Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
r propaganda med verdens dårligste argumenter.

Å oppfordre folk å slutte å kjøpe frossenmat som de tror er fersk, vil jeg kalle en meget god grunn.

Jeg hadde ikke spist på Bagatelle hadde jeg funnet ut at biffen var frossen.

Hvis Peppes hadde satt ned prisene, med 100 kroner, da kunne jeg kanskje akseptert det. Men som sagt, spør du Peppes om hvorfor pizzaen deres er landets dyreste, sier de at det er på grunn av de beste råvarene osv.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Du har noen halvproffe pakistaner-kjeder som leverer. Flamenco og Baronen lager god pizza. Men problemet er at disse går i fotsporene til Peppes, og hermer altfor mye, også med priser, uten at kvaliteten er noe spesielt å skryte av.

Jeg kunne anbefalt deg steder å kjøpe den beste ferske pizzaen i landet, men disse leverer ikke. Du må hente selv. Fra tid til annen dukker det opp nye pakistaner-pizza sjapper som leverer, men det er skjeldent pizzaen deres er av kvalitet.

Takk for tipset, skal prøve Flamenco eller Pizza-baronen neste gang.

For all del, anbefal mer enn gjerne steder å kjøpe den beste pizzaen i landet også! Det er jo ikke alltid man sitter inne og er lat :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Egons pepperoni er dritgod (husker at Dimples pepperoni var god , hvertfall før i tida)

Kjøper PP og Pizza Huts pizzaer på Gmoen , de er grei nok.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå vet ikke jeg hvor du har vært å spist peppes pizza henne, men du har nok vært en plass folk er slappe i fisken.. Selv jobber jeg på peppes, og har gjort det i 2 og et halvt år på siden av studiene. Jeg har jobbet på to resturanger..

Frossen bunner, ja.. Det er forsåvidt sant, men du burde vite at det har egentlig ingenting å si, for vi hever bunnene våre i et heveskap, og selv om bunnen har vært frosse, er gjæren enda levene, noe som gjør at bunnen faktisk hever seg, og du vil merke lite forskjell i smaken... Det ble gått over til frossenbunner netopp på grunn av den store etterspørselen, og det fantes til slutt ikke mere tid til å gjøre dette for hånd. Om du noen gang har jobbet på et kjøkken, vet du kanskje hvor mye det er å gjøre til tider? Det hadde nok latt seg gjøre, men dem har valgt denne løsningen..

Det du sier om pizzasausen er også feil, den er den samme som den en gang var, det vet jeg !

Det du sier om rømmedressingen er VÆFALL feil, det vet jeg som har laget mine liter rømmedressing netopp fra bunn! Og det skal den gjøres, selv om du får kjøpt den i butikken, blir den laget fra bunn på resturangen, til takeout, og til kjøringer.. Dermed basta, den skal være så tykk som mulig, har du fått noe tynt noe er dette feil, klag å få pengen igjen! enkelt å greit.. Pizzabunnen vår er stor å luftig, men mange resturanger har det med å ikke følge reseptene, å har for mye fyll på pizzaen, dette skaper ubalanse, noe som gjør at pizzaen ikke blir stekt, garnityret blir for tungt, å presser bunnen ned.. Dette ødelegger MYE av pizzasmaken. Bruker du rett mengde, får du en sprø og deilig pizza, som smaker mye! Jeg er ingen utdannet kokk, men kan vel tingene mine fordeom. Og lage en pizzabunn fra bunn er veldig enkelt. Om du har opplevd noe annet, må du klage.. Dette hjelper oss også til å bli bedre. Men nå skal jeg ikke uten å skryte si at jeg jobber på den beste peppes resturangen i norge da, slik som det blir hevdet gang på gang fra kunder som har vært på flere steder.

Men, alle er forskjellige, om du synes 250-300 kroner er for mye, så er det ditt valg.

Endret av stianiquniez
Lenke til kommentar

Dette er egentlig bare et symptom på en masse større økonomisk sydom som har tvunget bedrifter til å operere på en "kostnadseffektiv" måte.

Jeg mener at det de kaller osten på pizzaen i mange tilfeller ikke kan klassifiseres som ost pga at det inneholder alt annet enn melkeprodukter.

Lenke til kommentar

Dette er egentlig bare et symptom på en masse større økonomisk sydom som har tvunget bedrifter til å operere på en "kostnadseffektiv" måte.

Jeg mener at det de kaller osten på pizzaen i mange tilfeller ikke kan klassifiseres som ost pga at det inneholder alt annet enn melkeprodukter.

Peppes bruker en blanding av Norvegia og Jarlsberg, men er klar over at f.eks Dolly Dimple's bruker "ost" laget av planteolje. Digg for de laktoseintolerante da, andre er kanskje ikke like begeistret...
Lenke til kommentar

Peppes skryter av å bruke en blanding av fem forskjellige oster. Eller de gjorde det i hvert fall. Dette er nok bare markedsføringstaktikk for å skape spenning. Sannheten er at ekte pizza trenger kun én ost: fersk bøffel mozarella.

Det er forsåvidt sant, men du burde vite at det har egentlig ingenting å si, for vi hever bunnene våre i et heveskap, og selv om bunnen har vært frosse, er gjæren enda levene, noe som gjør at bunnen faktisk hever seg, og du vil merke lite forskjell i smaken

Dette pisspreiket slipper du ikke unna med. Selvfølgelig merker man forskjell på frossenvare og noe som er laget ferskt. Nei det smaker ikke det samme. Flere av smakene brytes ned når de fryses, og selv om bunnen hever betyr det ikke at resultatet er bra. Og siden når skulle amerikansk pizzabunn være sprø?

Resultatet er en bunn som er tørr og smaker lite.

Hva vet du forresten om sausen er den samme nå som for 40 år siden? Du kan da ikke lage den?

Rømmedressingen vet jeg er annerledes. Jeg tror du må ha glemt hvordan den var før i tiden. Du kan skryte av den så mye du vil, men ikke kall det et kvalitetsprodukt hvertfall. Det er stort sett salt, sukker og soyaolje som utgjør dressingen. Alle pakkis-pizza-sjapper lager bedre rømmedressing nå enn Peppes.

Hvis enkelte Peppes utsalg har for mye topping på pizzaen, er den eneste grunnen til at det går skeis, at de er gjerrige med osten, og at osten ikke er av bra nok kvalitet. Jeg lagde nettopp italiensk pizza med én hel løk, en halv chorizo-pølse, fem skiver røkt skinke, en halv boks mais, og et halvt glass sylta jalapenos, Dette er mer enn noen Peppes-restaurant, noen gang har hatt på pizzaen, og det gikk helt fint, fordi jeg bruker rikelig med fersk mozarella som binder toppingen sammen med bunnen. Jeg skjønner at et er lett å herpe resultatet når dere lager mat i fryseren.

Lenke til kommentar

Hva vet du forresten om sausen er den samme nå som for 40 år siden? Du kan da ikke lage den?

jo, faktisk =)

Rømmedressingen vet jeg er annerledes. Jeg tror du må ha glemt hvordan den var før i tiden. Du kan skryte av den så mye du vil, men ikke kall det et kvalitetsprodukt hvertfall. Det er stort sett salt, sukker og soyaolje som utgjør dressingen. Alle pakkis-pizza-sjapper lager bedre rømmedressing nå enn Peppes.

[/qoute]

Dette er igjen feil, jeg vet selv hva som er i den rømmedressingen. Om du ikke liker den, så er det smak å behag. Mye mulig du har spist noe som ikke er laget rett, men jeg synes den er god. Å hele byen her elsker den.

Hvis enkelte Peppes utsalg har for mye topping på pizzaen, er den eneste grunnen til at det går skeis, at de er gjerrige med osten, og at osten ikke er av bra nok kvalitet. Jeg lagde nettopp italiensk pizza med én hel løk, en halv chorizo-pølse, fem skiver røkt skinke, en halv boks mais, og et halvt glass sylta jalapenos, Dette er mer enn noen Peppes-restaurant, noen gang har hatt på pizzaen, og det gikk helt fint, fordi jeg bruker rikelig med fersk mozarella som binder toppingen sammen med bunnen. Jeg skjønner at et er lett å herpe resultatet når dere lager mat i fryseren.

Dette er også feil. For mye ost, gjør at all varmen blir brukt til å smelte osten, istedenfor å steke bunn, kjøtt/kylling og det som måtte være. Det er derfor det er essensielt at det er rett menge, da vi steker hver pizza i x antall minutter, altså vi hiver dem på et band som går gjennom en ovn. Som utgjør en viss tid. Om det er for mye tid, strekker ikke tiden til. Dette er mye lettere å gjøre hjemme, selvfølgelig, der kan du regulere temperaturen til 100 grader å la pizzaen steke i gode 30 minutter til alt er ferdigstekt. Slik fungerer det ikke her, om vi skulle steke hver pizza i 30 minutter, hvordan hadde det blitt med venting da? Pizzaen blir stekt på ca 4.5 eller 7 minutter avhengi av ovnen. Mozerella binder sammen fyllet med bunnen slik enhver ost ville gjort, mozerella er som all annen ost laget av melk. Bare at mozerella kommer fra bøffel ( om den er ekte ) eller en blanding av ku og bøffel om den ikke er "helt" ekte..

Lenke til kommentar
altså vi hiver dem på et band som går gjennom en ovn

Jeg har sett disse oppfinnelsene, og de er ganske morsomme, i den grad at de ligner på et samlebånd. Noe som neppe de fleste assosierer med kvalitet. Jeg vil si at disse ovnene er nok en et bevis på ferdighet som Peppes-"kokkene" ikke lærer. Dere stoler på en maskin til å si når pizzaen er ferdig, uten at dere kan se det selv. Ekte pizza krever at et menneske følger med på hvor langt den er stekt.

Italiensk og amerikansk er riktig nok to forskjellige typer pizzaer. Men den beste amerikanske pizzaen stekes fortsatt best i en lav stenovn. Jeg vet ikke hva Peppes bruker, men italiensk skal stekes på 450 grader. Da er det ikke noe spørsmål om hva som stekes først, pizzaen er ferdig på under to minutter. Det kreves riktignok ferdigheter for å lage en slik pizza jeg gjorde, med såpass mye topping. Ferdigheter som kommer fra flere års konstant eksprimentering med varmen i stenovnen, ingredientsene i deigen, og mengden ost og saus. Jeg tviler på at Peppes ansatte gjør dette over samlebåndet sitt.

Hadde all annen ost vært like effektiv som mozarella hadde ikke den ikke vært så populær. Denne osten er fersk, mens det Peppes bruker er lagrede oster. Alle guloster er lagrede, enten det heter Norvegia, Jarlsberg, Provolone eller kall det hva du vil. Mozarellaen derimot har helt unike egenskaper som egner seg på pizza.

Lenke til kommentar
de ekstra hotte pizzaene deres ikke gir meg en deilig brennende følelse i halsen.

Før Peppes solgte sjelen sin til djevelen smakte de sterke pizzaene deres sterkt. Knock Out Pie var det sterkeste de hadde, og var verdig sitt navn. Nå har de kvittet seg med slike ekstreme smaker, for å glede alle, med alle pizzaene sine. Akkurat som Grandiosa, nok en frossenpizza.

Ditt ekstreme hat mot Peppes er fascinerende, Ramius,

Det er mer en prinsippsak, og det er ikke bare Peppes jeg hater, men en rekke bedrifter som praktiserer på lignende måte. Blant annet Deli De Luca, men dette er en annen historie. Det som irriterer ekstra med Peppes, er at de gjorde det riktig før - i 40 år. De lagde kvalitetsmat, og så velger de å ødelegge produktet sitt for å tjene penger.

Lenke til kommentar
Ditt ekstreme hat mot Peppes er fascinerende, Ramius,

Det er mer en prinsippsak, og det er ikke bare Peppes jeg hater, men en rekke bedrifter som praktiserer på lignende måte. Blant annet Deli De Luca, men dette er en annen historie. Det som irriterer ekstra med Peppes, er at de gjorde det riktig før - i 40 år. De lagde kvalitetsmat, og så velger de å ødelegge produktet sitt for å tjene penger.

Hvis det er markedsøkonomien du er imot anbefaler jeg deg å melde deg inn i et radikalt politisk parti istedet. Dessuten har Peppes en stor mengde kunder som ikke er misfornøyde med produktet deres.

Lenke til kommentar
Hvis det er markedsøkonomien du er imot anbefaler jeg deg å melde deg inn i et radikalt politisk parti istedet.

Det er jeg allerede.

Dessuten har Peppes en stor mengde kunder som ikke er misfornøyde med produktet deres.

Ja dette stemmer. Men de har også en stor mengde kunder, som ikke skjønner hvorfor den ikke smaker like bra som den gjorde en gang i tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...