Yawa Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Bluehost... Trenger hjelp i forbindelse med setting opp av flere databaser som skal sammenkjøres member_login member_info member_settings Det heles starter naturligvis i login databasen i forbindelse med validering og videresending til medlemsområde. Videre må det hentes ut info om brukeren (personlig og meldlemsinfo). Brukeren/medlemmen har egne instillinger i forbindelse med profil etc. så disse må jo også hentes ut... Men først og fremst tabeller og felter kan jeg sette "action". ID = primary ID = unique username = unique ? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hvorfor bruker du flere databaser, det er da like lett bare bruke flere "tables"? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Tror du må prøve å beskrive hva du egentlig lurer på litt bedre. Og er du sikker på at det ikke er snakk om flere tabeller istedenfor flere databaser? Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Tror du må prøve å beskrive hva du egentlig lurer på litt bedre. Og er du sikker på at det ikke er snakk om flere tabeller istedenfor flere databaser? sorry, skrev feil... Mente naturligvis flere tabeller fra samme database. Endret 7. mars 2010 av Yawa Lenke til kommentar
quantum Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 sorry, skrev feil... Mente naturligvis flere tabeller fra samme database. OK, da vet vi dét, men vi lurer fortsatt på hva problemet er? Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 sorry, skrev feil... Mente naturligvis flere tabeller fra samme database. OK, da vet vi dét, men vi lurer fortsatt på hva problemet er? jah, stemmer... Tar en ting av gangen her: Hvordan setter jeg opp en login-tabell? Jeg har webhotell hos Bluehost. hvert medlem har fått tildelt sin unike bruker-ID (tallkombinasjon). Hver bruker definerer sitt eget brukernavn og passord. Hos bluehost kan jeg velge noen "action" (Primary, Unique og Index). Må jeg velge noen av de? Som eks. Bruker_ID = PRIMARY og USERNAME = UNIQUE? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Du lager en brukertabell, og løsningen på det er helt uavhengig av hosten. Logininformasjonen du har fått fra Bluehost brukes kun til å koble til databasen. Brukertabellen kan ha feks disse feltene: id unsigned smallint auto_increment not null primary key, navn varchar(255), pass varchar(255), info text Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 fikk løst saken... takker for svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå