pululf Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hei! Når er det jeg kan søke om studentbolig? Jeg har tenkt å gå på universitetet i bergen, tromsø eller trondheim til neste år, men klarer ikke å finne noe informasjon om npr man kan søke om studentbolig... Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det kan du gjøre allerede nå. Jo tidligere jo bedre, sies det. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Virkelig? Takk, da søker jeg nå Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Har man noen fordel om man søker tidlig, eller er det "lotteri" før studiestart uansett? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Søk med en gang. Du er nesten sent ute i Trondheim. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Trondheim vil jo ha bekreftelse på at jeg er student... Jeg er ikke student ennå Lenke til kommentar
operg Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Du trenger ikke å sende bekreftelse som førstegangsstudent til høsten. (I hvert fall ikke før i juli.) Endret 7. mars 2010 av operg Lenke til kommentar
pululf Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 aaaah. Ok. Men det står at jeg ikke vil bli satt på ventelisten før de får bekreftelsen. Så... Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det er feil. Søkte på leilighet i Trondheim i fjor som førsteårsstudent, og så lenge du viser de bekreftelse på at du er student når du skal hente nøkkelen så er det greit. Sånn funket det hvertfall da jeg skaffet leilighet. S Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 aaaah. Ok. Men det står at jeg ikke vil bli satt på ventelisten før de får bekreftelsen. Så... Det står så, men det er feil. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Så fort som mulig. Det er greit å være tidlig ute. Og følg opp søknaden, for de klarte å skikkelig kåle det til for oss. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg har selv søkt hos SiO og BsN. Jeg har satt opp flere alternativ hos begge, og er passe tidlig ute – så håper virkelig jeg får leilighet/hybel. Lenke til kommentar
Tindron Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei! Jeg søkte i disse tider i fjor, og bor nå på Moholt Studentby. Jeg lurte på det samme som deg, og det endte opp med at jeg sendte en mail og spurte. De er svært behjelpelige. Lykke til! Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Da har jeg fått møblert hybel på Bjølsen studentby, lurer på om jeg skal takke ja, eller vente på svar fra BNS. Hmm … Bjølsen ligger nær BI òg da. Vanskelig. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Du vil da ikke bo i Nydalen? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1202450&st=0&p=15192815&hl=lukter%20nydalen&fromsearch=1entry15192815 Endret 11. mars 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
pululf Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Takk folkens Da har jeg søkt om studentbolig på alle stedene jeg kan komme inn på til høst Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Ja, det er en fordel med å søke tidlig; du slipper unna "lotteriet" som hersker ved studiestart. Da jeg søkte om bolig i april, fikk jeg tildelt bolig 1. juli. Så, er bedre å være for tidlig enn for sent her. Da maaaaange må ty til alternative bosteder når det er studiested (og det blir verre og verre for hvert år ettersom bygging av nye studentboliger går for sakte). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå