibel, FMC, Subsea 7, Acergy, Rolls Royce, Sevan Marine, STX, Bergen Group etc.

Lønnen er generelt rimelig høy. Siv.inger utdannet i 2009 hadde en gjennomsnittlig startlønnpå 420 000 i privat sektor. Dette gjelder alle typer siv.inger. Folk med utdanning fra marin.tek drar iallefall ikke ned dette snittet.

Endret av OlavEH
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er litt i samme bås her. Valget står mellom Bygg og miljø, og marin teknikk. Valget heller egentlig mer mot marin teknikk. Har søkt nå til høsten, men fikk innkallelse til militæret i går :p Er selv fra Bergen og har ønsker om å få en jobb her. Tenker derfor at marin teknikk er et bra studie med tanke på jobbmuligheter i Bergen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...