Roterau Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Eg har lyst å starte å lage spill, mener eg er ikke sikker på hvilke program eg skal bruke. Vet noen om et program som er bra å starte med, som ikke er for vanskelig men man har stor frihet ? Håper på gode svar -Roterau Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hva slags spill tenker du på? Lenke til kommentar
Roterau Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 RPG eller Adventure Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Prøv Dink Smallwood engine =) Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Skal du lage helt enkle spill kan kanskje GameMaker være ok? Lenke til kommentar
jonol Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 det har jo litt og si på hva du kan fra før av. kan du noen språk? vis ikke, start med gamemaker Lenke til kommentar
Roterau Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Eg kan ikke noen språk Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Da er nok prosjektet en "lost cause" allerede. Lenke til kommentar
Roterau Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 har hørt om eit program som heter RPG maker, hvordan er det ? Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hvordan skal du lage spillet da? Du må vel ha en relativt god idé før du i det hele tatt begynner Lenke til kommentar
Roterau Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Vet dere om ein plass der det går and å lære seg C++? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Youtube? Men er vel ganske håpløst å lage sitt eget spill fra bunnen av. Med mindre du vier resten av livet ditt til det da. Lenke til kommentar
Roterau Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Trur dere dette er ei bra bok å starte med http://cdon.no/b%c3%b8ker/dawson%2c_michael/beginning_c%2b%2b_through_game_programming-4645295 ? Endret 8. mars 2010 av Roterau Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Tja, du lærer nok noe der. Men tviler sterkt på du kan lage noe spill etter å ha lest den. Lenke til kommentar
Roterau Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Men man må jo starte ein plass Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Start med GameMaker. Det er gratis og lett å bruke. (Pro-versjonen koster riktignok, men den vanlige holder lenge.) Lenke til kommentar
Kvitebjørn Kong Valium Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Dersom du planlegger et adventure-spill, anbefaler jeg Wintermute Engine. Denne kan lastes ned gratis fra Dead-Code.org. Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Du må nok lese C++ i utallige timer før du har mulighet til å lage et spill ut av det.. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 XNA Game Studio er fin til spill hvis du klarer deg med PC og Xbox360-støtte. Her skriver du koden i C# (minner litt om Java), og ikke C++, og det gjør kodingen ganske mye lettere. Utviklingsplattformen er Microsoft Visual Studio, som er en av de bedre utviklingsplattformene der ute, og er du student kan du som regel få det gratis. Hvis du ikke har noen programmeringserfaring i det hele tatt må du nok regne med å bruke en del tid på å komme i gang. Skikkelige programmeringsspråk som C++/C# tar en del tid å sette seg inn i. Det fine med XNA er at det finnes mange gode tutorials tilgjengelig som viser hvordan du skal importere bilder og 3D-modeller, lese knappetrykk, skrive ut tekst osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå