Gå til innhold

Streame musikk og filmer fra Win 7 til Ps3

dude80

Anbefalte innlegg

Jeg kjører Win7 og streamer musikk og video til min PS3. Når jeg skal spille av en MP3 på PS3'en, tar det typsik en 5 sec før den starter. Selvfølgelig går det glatt når jeg kopierer MP3'en til PS3'en.

Vurderer å gå til anskaffelse av en NAS-server, og koble denne til med kabel til routeren, og kabel fra router til PS3 (det er i dag trådløs overføring fra WIN7 og PS3), vil det kunne få det til å gå like glatt som når MP3'ene er kopiert over til PS3'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo også ann på programvaren du bruker til å streame musikken.

Hva bruker du på PC'n idag og hva skal du bruke på NAS'et ??

Men i utgangspunktet vil det aldri gå like glatt som å spille av noe som ligger på selve harddisken.

Lenke til kommentar

Hvor høy hastighet har du på nettet og hvilket program bruker du for streaming? Selv kjører jeg PS3 Media Server, funker stort sett veldig bra til både musikk og film, men som sagt over her vil det nok aldri bli like knirkefritt som fra harddisk :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

ingenting er knirkefritt når du bruker trådløst, og hvertfall ikke med D-link.

Hadde D-link 655 i noen år, funker greit helt til jeg fikk 30mbit linje og samtidig begynte å streame 1080p filmer... da klikket det fullstendig, begynte å krasje flere ganger i uken.

Dlink er søppel på LAN-hastighet, får du noe særlig over 100mbit er du heldig.. i tillegg så krasjer dem under høy/langvarig belastning.

Bruk kabel hele veien, da kan du streame 1080p uten problemer så lenge pcen henger med i svingene og du ikke har en skral d-link.

For å avlaste routeren kan det være greit med en switch, jeg kjører gbit Linksys switch på ps3 og pc for å avlaste Belkin routeren min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...