Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Asus Radeon HD 5770 viser meg hippiefarger over hele skjemen.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg satt og sulla litt med Catalyst ControlCenter og skulle prøve ut noen forskjellige innstillinger. Etter en stund fant jeg ut at den ikke kunne overklokkes, så jeg resetta innstillingene og trykka Apply. Menda hadde jeg tydeligvis gjort noe feil. Det kom masse kule striper over hele skjermen med massevis av farger. Hmm.. jaha, tenkte jeg. Jeg har jo sånn recoverygreier, så jeg kan jo bare restarte maskinen, så skal innstillingene skrus tilbake. Men neida. Med en gang skjermdriveren blir skrudd på av Windows kommer de kule fargene igjen. Fargene er litt forskjellig fra hver gang jeg starter opp, og noen ganger blir skjermen bare svart. Hvordan i huleste skal jeg komme meg inn i Catalyst CC og resette innstillingene nå, som jeg ikke ser noe?!

Jeg prøvde sikkermodus i stad, men den skrur jo av driverene, så CCC vil ikke starte for "driveren ikke er installert". Ehh... jada.

Hva gjør jeg nå? Hvordan kan jeg skru av de derre overklokkingsgreiene, eller endre innstillingene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv :

Last opp sikkerhetsmodus, Avinstaller alle skjermkortdriverne og sørg for å slette ATi mappa.

Restart, start i vanlig modus, legg inn driver på nytt and Profit.

Om du fortsatt opplever problemer med fargene kan det være at du har herpa det med overklokkinga, så tough luck.

Lenke til kommentar

Vertikale striper med farger, ja. Jeg får de også når jeg prøver ut overklokkingsinnstillinger. De er jo i et mønster liksom, ikke helt random, så det ser ikke ødelagt ut. Men jeg skal prøve å re-installere nå.

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg av-installerte det, sletta alle ATI-relaterte mapper og installerte det igjen. Så starter jeg på nytt, alt ser funkende flott ut i 2min før jeg får en fin grønn skjerm med vertikale striper i forskjellige grønn-nyanser.

Uff..

Lenke til kommentar

Ah, nvm. Jeg rakk å skru av Overdriven før jeg ikke så en dritt. La inn en sånn hotkey nå som jeg kan trykke hvis det skjer igjen.

Men er det noen som kan fortelle meg litt om overklokking? For meg så virker det som om grafikkortet ikke yter sitt beste. Kan det ha noe med at jeg kjører windows xp? Jeg skjønner ikke bæra av de overklokkingsgreiene i CCC. Trykker jeg på test, så får jeg en sånn fin hippieskjerm igjen. Den kan jeg bare ta bort med esc, men grafikkortet får veldig høy aktivitet, og den blir veldig varm. Hvorfor kommer det sånn skjerm?

Lenke til kommentar

Ah, nvm. Jeg rakk å skru av Overdriven før jeg ikke så en dritt. La inn en sånn hotkey nå som jeg kan trykke hvis det skjer igjen.

Men er det noen som kan fortelle meg litt om overklokking? For meg så virker det som om grafikkortet ikke yter sitt beste. Kan det ha noe med at jeg kjører windows xp? Jeg skjønner ikke bæra av de overklokkingsgreiene i CCC. Trykker jeg på test, så får jeg en sånn fin hippieskjerm igjen. Den kan jeg bare ta bort med esc, men grafikkortet får veldig høy aktivitet, og den blir veldig varm. Hvorfor kommer det sånn skjerm?

Akkurat det at du ikke skjønner bæra bør kanskje være god nok grunn til at du lar være?

Overklokking vil i korte trekk øke varmeutviklingen på skjermkortet ditt, er ikke kjøleløsningen god nok og komponentene er akkurat i grenseland på hva de kan kjøres på kan du risikere å ødelegge skjermkortet.

En annen ting er at Windows XP ikke greier å gjennopprette skjermkortdriveren mens Feks windows 7 greier dette i slike tilfeller , hadde i en periode mye trøbbel med et 8xxx kort fra nvidia og kunne seg gang på gang hvordan W7 måtte restarte skjermkortdriveren helt til kortet så og si daua.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...