Steina Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg har en PC med windows Vista, og en PC med windows 7 som begge har installert begge Battle For Middle Earth strategispillene, og skulle prøve å spille disse over lokalt nettverk. Har gjort dette før i gode gamle XP-tider, og mener å huske at jeg kanskje brukte IPX for å få det til å funke? Uansett så finner ingen av maskinene hverandre, som om at de ikke sto i samme nett. Begge står i samme nett i Windows, og det fungerer fint å spille andre spill. (bare så det er nevnt). Men hvis jeg går på options-menyen i spillene, så står det "Online IP:" til helt forskjellige adresser i forskjellige nett. Vet ikke om dette skulle ha noe med saken å gjøre. Har prøvd å koble sammen maskinene direkte uten tilgang til internett, men dette hjalp ikke. Har også prøvd å forandre internett-ip i options.ini uten at dette hjalp. Når det skal sies, så ble disse adressene uforandret i spillet, selv om jeg valgte read-only på filene etter jeg lagret. Er det noen som vet om dette er kjent problem som kanskje har en enkel løsning? Lurte litt på om det har noe med protokoller å gjøre. IPX er ikke mulig å installere på Win Vista eller Win 7, men det finnes vel noen alternativer mener jeg å huske. Kan dette hjelpe? Lenke til kommentar
Junior91 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det virker som du kan en del så jeg går ut ifra at du har prøvd "det vanlige", altså å skru av brannmuren etc? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Brannmurer er skrudd av ja. Lenke til kommentar
Synpanic Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Har hatt problemet selv - funket da vi koblet alle pcn'e til switch (fra trådløst til kabel) ettersom host brukte kabel av en eller annen grunn Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Hm, nå fungerer det igjen. Har bl.a. avinstallert Hamachi (VLAN) i tilfelle de nettverkstilkoblingene gjorde noe tull, og har reinstallert spillet. Men fant tilslutt ut at brannmuren virket litt bugga, så tror det var det som gjorde det. Takk for hjelpe anyways. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå