travolta Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hei! Jeg holder på med et prosjekt i barnehagen min, geometri. Å dette skal jeg gjøre med førskolebarna, men jeg finner ikke mye interesangt på nettet. Noen som har noen gode forslag? Oppgaver, tegninger? Jeg tenker også på leker og sang! :-D Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Finnes vel noen sånne hefter ala "lek med trekanter"? (don't get me wrong) Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det må vel bli noe "hvilken figur er dette?" med trekanter og firkanter?"-greier? Pythagoras er kanskje ikke en hit blant de små. Kanskje ungene kan lage figurene selv eller noe? Tegne, ut å finne pinner eller noe slikt. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Akkurat Pythagoras kan jo faktisk brukes. Husker vi på ungdomskolen fikk klippe ut kvadratene til katetene i en rettvinklet trekant og legge dem over kvadratet til hypotenusen. Slik vil en stensil (er det ikke det det heter da?) se ut: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/MP-Pythagoras-1.svg/390px-MP-Pythagoras-1.svg.png Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå