KimGamer Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ok jeg har tenkt å bygge en pc til gaming og andre morsomme ting, har funnet de deler jeg vil ha men vet ikke helt om alt går sammen. Utifra det jeg har sett på skal alt gå men lurer på om det er noe jeg har oversett. Det er noen deler som jeg har sett andre bruke sammen som hovedkort, prosessor, minne og grafikkkort så jeg tenker at de burde passe sammen her også Kabinett:Coolermaster HAF 932 Hovedkort:ASUS M4A79XTD EVO Prosessor:Phenom II X4 955 3200Mhz Black Edition eller 965 versonen Minne:G.SKILL Trident 4GB Videokort:ASUS HD 5850 1GB HDD:Samsung 1 TB 7200RPM Det som er det største problemet er strømforsyningen jeg tenker Corsair TX 850W eller 950W versonen men jeg vet ikke om den passer med resten, har hørt at PSU'er kan ødelegge hele pc'en hvis noe ikke passer. men håper at den passer og har alle ledninger jeg trenger. Tenker også å ha en viftekontroller og har sett på Aerocool V12XT og håper den passer til alt. Har ikke satt opp en dvd-brenner fordi alle burde passe og de er å kjøpe overalt. og til dette skal jeg ha windows 7. Vel der er alt tror jeg og håper alt passer sammen sånn at jeg kan begynne å samle delene. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ser du linker litt her og der.. Husk at frakt er en dyr ting, så det beste er p holde seg til 1 sted om mulig.. Kabinett: Bra HK: Greit, men hadde sett etter et litt nyere, helst med USB 3.0, ellers er det bare noen dager til vi ser lager på 800 serie HK... feks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575117 :Enkelt, har det nye, men har ikke CF støtte. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585674&view=detailed#ProductTabs : Helt nytt, CF støtte, litt dyrere CPU: Begge er bra, men er du ute etter å spare litt penger, så kan du gå for 955, øke multiplier med 1 og vips så har du en 965 og spart 2-300kr.. Ram: Sikkert OK, men er ingen personlig fan av G.Skill. GPU: Bra HDD: Hadde sett på Samsung F3 eller WD Black, De to er de raskeste snurrediskene på markedet nå. Om du ikke skal ha mer HW en dette, eller ikke kjøre CrossFire eller klokke holde det lenge med feks Chieftec superseries 650W, men blir det mulig aktuelt med CF så bør du gå opp til en 750W. Helst modulær så du slipper så mye kabelrot. Lenke til kommentar
KimGamer Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Ja det er litt spredt tok linker fra de billigste av delene men klarer nok å samle alt på en. har ikke mye av erfaring av G.Skill selv men har hørt gode ting og det er en grei pris for rask minne. Har sett på den nyere ASUS M4A89GTD PRO og likte mye, likte bare ikke at den bare ser ut til å støtte 1333MHz og 1066MHz mot at Asus evo'en kunne ta 1600MHz, men kanskje det ikke gjør noe. Og det med strømmen så hadde jeg tenkt å overclocke og kanskje ta et grafikk kort til i fremtiden,ikke nå altså HD 5850 er ganske bra på seg selv. derfor hadde jeg sett på så kraftige strømforsyninger. Endret 7. mars 2010 av KimGamer Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ser du linker litt her og der.. Husk at frakt er en dyr ting, så det beste er p holde seg til 1 sted om mulig.. Poto er sjelden mer enn 120kr, skal ikke særlig til prisdifferanse til før det lønner seg med to eller flere nettbutikker... Komplett.no ligger ofte 10% over billigte nettbutikk i pris, så der sier enkel matte at det er veeeeldig lønnsomt å bruke andre butikker Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ser du linker litt her og der.. Husk at frakt er en dyr ting, så det beste er p holde seg til 1 sted om mulig.. Poto er sjelden mer enn 120kr, skal ikke særlig til prisdifferanse til før det lønner seg med to eller flere nettbutikker... Komplett.no ligger ofte 10% over billigte nettbutikk i pris, så der sier enkel matte at det er veeeeldig lønnsomt å bruke andre butikker Delvis enig, men å bestille fra mer en 2 begynner å bli mye.. En annen fordel man har ved å handle på få steder er at man har hele bestillinga, og dermed garanti lett tilgjengelig på få steder, slik at man slipper å lete etter hvor man bestilte enkelte komponenter om det skulle skjære seg.. Komplett.no bruker jeg bare som referanse, siden de er enklest å finne deler i, samt har best produktinfo og mest oppdaterte/nye produkter... pris derimot er en annen ting Lenke til kommentar
KimGamer Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Ok bytter ut evo hovedkortet mot den nye M4A89GTD PRO med usb 3 eller Gigabyte kortet,er ikke sikker hvilket som er best men Gigabyte ser billigere ut for omtrent det samme Trenger bare noen nye ram-brikker. Igjen G.SKILL ser bra ut men er det noen som har erfaring med Kingston HyperX eller OCZ brikker? Endret 10. mars 2010 av KimGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå