Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Grunnen til at peppes er så dyrt, er at halvapene som jobber der skal ha 120 kroner i basislønn pluss tillegg.

Nå er ikke 120 kroner i timen i lønn spesielt mye å rope hurra for.

 

Og tilleggene du snakker om, er vel kvelds og helge/helligdagstillegg. Det er også helt normalt, og lovpålagt så vidt jeg vet.

 

Når man i tillegg refererer til en større gruppe arbeidstakere som "halvaper", er det en klar indikasjon på at innlegget ikke bør tas seriøst.

 

Nei, jeg jobber ikke på Peppes eller lignende serveringssteder, men synes man bør ha litt mer respekt for andre mennesker enn at man går rundt og kaller dem "halvaper" for å prøve å få seg selv til å fremstå som bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke 120 kroner i timen i lønn spesielt mye å rope hurra for.

Kanskje akkurat det som var hans poeng?

De fleste ville jo reagert kraftig om det var lavere lønn enn 120 i timen, hvilket gjør at 120 er en slags minimumgrense, og som gjør pizzaen dyr. Sett fra det perspektivet gir innlegget (les: Argumentet) hans mening.

 

SML:

Jeg lever også i 2010, men jeg sier "betale".

Lenke til kommentar

En svært dårlig erfaring fra Peppes Trysil..

 

Vi var innom Peppes og det var LANG kø pga. stor pågang.. og det er lov det.

 

Vi gikk derfra og bestemte oss for å ringe og bestille en pizza til hytta, men Peppes fortalte at "levere innen 1 time" garantien ikke var gyldig pga. ekstreme kjøreforhold. Det var skyfri himmel, 14 grader og ikke noe trafikk.. ren BLØFF.. jeg sa i fra at det absolutt ikke var ekstreme kjøreforhold og da ble jeg satt på vent.. etter litt kom hun tilbake å sa at det var pga. sykdom :nei:

 

De leverte innen en time, men liker ikke at de juger på denne måten.

 

Peppes lyver og lyver og lyver. Ofte helt uten mening. Du burde helt klart fått pizzaen for halv pris.

 

Når man i tillegg refererer til en større gruppe arbeidstakere som "halvaper", er det en klar indikasjon på at innlegget ikke bør tas seriøst.

 

Jeg skjønner poenget hans helt. En haug med ufaglærte 17 åringer, har ingenting på et kjøkken å gjøre. Et kjøkken som selger mat, som profesjonalitet.

Lenke til kommentar

Én ting er ihvertfall sikkert, og det er at helaper som Ramius og Lilac1 burde lære seg litt mer om samfunnsøkonomi og næringsliv før de begynner å uttale seg så sterkt om overprising, høye lønninger, boikotter og dumme arbeidstakere.

Det er synd at vi bare har én Hellstrøm som gjør politiarbeid mot slik mennesker som deg. Det er nemlig mange som deg som driver restaurant desverre. Som tenker økonomi framfor mat.

Lenke til kommentar
Det er synd at vi bare har én Hellstrøm som gjør politiarbeid mot slik mennesker som deg. Det er nemlig mange som deg som driver restaurant desverre. Som tenker økonomi framfor mat.

 

Hvis det er mange som meg som driver restaurant, må det være fordi alle restauranteierne som er som deg har gått konkurs. Økonomi og kvalitet på maten henger forøvrig tett sammen, det er jo nettopp det Hellstrøms budskap er også. Grunnen til at han blir invitert til forskjellige spisesteder er jo i utgangspunktet fordi de sliter økonomisk.

 

Hadde Peppes' produkter smakt så ille ifølge befolkningen som du prøver å fremstille det ville de vært borte fra markedet forlengst. Det er det som er så bra med markedsøkonomier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Én ting er ihvertfall sikkert, og det er at helaper som Ramius og Lilac1 burde lære seg litt mer om samfunnsøkonomi og næringsliv før de begynner å uttale seg så sterkt om overprising, høye lønninger, boikotter og dumme arbeidstakere.

Det er synd at vi bare har én Hellstrøm som gjør politiarbeid mot slik mennesker som deg. Det er nemlig mange som deg som driver restaurant desverre. Som tenker økonomi framfor mat.

 

Er noe dritt å tilpasse seg markedet.

Lenke til kommentar

En svært dårlig erfaring fra Peppes Trysil..

 

Vi var innom Peppes og det var LANG kø pga. stor pågang.. og det er lov det.

 

Vi gikk derfra og bestemte oss for å ringe og bestille en pizza til hytta, men Peppes fortalte at "levere innen 1 time" garantien ikke var gyldig pga. ekstreme kjøreforhold. Det var skyfri himmel, 14 grader og ikke noe trafikk.. ren BLØFF.. jeg sa i fra at det absolutt ikke var ekstreme kjøreforhold og da ble jeg satt på vent.. etter litt kom hun tilbake å sa at det var pga. sykdom :nei:

 

De leverte innen en time, men liker ikke at de juger på denne måten.

Tror du at de som sitter og tar telefonen i Oslo vet hva slags vær det er i Trysil? Vedkommende du har snakket med, har sannsynligvis sett i systemet at Trysil ikke har leveringsgaranti og antatt at årsaken til dette var ekstreme kjøreforhold av den enkle grunn at dette er den vanligste forklaringen. I systemet oppgis det ingen årsak; det oppgis bare om det er leveringsgaranti eller ikke. Da du mente at dette ikke stemte, gjorde hun den ekstraservicen å ringe til avdelingen for å spørre hvorfor leveringsgarantien ikke gjaldt, og forklarte så at dette var grunnet sykdom. Dette fremstår for meg som et lærebokeksempel på god service overfor en vanskelig og kranglete kunde.

 

Redigert: Det bør likevel nevnes at sykdom ikke er gyldig grunn for å fjerne leveringsgarantien. Men det er en annen sak.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar

Vel. Nå reklamerer de jo med leveringsgaranti. Så i verste fall er det falsk reklamasjon?

(Kunden har alltid rett?)

Joda, det er tvilsom praksis å fjerne leveringsgarantien på grunn av sykdom, men det jeg reagerer på, er påstanden om at de «bløffer» og «juger». Det ser ut til å være en utbredt holdning at man skal tolke folk i verste mening.

 

Kunden har for øvrig sjelden rett, men i de fleste tilfeller bør man gi ham inntrykk av at han har det.

Lenke til kommentar

Jeg var på Peppes igår med min bror som var svartruss, sto 45 minutter i kø, kom forerst i køen og ble kastet ut fordi broren min var russ. Jeg og han ble rett og slett nektet servering! Er dette i det hele tatt lov?

 

Ja, det er lov. Næringsdrivende har full rett til å avgjøre hvem som får oppholde seg i lokalene deres. Om det er riktig er en annen sak.

Lenke til kommentar

Jeg var på Peppes igår med min bror som var svartruss, sto 45 minutter i kø, kom forerst i køen og ble kastet ut fordi broren min var russ. Jeg og han ble rett og slett nektet servering! Er dette i det hele tatt lov?

 

Ja, det er lov. Næringsdrivende har full rett til å avgjøre hvem som får oppholde seg i lokalene deres. Om det er riktig er en annen sak.

Så vidt jeg vet, så skal man ikke nekte grupper adgang, men heller enkeltpersoner? Hvis ikke er jo dette diskriminerende.

 

Og uansett, personen er jo den samme, både med og uten russebuksa.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Én ting er ihvertfall sikkert, og det er at helaper som Ramius og Lilac1 burde lære seg litt mer om samfunnsøkonomi og næringsliv før de begynner å uttale seg så sterkt om overprising, høye lønninger, boikotter og dumme arbeidstakere.

 

Grattis med fullført bedriftsøkonomi, første modul.

Kanskje du kan tenkes belære oss om hvorfor ledelsen i Peppes ikke har skylden for at forbrukerne betaler 300 kroner for et svært økonomisk forsvarlig, men totalt smakløst produkt?

 

Eller mener du at dette er kokkenes feil, eller kanskje kundenes? Pizzamarkedet i Norge tilpasser seg peppes, ikke omvendt. Om peppes ikke tok 1000 kroner for tre store pizza, hadde ikke franchiser som pizzabakeren kunnet eksistere.

 

Er noe dritt å tilpasse seg markedet.

 

Er noe dritt når bedrifter utnytter markedsposisjonen ved å endre produktene til det verre uten å informere kundene om det. Dolly Dimples gikk jo til skogen etter de sluttet å bruke ekte ost, men den kjeden har ikke den samme nærmest religiøse tilhengerskaren som peppes har.

 

Og til sist:

Hvis man med en timeslønn på 120 jobber 7 timer daglig, og hver eneste dag et helt år, tjener man 312 000. Mener du at dette var alt for mye?

 

Før tillegg for en ufaglært syttenåring? Absolutt.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...