Tuddelidu Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) *fjernet* Endret 31. juli 2012 av Tuddelidu Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Her er alle satsene på slikt: http://www.dinside.no/814378/her-er-boten-du-maa-betale&utskrift I tillegg er du jo mindreårig så du vil garantert få det du prøver å smugle beslaglagt, og i verste fall andre konsekvenser som inndragelse av barnevernet i saken.. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Siden du er under 18 år har du ikke en kvote for sigaretter (og heller ikke alkohol). Om du blir stopper så blir det du har med beslaglagt. Har du bare en kartong så slipper du kanskje unna med en advarsel, men alt er avhengig av tolleren. At barnevernet blir blandet inn i en slik sak tviler jeg sterkt på, med mindre du har andre ting på rullebladet fra før av. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 I praksis går det sikkert bra, men jeg vil ikke anbefale noen å smugle. Men det med at barnevernet blir koblet inn om en ungdom blir tatt med litt røyk i bagasjen er nok bare sprøyt. Vi har alle vært unge og dumme en gang, og jeg har aldri vært så nervøs som da jeg hadde en flaske 80% Stroh Rom nederst i soveposen da jeg kom hjem fra interrail i lovløs alder for 35 år siden. Nå smugler jeg (nesten) aldri noe. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Vel jeg sa i verste fall... Men det skal noe til ja, men det er vel det verste som kan skje Lenke til kommentar
SML Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Jeg blir på ingen måte avskrekket til smugling(ikke at jeg gjør eller kommer til å gjøre det) etter å ha lest det der, bøtene er jo helt overkommelige . Og blir det veldig mye mer i tillegg hvis man er under 18? Endret 10. mars 2010 av SML Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Å smugle småvarer som litt alkohol og tobakk er ikke noe problem.. det er ikke ofte kontroll, og blir man tatt er bøtene små.. Men jeg oppfordrer ikke til det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg