Gå til innhold

LOTR BFME 1 og 2, finner ikke hverandre på Network (LAN).

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC med windows Vista, og en PC med windows 7 som begge har installert begge Battle For Middle Earth strategispillene, og skulle prøve å spille disse over lokalt nettverk.

Har gjort dette før i gode gamle XP-tider, og mener å huske at jeg kanskje brukte IPX for å få det til å funke?

Uansett så finner ingen av maskinene hverandre, som om at de ikke sto i samme nett.

Begge står i samme nett i Windows, og det fungerer fint å spille andre spill. (bare så det er nevnt).

Men hvis jeg går på options-menyen i spillene, så står det "Online IP:" til helt forskjellige adresser i forskjellige nett. Vet ikke om dette skulle ha noe med saken å gjøre. Har prøvd å koble sammen maskinene direkte uten tilgang til internett, men dette hjalp ikke. Har også prøvd å forandre internett-ip i options.ini uten at dette hjalp. Når det skal sies, så ble disse adressene uforandret i spillet, selv om jeg valgte read-only på filene etter jeg lagret.

Er det noen som vet om dette er kjent problem som kanskje har en enkel løsning? Lurte litt på om det har noe med protokoller å gjøre. IPX er ikke mulig å installere på Win Vista eller Win 7, men det finnes vel noen alternativer mener jeg å huske. Kan dette hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, nå fungerer det igjen. Har bl.a. avinstallert Hamachi (VLAN) i tilfelle de nettverkstilkoblingene gjorde noe tull, og har reinstallert spillet. Men fant tilslutt ut at brannmuren virket litt bugga, så tror det var det som gjorde det. :p

Takk for hjelpe anyways.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...