Gå til innhold

Partisjonering er det forr mange primerpartisjoner

Anbefalte innlegg

Hei nå har jeg netopp installert en QEM windows 7 fra bunnen av, men er litt usikker på resultatet av alle partisjonene. Under installasjonen så delte jeg:

1. (HDD 1,5 TB) i 3 stk. partisjoner

3. (HDD 1,0 TB) i 2 stk. partisjoner resultattet var at jeg måtte inn og hutigformatere noen av de når jeg gikk inn i diskbehanling:

Kan noe komentere hva de synes om primær og logiske partisjoner, her detter jeg av lasset selv om jeg leser en del om hvor disken er raskest og at sidevekslinhsfilen bær ligge hels på en annen disk og ha ca. 10GB partisjon.

Men har mitt oppsett må noen feil ?

Mvh

Griffin

post-17577-1267975938,9565_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være inntil 4 partisjoner (primær). Hvis man skal ha flere må man lage en utvidet partisjon, som så kan fylles med logiske partisjoner. Det er det vi ser i Disk 0.

En 'feil' med oppsettet ditt er at du har fått en 100 MB systemreservasjon på begge diskene. Det er overflødig på Disk 1. Vet ikke helt hva du har gjort for å få det slik.

Min preferanse er å ikke dele disker i flere partisjoner. Deler kun den jeg har Windows på. 

Lenke til kommentar
Det kan være inntil 4 partisjoner (primær)

Eller 3 primære , 1 utvidet og intill 15 logiske partisjoner.

____

Min preferanse er å ikke dele disker i flere partisjoner. Deler kun den jeg har Windows på.

For å få best ytelse ja.

Rådes det til å ikke partisjonere rene lagringsdisker (i dette tilfellet disk 1) ?

Endret av johome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...