Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Meningsløs tråd. Folk får da vitterlig se hvorvidt de syns prisene til Peppes er verdt det man får.

 

For meg er svaret nei, derfor holder jeg meg unna. Skal jeg ha kjøpepizza går det i Menys løsning (med kompiser på andre siden som blankt ignorerer retningslinjer om mengde og antall typer av kjøtt blir det digg til tross for ferdigbunn  :dribble:), eller den lokale pizzasjappa.

 

 

Peppes, Dollys og Pizzabakeren holder ikke mål, selv om sistnevnte er bedre enn de to førstnevnte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Hvis du har såpass lav standard at du godtar mat som er tilberedt i mikrobølgeovnen, er ikke denne boikotten noe for deg.

 

Les hva jeg faktisk skriver før du kommenterer.

Lenke til kommentar

For en latterlig tråd. Det virker som om trådstarter har misforstått konseptet til Peppes Pizza.

 

Du finnes flere forskjellige typer pizza.

 

Frossenpizza fra frysedisken (Grandiosa, Big One, Dr. Oetker osv)

Hjemmelaget pizza (mammas egne oppskrift)

Gatekjøkkenpizza (kebabsjappa på hjørnet)

Takeoutkjeder (Pizza & Kina Ekspressen, Spice, Pizzabaronen, 3 Venner osv)

Resaurant og takeoutkjeder (Peppes Pizza og Dolly Dimples)

Ekte Pizzarestauranter (Hell's Kitchen, Villa Paradiso og mange andre)

 

Det er de to siste kategoriene det virker som om noen ikke har fått med seg forskjellen på. Hvis du krever Pizza som er laget fra bunnen av (bokstavelig talt) av folk som kan sakene sine så velger du en ekte Pizzarestaurant, ikke Peppes. Det blir som å klage på Sushi man har kjøpt på en "kinasjappe" med Tyrkiske kokker. Det er mange, mange år siden Peppes Pizza begynte å bruke frosne pizzabunner, og grunnene til dette burde være selvsagte.

 

En ting jeg er enig i er at feil skjer for ofte når man får levert eller henter pizza fra Peppes. Det fine med Peppes er heldigvis at om du ringer og klager på en saklig måte (les: ikke direkte uforskammet) så får du enten ny mat eller gratis pizza neste gang. Dette tror jeg ikke er like lettvint i andre Pizza-sjapper.

 

Men alle får ha sin egen mening, og den beste måten å si fra på er med lommeboka. Slutt å kjøp det du er misfornøyd med. Tror dessverre ikke en facebookgruppe er nok til å vippe Peppes av pinnen med det første ;)

 

Peppes lagde ekte pizza før. Jeg savner dette. Det var den ypperste pizzaen en gang i tiden, og nå har de ødelagt for seg selv. Peppes spiller fortsatt på de gamle kortene sine, og presenterer seg selv som en "ekte pizzarestaurant" du snakker om.

 

At du i det hele tatt nevner Hells Kitchen som "ekte" er helt latterlig. Faen meg den mest oppskrytte pizzaen noensinne.

Lenke til kommentar
Peppes lagde ekte pizza før. Jeg savner dette. Det var den ypperste pizzaen en gang i tiden, og nå har de ødelagt for seg selv. Peppes spiller fortsatt på de gamle kortene sine, og presenterer seg selv som en "ekte pizzarestaurant" du snakker om.
Nei, det gjør de ikke. Peppes er en landsdekkende kjede med mange franchiseavdelinger. Dette er jo nesten så forskjellig fra "ekta pizzarestauranter" som du får det.

 

At du i det hele tatt nevner Hells Kitchen som "ekte" er helt latterlig. Faen meg den mest oppskrytte pizzaen noensinne.

Har du lyst til å argumentere for dette utsagnet? Nå har ikke jeg smakt mye pizza utenfor Oslo/Østlandsområdet, men Hell's Kitchen lager kanskje den beste pizzaen mener jeg. God bunn, laget for hånd i restauranten, veldig gode og smakfulle ingredienser, stekt i "gammeldags" pizzaovn. Du får mat så du blir mett og et par halvlitere for en 200-lapp, det er også ganske fair.
Lenke til kommentar

Jeg har startet en gruppe på Facebook med hensikt å samle folk i en total boikott av Peppes Pizza: http://www.facebook.com/group.php?gid=390803305298

Hvorfor skal du boikotte Peppes?

Peppes er Norges dyreste pizza. En gang i tiden var kvaliteten på pizzaen grunnen til den høye prisen.

 

Nå har Peppes gått over til å bruke frossne pizzabunner, som de tiner opp og steker.

 

Flere av råvarene er også nedfryst, som fører til tapt smak. Kan gjerne gi eksempler på dette.

 

Rømmedressingen som engang var laget for hånd, er industrialisert og smaker mer soyaolje enn rømme. Hvitløkssmaken er helt borte, og dressingen er tynn og ekkel.

 

 

Hva betaler du for?

Peppes har de siste årene ØKT prisene, når de i virkeligheten burde senket dem med hvert fall 100 kroner per pizza. Det er dyrt å lage industrialisert mat, hvor de fryser alt ned og tiner opp.

 

Peppes forsvarer prisene sine med at de bruker "be beste råvarene". Det du egentlig betaler nå 250 kroner for (300 hvis du skal ha den på døra) - er pizzaesker med spesialdesignet logo. Egne Peppes-budbiler, dyrt og flott interiør i restaurantene, og supermarked-varer av typen "Lag Peppes Pizza selv".

 

Du betaler garantert ikke for kvaliteten på selve pizzaen.

 

Et grådig og sleipt selskap

Som om det ikke var nok at Peppes skal ha 300 kroner for å gi deg en frossenpizza, er det verdt å se på filosofien bak Peppes.

 

Har du jobbet der, eller kjenner ansatte derfra, vil du vite at de ansatte "kokkene", ikke kan lage mat. Peppes leverer alt ferdig til kjøkkene, og selve matlagingen består av å sette sammen delene. Akkurat som å bygge lego.

 

I Amerika, hvor Peppes opprinnelig kom fra, utdanner pizzakjedene sine kokker til å bli flinke pizzakokker. Se på denne videoen fra Papa Johns for eksempel, en av de største pizzakjedene i statene:

 

Peppes derimot, vil ikke lære noen å faktisk lage pizza, og dette er en stor svakhet i hele kjeden. De færreste ansatte kan oppskriften på en vanlig pizzadeig.

 

Peppes har også et flott slagord om at du skal få pizzaen innen én time, levert på døren. Dette løftet bryter de altfor ofte, og ser etter hver minste unskyldning, som "dårlig vær" til å begrunne sin udugelighet.

 

Hovedproblemet er derimot at de aldri leverer innen en time. Men heller etter

en time. Som regel står budet på døra etter 59 minutter. Og dette viser at Peppes er sleipe, og gjør alt de kan for å utnyttet smutthull, og misbruke kvalitetsinntrykket de gir kundene sine.

 

En gang var Peppes prima!

Peppes ble startet av innvandreren Louis Jordan fra Connecticut. Jordan var lærd i pizzabaking av typen Chicago-stil. En pizza med tykk bunn, laget i panne med rikelig saus. En motsetning til den minemalistiske italienske pizzaen.

 

Allerede i 1994 burde varsellampene lyst, da Peppes ble kjøpt opp av Narvesen, en kiosk-kjede. Ikke tro ett sekund at dette ikke påvirket maten. Nå eies Peppes av Umoe Catering, som også eier Burger King. Neppe et kvalitetsstempel.

 

Hadde Louis Jordan visst hva som foregikk med Peppes Pizza i dag, hadde han snudd seg i graven, selv om jeg er usikker på om han er død eller ikke. Dette er nok et åpenbart svakhetstegn, ved at stifteren av Peppes er så og si usynlig. Peppes hevder nemlig at de bruker "den hemmelige oppskriften" hans på saus enda.

 

Hvis du synes Peppes bør skjerpe seg, senke prisene, eller hvis du vil slutte å kjøpe pizza av dem for godt, vennligst meld deg inn i gruppen. Inviter gjerne venner. Det er ikke forsvarlig hvordan Peppes lager mat.

 

Hva har Peppes gjort mot deg?

 

Btw. jeg får bare lyst på Peppes Pizza nå :D

Lenke til kommentar

At du i det hele tatt nevner Hells Kitchen som "ekte" er helt latterlig. Faen meg den mest oppskrytte pizzaen noensinne.

 

b4wxnm.jpg

 

Poenget med "ekte" har med hvordan den lages å gjøre og hvordan restauranten er, ikke hva du synes den smaker. Mener du at den skal plasseres i "gatekjøkken" eller "frossenpizza"-kategorien istedet? Henger jo ikke på greip.

 

Blir som om jeg skulle sagt at Toyota Corolla ikke er en bil fordi jeg mener den er oppskrytt og ikke liker kjørekomforten...

Lenke til kommentar

Dette er uaktuelt for meg å diskutere videre. Flere har skjønt poenget med boikotten, og jeg trenger ikke bruke tid på å overtale dere.

 

Av de mange bortkasta utsagnene til protestantene her, går ett ut på at boikotten vil utgjøre null forskjell. Det tror jeg er feil, og det tror jeg alle som har meldt seg inn i gruppa også tviler på.

 

Jo flere vi klarer å samle, jo større er sjansen for at Peppes tar kritikken til seg.

 

Jeg gir ikke opp demokratiet. Vi kan påvirke markedskreftene. Ikke hør på idiotene som vil snakke dere fra å bruke denne rettigheten.

Lenke til kommentar

Ramius: Hva er kort tid for deg?

 

Facebook-gruppa du har laget:

For kort tid siden gikk Peppes over til å bruke frossne bunner. Flere av ingredientsene er nå nedfryst, og Peppes kaller dette de beste råvarene. Er det riktig av dem å ta 250 kroner for pizzaen sin da?

 

Sitat fra "thesinner":

Det er de to siste kategoriene det virker som om noen ikke har fått med seg forskjellen på. Hvis du krever Pizza som er laget fra bunnen av (bokstavelig talt) av folk som kan sakene sine så velger du en ekte Pizzarestaurant, ikke Peppes. Det blir som å klage på Sushi man har kjøpt på en "kinasjappe" med Tyrkiske kokker. Det er mange, mange år siden Peppes Pizza begynte å bruke frosne pizzabunner, og grunnene til dette burde være selvsagte.
Lenke til kommentar

Dette er uaktuelt for meg å diskutere videre. Flere har skjønt poenget med boikotten, og jeg trenger ikke bruke tid på å overtale dere.

Jaja, gratulerer med 12 medlemmer i Facebookgruppen din. Lykke til i kampen mot the evil corporations. Lol.

 

Takk. Og lykke til med norsk-ferdighetene dine :)

 

Ramius: Hva er kort tid for deg?

 

Flere Peppes butikker jeg vet om gikk over til frossne bunner i 2005. Den jeg benytter meg av hevder det gikk over til dette i 2008. Dette er etter all sannsynlighet en prosess som det tok tid å etablere.

 

Men i 2009 gikk det enda lengre. Ikke bare var bunnene nedfryst. Men frossengrønnsaker begynte å bli en del av sortementet.

 

Peppes klassiske "Knock out pie" er totalt nedfryst, bunnen, osten, sausen, jalapenos, kylling osv. Den smaker nesten ingenting mer. En av sjefene i Peppes forklarte meg i detalj hvordan jalapenosen mister ensymene når de blir nedfryst. Så de er fullt klar over hvordan dette påvirker maten deres.

 

Dette er ikke noe som har skjedd over natten. Og Peppes har med sine frossne bunner prøvd flere metoder for å tilberede dem med best resultat. På ett tidspunkt var bunnene såpass tørre, at når jeg klaget til Peppes, sa de at problemet var kjent, og at de jobbet med løsning på det.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Dette er uaktuelt for meg å diskutere videre. Flere har skjønt poenget med boikotten, og jeg trenger ikke bruke tid på å overtale dere.

 

Av de mange bortkasta utsagnene til protestantene her, går ett ut på at boikotten vil utgjøre null forskjell. Det tror jeg er feil, og det tror jeg alle som har meldt seg inn i gruppa også tviler på.

 

Jaja, de som vil boikotte Peppes (14 stykker på landsbasis så langt, i følge Facebookgruppen din) får bare gjøre det. Selv om du tidobler eller hundredobler dette antallet vil ikke Peppes bry seg om det i det hele tatt. Det eneste de vil reagere på, er om de mister omsetning, og om 1400 personer boikotter Peppes, hvor sikkert 90% av de ikke hadde kjøpt Peppes uansett (fordi de ikke liker smaken), så har det null innvirkning.

 

Hvis vi ser på de som IKKE vil boikotte Peppes, som ser ut som det meste av resten av landets befolkning, ut i fra at det alltid er mye personer på restaurantene, så er det de, og ikke dere, som dikterer hva Peppes vil gjøre i fremtiden. Og er de fornøyd med frossen pizza, ja da fortsetter Peppes med det.

 

Jeg synes Peppes er godt, og ser ingen grunn til å boikotte de. Jeg synes ikke Dolly er spesielt godt, men jeg ser ingen grunn til å boikotte de heller. Det er min personlige smak. Derimot kan jeg gjerne boikotte et firma som bruker barnearbeidere til å lage klær i Kenya for 10 øre timen eller noe sånt. Spørsmålet er hva man ser på som viktig i livet... om en pizza er god eller ikke synes jeg ikke er like viktig som menneskerettigheter, selv om trådstarter (og 13 andre) ser ut til å synes det.

 

Vil anbefale alle som enten liker Peppes, eller som synes menneskerettigheter er viktigere, til å faktisk bruke denne energien på å heller boikotte for en sak som faktisk betyr noe.

 

At du i det hele tatt nevner Hells Kitchen som "ekte" er helt latterlig. Faen meg den mest oppskrytte pizzaen noensinne.

Der har du enda et firma du kan lage boikott-kampanje mot på Facebook :) Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

*Snip*

 

Fei for egen dør du og lær deg at det heter 'frosne', og ikke 'frossne'.

 

Uansett, hva er vitsen med å boikotte? Som Marekatten påpeker, de som liker pizzaen vil fortsette å bruke Peppes, mens de som ikke gjør det vil la være. At de bruker en bunn som har vært frossen tviler jeg på er det som skal til for at folk gidder å boikotte.

 

Nei, takke meg til å boikotte de tingene som faktisk er viktige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...