.vision Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Ja dette stemmer. Men de har også en stor mengde kunder, som ikke skjønner hvorfor den ikke smaker like bra som den gjorde en gang i tiden. Hvor har du dette fra? Har du gjort en markedsundersøkelse? Hvorfor går Peppes med stort overskudd hvert år hvis folk egentlig ikke syns den smaker så bra lenger? Skjønner du ikke at du fremstår som en tulling når alle meningene dine bygger på antagelser? Henger meg på bølgen over gratulasjoner av medlemmer på verdens største sosiale nettverk - 30 stk kommer virkelig til å velte Peppes over ende. Vil bare legge til en notis. Det er ikke det at jeg forsvarer Peppes på noen måte. Det er bare at jeg syns argumentene dine er så lavmål, og at du gjentar å snakke for deg og din gruppe på 30 medlemmer, som om at andre ikke eier smak fordi de har annerledes smak enn deg - det irriterer meg. Endret 24. mars 2010 av .vision Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 24. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Eneste jeg kan si til dem som synes peppes er god, kom dere ut av godstolen og opplev mer enn kun de som leverer pizza på døra. Når jeg tenker meg om så er vel det de samme menneskene som liker peppes som også liker grandiosa, så noen vits å diskutere kvalitet og smak utgår vel eller?! Bra sagt, jeg er helt enig. Jeg er en som faktisk har opplevd ganske mye pizza i verden. Kvalitetsdiskusjonen går ut på at Peppes faktisk _kan_. Men de velger å unngå dette for å lage Grandiosa isteden. Da bør de ikke ta mer enn 50 kroner for pizzaen. Hvorfor går Peppes med stort overskudd hvert år hvis folk egentlig ikke syns den smaker så bra lenger? Fordi Peppes har satt opp prisene på Pizzaen sin. De har lansert ingredientsene sine i butikkene, sånn at folk kan bruke dem til å lage pizza med. De er smarte når det gjelder å tjene penger. Men ikke i å lage mat. alle meningene dine bygger på antagelser? Nei, det gjør de ikke. Endret 24. mars 2010 av Ramius Lenke til kommentar
.vision Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Jo det er de, og du er ganske trangsynt som ikke klarer å se tallenes tale. Det er markedet som setter prisene og etterspørselen hos Peppes er stor nok til å sette den prisen de gjør. Hvorfor skal de opperere non-profit? Hadde du gjort det? Syns du fremstår som veldig lite seriøs og drukner i din egen mening med dårlig resonnement. Endret 24. mars 2010 av .vision Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Eneste jeg kan si til dem som synes peppes er god, kom dere ut av godstolen og opplev mer enn kun de som leverer pizza på døra. Når jeg tenker meg om så er vel det de samme menneskene som liker peppes som også liker grandiosa, så noen vits å diskutere kvalitet og smak utgår vel eller?! Bra sagt, jeg er helt enig. Jeg er en som faktisk har opplevd ganske mye pizza i verden. Kvalitetsdiskusjonen går ut på at Peppes faktisk _kan_. Men de velger å unngå dette for å lage Grandiosa isteden. Da bør de ikke ta mer enn 50 kroner for pizzaen. Om det er samme typer mennesker, så lurer jeg på hvorfor resturangen er stappfull? Istedenfor at det er en million kjøringer? På vår avdeling ligger vi på 20-40 kjøringer i gjennomsnitt om dagen. Mens i resturangen er det x antall kunder? Om det er samme typer folk som spiser grandiosa, så skulle vel tallene for hjemlevering vært høyere? Du kan jo ærlig talt ikke sammenligne grandiosa og peppes? Grandiosa som jeg har skrevet et inlegg om tidligere steker du og varmer opp et allerede stekt produkt. Bunnen er ferdigstekt samt kjøttdeig, eller skinke som er ferdigkokt.. En peppespizza har jo ikke en ferdigstekt bunn? Bunnen er jo akuratt som hvilken som helst vanlig deig og må behandles deretter. Kjøtt og kylling er jo ikke ferdigstekt, og du varmer den jo ikke bare opp.. Hvorfor går Peppes med stort overskudd hvert år hvis folk egentlig ikke syns den smaker så bra lenger? Fordi Peppes har satt opp prisene på Pizzaen sin. De har lansert ingredientsene sine i butikkene, sånn at folk kan bruke dem til å lage pizza med. De er smarte når det gjelder å tjene penger. Men ikke i å lage mat. Det sier jo seg selv, at om pizzaen hadde blitt for dyr, hadde ingen brukt oss uansett hvor god pizzaen var. Du må jo uansett nå ut til x antall kunder for å få det overskuddet dem gjør! Ikke i å laga mat? Om dem ikke hadde lansert gode produkter som folk ville spise hadde jo ikke folk spist dem. Det går x antall resturanger konk i året, hvorfor? Pga priser? pga konkuranse? Nei, fordi dem ikke leverer det dem skal, angående service og det kunden forventer. Endret 24. mars 2010 av stianiquniez Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Til å begynne med må jeg si at jeg ganske sjeldent er på Peppes/Dolly/Pizzabakeren og lignende, men jeg var innom flere ganger der før. Angående Peppes så synes jeg fyllet og rømmedressingen er veldig god, mens bunnene deres er ganske deigete og ikke så veldig gode. Pizzabakeren er sånn midt-på-treet egentlig, men jeg synes de lager langt bedre bunner enn f. eks Peppes. Ellers er det en del å utsette på service, da spesielt tiden den tar fra du bestiller til du får pizzaen på bordet. Jeg har vært med på at det ofte har tatt 45-50 minutter på å få en pizza, og dette gjelder også når det har vært omtrent bare oss i restauranten... Skal sies at det sikkert er et år siden sist, så hvis de har endret noe etter det, så har jeg ikke prøvd pizzaen etter deres. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Angående Peppes så synes jeg fyllet og rømmedressingen er veldig god, mens bunnene deres er ganske deigete og ikke så veldig gode. Du har fått en pizza som har for mye fyll, og ikke er ferdigstekt da, klag! Slik vet jeg det ikke skal være. Det kan også være at bunnen har vært overhvet, og da vil ikke bunnen bli stekt ordentlig. Ellers er det en del å utsette på service, da spesielt tiden den tar fra du bestiller til du får pizzaen på bordet. Jeg har vært med på at det ofte har tatt 45-50 minutter på å få en pizza, og dette gjelder også når det har vært omtrent bare oss i restauranten... Slik skal det heller ikke være. Burde ikke ta mer enn 10-20 minutt.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Da bør de ikke ta mer enn 50 kroner for pizzaen. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Altså, at du ikke liker pizzaen og synes den smaker verre enn før er din sak, du kan gjerne slutte å spise på peppes av den grunn. Dette betyr ikke at du trenger å snakke her som om dine meninger om pizzaen og smaken dens er fakta. Vil også gjerne ha kilder på alt du sier om at ingrediensene er billige, pizzaene verdt 50 kroner og bunnen grandiosa eller hva i huleste det er du skriver. Du har fått en pizza som har for mye fyll ... Du gikk åpenbart glipp av den delen der han sa at fyllet var godt. Endret 29. mars 2010 av ArilC Lenke til kommentar
Kartong Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hjemmelagd pizza er best Billigere og smaker mye bedre. Så slipper du også sykdommer og urenslighet fra andre griser på kjøkkenet. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Liten notis. For lenge siden prøvde jeg Peppes gjør-det-selv ingredientsente. Deretter endte jeg opp med å klage til Peppes på at ferdigblandingen til deigen fungerte dårlig. Den ble hard, smaksløs og seig. Nå har Peppes lansert en ferdiglaget bunn. Trolig som følge av forbrukernes tilbakemeldinger. Så ikke kom å si at Peppes ikke hører på kritikk. Jeg var sikkert ikke den eneste som klagde, men hørte relativt lite kritikk av produktet ellers. De hadde neppe lansert den nye ferdigbunnen hvis det ikke hadde vært noe galt med den forrige løsningen. Skal jeg spå framtiden, tror jeg Peppes faser ut ferdigblandingene til deig. De nye bunnene kommer ferdigpakket... i dassruller. For en flott ting å assosiere et "kvalitetsprodukt" med hva ? Endret 8. april 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) De der ferdiglaget-greiene er jo svindel uansett. Merkelig at du kjøpte et Peppes-produkt selv når du oppfordrer alle her til å boikotte det av ingen annen grunn enn at du ikke liker pizzaene deres.. edit: Facebook-gruppen har litt over 30 medlemmer.. Dere når nok fram! Endret 8. april 2010 av ArilC Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Så lenge Peppes sine pizzaer smaker bedre enn konkurentene, så betaler jeg heller litt ekstra for god smak istedet for en kjedelig smakløs pizza fra Spice, Dolminos eller Pizza- Kinaekspressen (Dolly har jeg ikke smakt på veldig lenge). Og de produktene som er ferdige en får kjøpt i butikken (ihvertfall sausen) er jeg meget fornøyd med og gjør hjemmelaging av pizza til en drøm (Tine sin NÅ pizzabunn er fantastisk i kombinasjon med sausen fra Peppes, og av og til kjøttboller). Prisen finner jeg ikke for ille heller, slik at fredagskosen blir virkelig kos. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Chokke, jeg er delvis enig i det du sier. Peppes sin pizza smaker bedre en konkurrentene. Men dette er den store tragedien i det norske pizzamarkedet. Vi har veldig mange forskjellige leverandører, men kvaliteten er fortsatt veldig lav. Det skal altså ikke mye til for å utmerke seg. Jeg synes faktisk flere av frossenpizzaene i kjøledisken, smaker bedre enn mange av de "ferske" gatekjøkken pizzaene. Jeg er derfor enig i at Peppes er godt i forhold til konkurrentene. Men det jeg synes er så synd, er at de kan mye bedre. Før lagde de pizza som ikke bare var bedre enn all pizzaen i Norge, men de lagde pizza som var topp kvalitet på verdensbasis. Å gi opp et så godt konsept, opplevde jeg som ganske sleipt mot trofaste kunder som meg. Kunder som sverget til Peppes for deres overlegne kvalitet. Igjen så skammer jeg meg over pizzamarkedet generelt i Norge. Majoriteten av leverandørene er gatekjøkken, som bruker planteolje-ost, frossengrønnsaker, masala saus, og soyaolje i deigen. Hos de "seriøse" kjedene, smaker all pizzaen lik hos Pizza Bakeren, og den er generelt seig, fet og uapetittelig. Dolly Dimples bruker også falsk ost, og har så lite kunnskap om både tomatsaus og marinader, at de istedenfor må kryddre pizzaene oppå osten for å få smak. Og da står kun Peppes igjen, og til tross for å ha solgt sjelen til djevelen, er pizzaen deres selvfølgelig bedre enn de andre dårlige valgene i markedet. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Igjen, det er ingen som tvinger deg til å kjøpe pizza fra Peppes. Cry me a river and get over it Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Syntes alle pizzaene man kjøper fra disse kjedene smaker høgg jeg. Eod? Tar ikke SÅ lang tid å lage din egen. Jeg tipper jeg klarer å lage min egne hjemmelaga før Peppes klarer å være på døra mi med en. 1) http://www.channel4.com/food/recipes/chefs/jamie-oliver/pizza-dough-recipe-08-02-14_p_1.html (MÅ ikke heve, går greit uten syntes jeg) 2) http://www.channel4.com/food/recipes/chefs/jamie-oliver/pizza-dough-recipe-08-02-14_p_1.html 3) Sleng på fyll av eget ønske 4) Stek i ovnen, så varmt som du klarer å få ovnen, med varmluft Endret 16. april 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Grunnen til at vi kun har elendig pizza her i landet er kort, enkelt og greit at kompetanse koster penger. I usa, som er landet du til stadighet referer til i all din ignoranse, har de noe som kalles et "fritt marked", samt "overskudd på arbeidskraft" Om du greier legge to og to sammen på en måte som ikke blir fem, kan du kanskje komme fram til at dette fører til at de får halvkompetente pizzakokker som gidder jobbe for tredve kroner timen selv utenom kjedene. Grunnen til at peppes er så dyrt, er at halvapene som jobber der skal ha 120 kroner i basislønn pluss tillegg. Selvfølgelig kunne de brukt bedre ingredienser/hatt lavere priser, men det ville ført til at de hadde blitt nødt til å kutte andre steder enn lønningene til "kokkene" Og siden ingen vil gi seg selv lavere lønn, er det vi pizzaspisere som sitter igjen med regninga. Skjønt, det er strengt tatt bare å drite i å kjøpe noe der. Pizzabakeren og no-name pizza får større og større del av markedet, så de er nødt til å foreta seg noe for å holde på overskuddet, noe som ikke nødvendigvis er å bikke prisen på en stor pizza over 300 kroner. Nesten 300 kroner for en stor pizza, sjukt. edit: Hehe, fikk lyst til å poste denne på fansida til peppes på facebook Endret 16. mai 2010 av Lilac1 Lenke til kommentar
SML Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Igjen, det er ingen som tvinger deg til å kjøpe pizza fra Peppes. Cry me a river and get over it Skamdårlig uttrykk fra 1980.. OT: både peppes, dolly dimples og alle andre pizzakjeder suger, ork å paye over 200 spenn for en pizza når man kan lage en billigere og bedre pizza på halve tiden. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Du snakker om skamdårlige uttrykk og erstatter "betale" med "paye"? Tuller du? 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 En svært dårlig erfaring fra Peppes Trysil.. Vi var innom Peppes og det var LANG kø pga. stor pågang.. og det er lov det. Vi gikk derfra og bestemte oss for å ringe og bestille en pizza til hytta, men Peppes fortalte at "levere innen 1 time" garantien ikke var gyldig pga. ekstreme kjøreforhold. Det var skyfri himmel, 14 grader og ikke noe trafikk.. ren BLØFF.. jeg sa i fra at det absolutt ikke var ekstreme kjøreforhold og da ble jeg satt på vent.. etter litt kom hun tilbake å sa at det var pga. sykdom De leverte innen en time, men liker ikke at de juger på denne måten. Lenke til kommentar
SML Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Du snakker om skamdårlige uttrykk og erstatter "betale" med "paye"? Tuller du? Velkommen til 2010. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå